ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
17
Η
νέα κυβέρνηση συνερ-
γασίας δεν έχει τα χαρα-
κτηριστικά κυβέρνησης
Εθνικής Σωτηρίας, όπου μία ευ-
ρεία κοινοβουλευτική πλειοψη-
φία επιλέγει να στηρίξει μία κυ-
βέρνηση έκτακτων συνθηκών,
για να λάβει όλα όσα δεν τολ-
μούν να κάνουν οι συνήθεις
κομματικοί πάτρωνες των πε-
λατών...
Θέλουν κυβέρνηση μεταβατι-
κή. Δηλαδή, μία κυβέρνηση
που θα αναλάβει με βασικό
σκοπό να διεκπεραιώσει τα της
έκτης και τελευταίας δόσης της
παλιάς συμφωνίας και τα της
πρώτης δόσης της επόμενης
συμφωνίας, με την παράλληλη
διαπραγμάτευση και δέσμευση
των όρων που απορρέουν από
τη συμφωνία της 27 Οκτωβρί-
ου. Με λίγα λόγια, ψάχνουν
κούριερ για να μεταφέρει τις
δόσεις και να απασχολήσει
τους Ευρωπαίους, για να συνε-
χίσουν το έργο της χρεοκοπίας.
Με τις μεταρρυθμίσεις τι θα
γίνει στο διάστημα της μεταβα-
τική συνεργατικής κυβέρνησης;
Προφανώς στις καλένδες...
Αν αυτή η περίοδος αποδει-
χτεί μακρά προεκλογική περίο-
δος, μετά τις επόμενες εκλογές
ενδέχεται να βρεθούμε προ δυ-
σάρεστων εκπλήξεων... Οι δα-
πάνες ενδέχεται να συνεχίσουν
να εκτοξεύονται και τα έσοδα
να μειώνονται.
Το ελληνικό Δημόσιο διαθέ-
τει εκατομμύρια ανεξέλεγκτες
«τρύπες» δαπανών. Αυτός είναι
ο λόγος που χρειάζεται διάλυ-
ση και επανασύνθεση σε άλλη
βάση...
Επιπλέον, μετά τις τελευταί-
ες εξελίξεις έχει αυξηθεί κατα-
κόρυφα ο κίνδυνος πλήρους
κατάρρευσης των εσόδων. Για
πρώτη φορά στη διετία της χρε-
οκοπίας, τις τελευταίες εβδο-
μάδες έχει τεθεί το θέμα της
αποπομπής ή της εξόδου της
χώρας από το ευρώ.
Αυτό θα εντείνει τη φυγή κε-
φαλαίων από τις τράπεζες. Επι-
πλέον, όμως, θα ωθήσει πολλά
νοικοκυριά και επιχειρήσεις στη
σκέψη πως είναι προτιμότερο
να σταματήσουν να πληρώνουν
φόρους και να αποθησαυρίζουν
ευρώ. Και οι πρωτοετείς των οι-
κονομικών ξέρουν ότι οι άν-
θρωποι, όταν ανησυχούν, κρύ-
βουν και δεν σπαταλούν...
Η κυβέρνηση, παρά τις μειώ-
σεις μισθών και συντάξεων που
προκάλεσαν τόσες διαδηλώ-
σεις και ταραχές, δεν έχει κατα-
φέρει να μειώσει ουσιαστικά τις
δαπάνες. Το ελληνικό Δημόσιο,
ως απέραντο «πρυτανείο» των
αργόσχολων της κομματοκρα-
τίας, αδυνατεί να βάλει πάτο
στο «βαρέλι» των δαπανών.
Μία κατάρρευση εσόδων
στους επόμενους μήνες θα
φαλκιδεύσει οποιαδήποτε προ-
σπάθεια ανάταξης της ελληνι-
κής οικονομίας και ενδέχεται,
σε σχέση με τα σενάρια της
δραχμής, να λειτουργήσει και
ως αυτοεκπληρούμενη προφη-
τεία. Η μόνη λύση να τεθεί πά-
τος στο «βαρέλι» είναι η μείωση
των δαπανών με μαζικές απο-
λύσεις, για τις οποίες αντί απο-
ζημιώσεων μπορεί να δοθούν
ομόλογα του ελληνικού Δημο-
σίου.
Το άλλο σκέλος της λύσης
είναι η δημιουργία προϋποθέ-
σεων δημιουργίας θέσεων ερ-
γασίας στον ιδιωτικό τομέα.
Δυστυχώς, όσο περνά ο και-
ρός χωρίς να προχωρούν οι με-
ταρρυθμίσεις, η χώρα βυθίζεται
στο αδιέξοδο. Κάθε επόμενη
μέρα θα είναι πιο δύσκολη από
την προηγούμενη.
Πρωθυπουργός... κούριερ;
Του Κώστα Στούπα, Capital.gr
8/11/2011
Πιο απλό για την Ελλάδα να
επιστέψει στη δραχμή...
Skai.gr
1/11/2011
Τ
ην εκτίμηση ότι η Ελλάδα θα πρέπει να ρίξει το επίπεδο
των τιμών κατά 30% και να φτάσει στο επίπεδο της Τουρ-
κίας προκειμένου να γίνει ανταγωνιστική, διατυπώνει ο
Γερμανός οικονομολόγος και επικεφαλής του επικεφαλής του
Διεθνούς Ινστιτούτου IFO, Hans–Werner Sinn, σε αποκλειστική
συνέντευξή του στους «Νέους Φακέλους».
Σύμφωνα με τον κ. Sinn, «εάν η Ελλάδα προχωρούσε σε
υποτίμηση, θα συνέβαιναν δύο πράγματα: Κατ’ αρχάς, θα ήταν
καλό για τη βιομηχανία εξαγωγών, θα μπορούσε η χώρα να
πουλήσει τα αγροτικά προϊόντα της, θα μπορούσε να προσελ-
κύσει βιομηχανίες, να δελεάσει τους τουρίστες, και κατά δεύ-
τερον θα ερχόταν πολύ κεφάλαιο στη χώρα από το εξωτερικό,
οι πλούσιοι Έλληνες έχουν ήδη μεταφέρει όλα τους τα χρή-
ματα στο εξωτερικό και περιμένουν να δουν πότε θα τα επι-
στρέψουν». «Είναι πολύ πιο απλό για την Ελλάδα να επιστρέ-
ψει στη δραχμή και να την υποτιμήσει. Φυσικά, στην αρχή θα
έρθει μία μεγάλη καταιγίδα, γιατί θα υπάρξει πανικός αναλή-
ψεων, αλλά έπειτα από αυτή την καταιγίδα θα λάμψει ξανά
πολύ γρήγορα ο ήλιος και η χώρα θα έρθει σε μία πορεία οικο-
νομικής ανάπτυξης», τονίζει.
Αναφερόμενος στο πρόσφατο «κούρεμα» του χρέους ο κ.
Sinn εξήγησε ότι είναι μεν ενός λογικού μεγέθους, αλλά δεν
καταφέρνει να αποκαταστήσει την ανταγωνιστικότητα της
Ελλάδας. «Για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, υπάρχει μό-
νο ένα μέσο, πρέπει να γίνει κάποιος πιο φθηνός.»
Οργανωμένη επίθεση από 15
αλλοδαπούς και ληστεία–
πλιάτσικο εις βάρος
επιβατών του ηλεκτρικού!
Protothema.gr
9/11/2011
Α
πίστευτο και όμως αληθινό! Ομάδα 15 αλλοδαπών επι-
τέθηκαν σήμερα το μεσημέρι σε επιβάτες του ηλεκτρι-
κού που είχαν επιβιβαστεί στον σταθμό των Κάτω Πατη-
σίων με προορισμό τον Πειραιά, για να τους ληστέψουν. Σύμ-
φωνα με την καταγγελία που έφθασε στο protothema.gr λίγο
μετά τις 4 το μεσημέρι, ομάδα 15 ατόμων εμφανίστηκε στο
σταθμό και μπήκαν σε ένα βαγόνι όπου άρχισαν να σπρώχνουν
και να χτυπούν τους επιβάτες.
Η ομάδα των εγκληματιών, εκμεταλλευόμενη την απουσία
αστυνομικών και ατόμων της ασφάλειας του ΗΣΑΠ, επιτέθηκαν
σε άτομα που κρατούσαν τσάντες και βαλίτσες και χτυπώντας
τους, τους άρπαξαν όσα χρήματα είχαν, αλλά και τα προσωπι-
κά τους αντικείμενα. Με την άνεσή τους, αφού ολοκλήρωσαν
το έργο τους, βγήκαν από το βαγόνι και έφυγαν, χωρίς κανέ-
νας να τους σταματήσει.
Όπως είπε στο protothema.gr επιβάτης που του άρπαξαν τα
χρήματα και τη βαλίτσα του, οι αλλοδαποί ληστές ήταν αρκετά
βίαιοι, ενώ έβριζαν, έσπρωχναν και απειλούσαν. «Φοβηθήκαμε
για τη ζωή μας. Πήραν τις τσάντες από επιβάτες, ενώ από τα
30 άτομα που ήμασταν στο βαγόνι όπου έγινε η επίθεση, κα-
νένας δεν αντέδρασε γιατί όλοι φοβήθηκαν.»