Page 90 - cgo333

Basic HTML Version

COMPUTER ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
90
ταινίες μας στη δισδιάστατη
φύση τους, χωρίς να έχουμε
την ευκαιρία να τις δούμε σε
όλη τους τη μεγαλοπρέπεια.
Για το λόγο αυτό, στη συγκε-
κριμένη ενότητα θα ασχολη-
θούμε με τη μετατροπή και
επεξεργασία των βίντεο που
διαθέτουμε, ώστε να αποκτή-
σουν τρισδιάστατη μορφή και
να μπορούμε να τα παρακο-
λουθήσουμε με τα ειδικά γυα-
λιά. Συγκρινόμενη με την αντί-
στοιχη διαδικασία για τη μετα-
τροπή δισδιάστατων φωτογρα-
φιών, η επεξεργασία ενός 2D
βίντεο δεν παρουσιάζει μεγά-
λες διαφορές. Η βασική αρχή
για τη μετατροπή είναι περίπου
ίδια, δηλαδή η χρήση ενός
δεύτερου πλάνου για να δημι-
ουργηθεί η ψευδαίσθηση του
βάθους. Το πρόβλημα –και
εδώ– είναι ότι το βίντεο έχει
καταγραφεί από μία μόνο κά-
μερα, επομένως και από μία
μόνο οπτική γωνία, έτσι δεν
έχουμε στη διάθεσή μας το
δεύτερο πλάνο που είναι απα-
ραίτητο για τον υπολογισμό
της απόστασης των αντικειμέ-
νων μεταξύ τους και της σω-
στής προοπτικής. Σε αυτή την
περίπτωση, η μόνη λύση που
έχουμε στη διάθεσή μας είναι
η χρήση της ίδιας εικόνας δύο
φορές, με την κατάλληλη επε-
ξεργασία και τοποθέτηση,
ώστε να αποκτήσουμε τη δεύ-
τερη οπτική γωνία που χρεια-
ζόμαστε. Συνήθως η τοποθέτη-
ση περιλαμβάνει τη μετακίνηση
του πλάνου προς μία οριζόντια
κατεύθυνση, σε απόσταση πε-
ρίπου όσο αυτή των ματιών
μας μεταξύ τους, αλλά με αυ-
τόν τον τρόπο «θυσιάζουμε»
ένα μέρος της εικόνας, που θα
πρέπει αναγκαστικά να κοπεί.
Αυτό το κομμάτι είναι μερικά
εκατοστά στην άκρη του βί-
ντεο, οπότε δεν είναι μεγάλη
απώλεια.
Το αποτέλεσμα της μεταφο-
ράς σε τρεις διαστάσεις κυμαί-
νεται –ανάλογα με το βίντεο
που θα χρησιμοποιηθεί– από
σχετικά ικανοποιητικό σε πολύ
καλό. Μιλώντας για ποιότητα
μεταφοράς, δεν εννοούμε τυ-
χόν υποβάθμιση της ανάλυσης
του βίντεο ή αλλοίωση της εικό-
νας, αλλά μόνο την πειστικότη-
τα της τρισδιάστατης αίσθησης.
Αν το τελικό αποτέλεσμα δεν εί-
ναι ικανοποιητικό, τότε η αίσθη-
ση του βάθους θα είναι πολύ μι-
κρή και η εικόνα δεν θα πείθει
τον παρατηρητή ότι είναι πραγ-
ματικά τρισδιάστατη. Από την
άλλη, αν η μεταφορά είναι επι-
τυχής, το βίντεο θα πρέπει να
παρουσιάζει βάθος και όγκο.
Ένα ακόμα ζήτημα ποιότητας
είναι αυτό των ειδώλων που εν-
δέχεται να παρουσιαστούν. Αν
η μεταφορά σε τρεις διαστά-
σεις δεν είναι απόλυτα ακριβής,
τότε ο θεατής ενδέχεται να βλέ-
πει κόκκινα ή μπλε είδωλα στην
εικόνα του. Αν όντως δείτε κάτι
τέτοιο στο βίντεό σας, μη βια-
στείτε να κατηγορήσετε το πρό-
γραμμα! Είναι εξίσου πιθανό το
πρόβλημα να οφείλεται στα
γυαλιά που χρησιμοποιείτε, τα
οποία μπορεί να μην είναι κα-
λής ποιότητας και να αφήνουν
ακατάλληλο χρώμα να εισέρχε-
ται από τον λάθος φακό.
Σε κάθε περίπτωση, ίσως
χρειαστεί να πειραματιστείτε με
τις ρυθμίσεις του προγράμμα-
τος που θα χρησιμοποιήσετε,
μέχρι να καταφέρετε να βρείτε
τη «χρυσή τομή». Από τις
freeware προτάσεις, ξεχωρίζει
το «αδελφάκι» του Stereo Photo
Maker (που είδαμε στην ενότη-
τα για τη μετατροπή φωτογρα-
φιών), με το εύγλωττο όνομα
Stereo Movie Maker. Ο χειρι-
σμός του δεν παρουσιάζει ιδιαί-
τερες δυσκολίες, καθώς το
πρόγραμμα προσφέρεται μεν
πολύ περισσότερο για δημιουρ-
γία 3D ταινιών με δύο διαθέσι-
μα βίντεο, αλλά τα καταφέρνει
εξίσου καλά στη μετατροπή
μίας 2D ταινίας.
CΓO
FREE 3D PHOTO MAKER
1
Το Free 3D Photo Maker μοιάζει με το Free 3D Video Maker
και, μάλιστα, η λειτουργία του είναι παρόμοια. Ανοίξτε την
αριστερή εικόνα, μετά τη δεξιά και πατήστε το Make 3D.
Δυστυχώς, το πρόγραμμα δεν σας επιτρέπει να χρησιμοποιήσετε
την ίδια εικόνα.
2
Ορίστε το τρισδιάστατο αποτέλεσμα. Φυσικά, χρειάζεστε
χρωματιστά γυαλιά για να δείτε την εικόνα, ενώ το
πρόγραμμα (στη δωρεάν του έκδοση) δεν έχει επιλογές
ρύθμισης του βάθους. Αυτό εξαρτάται από τις δύο αρχικές
εικόνες.
H O W T O S O F T W A R E G U I D E