Page 5 - cgo334

Basic HTML Version

COMPUTER ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
5
on-line
A
γαπητοί αναγνώστες,
Στις ημέρες μας γνωρίζει μεγάλη άνθιση η προβολή διαδικτυα-
κών διαφημίσεων που στοχεύουν τις προτιμήσεις κάθε χρήστη,
όπως αυτές προκύπτουν με βάση τις περιηγήσεις του στο
Internet. Ο συγκεκριμένος διαφημιστικός κλάδος, επειδή βασί-
ζεται στη συμπεριφορά των χρηστών, αναφέρεται με το όνομα
συμπεριφορική διαφήμιση (behavioral advertising) και οπωσδή-
ποτε προσφέρει κάποια πλεονεκτήματα. Είναι προτιμότερο για το χρήστη να
βλέπει διαφημίσεις που ενδεχομένως τον ενδιαφέρουν, ενώ από την άλλη, οι
διαφημιζόμενοι απευθύνονται μόνο στο κατάλληλο κοινό. Το αντίτιμο όμως εί-
ναι ότι η συμπεριφορική διαφήμιση βασίζεται στην παρακολούθηση των χρη-
στών και στη συλλογή στοιχείων γι’ αυτούς, κάτι που πολλοί θα
προτιμούσαν να αποφύγουν, ακόμη και αν τα στοιχεία είναι ανώ-
νυμα. Πάντως, οι δραστηριότητες συλλογής στοιχείων για διαφημιστικούς σκοπούς,
σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Krux Digital
ν
οποία μπορείτε να κατεβάσετε σε αρχείο PDF, αυξήθηκε μέσα σε έναν χρόνο κατά
400%! Παρότι τα στοιχεία που συλλέγονται είναι ανώνυμα, έχουν εκφραστεί ανησυχίες
για το κατά πόσο όντως διασφαλίζεται η ιδιωτικότητα των χρηστών, ακόμη και στην Ευ-
ρωπαϊκή Επιτροπή. Οι διαφημιστικές εταιρείες πάντως προσπαθούν, μέσω της ενημέ-
ρωσης των χρηστών και της προώθησης περιορισμών στο λογισμικό, να διατηρήσουν
τις πληροφορίες ανώνυμες και να επιβάλουν τη λήψη άδειας από τους χρήστες όπου
απαιτείται. Αποτέλεσμα αυτής της γραμμής είναι η ιστοσελίδα Υοur online choices
(
ποία είναι διαθέσιμη σε όλες τις ευρωπαϊκές
γλώσσες. Εκεί, αφού επιλέξετε Διαχείριση Επιλογών, θα δείτε έναν μεγάλο κατάλογο με
εταιρείες που συνεργάζονται με ιστοσελίδες για τη συλλογή στοιχείων των χρηστών και
μπορείτε να απενεργοποιήσετε την παρακολούθηση απ’ όποιες θέλετε. Στο χώρο των
Web browsers τείνει να υιοθετηθεί η αρχή ότι στο χρήστη πρέπει να δίνεται, απλά και εύκολα, η δυ-
νατότητα να αποφασίζει αν θέλει να παρακολουθούνται οι περιηγήσεις του ή όχι. Έτσι, στον Firefox
12 εμφανίστηκε η επιλογή Do not Track, ενώ ανάλογη επιλογή και μάλιστα ενεργοποιημένη από την
αρχή θα υπάρχει και στον Internet Explorer 10.
Για να αποφύγετε την παρακολούθηση όχι μόνο για διαφημιστικούς σκοπούς, αλλά γενικά, μπο-
ρείτε να χρησιμοποιήσετε τον Dell Kace Secure Browser
υ είχαμε παρου-
σιάσει και διανείμει στο παρελθόν με το DVD. Τέλος, μία αποτελεσματική λύση είναι το απλούστατο
στη χρήση πρόγραμμα Spotflux που αναφέρεται στο αφιέρωμα αυτού του τεύχους. Όχι μόνο απο-
κρύπτει την πραγματική διεύθυνσή σας στο Διαδίκτυο, αλλά αποκλείει και το malware και ειδικά τις
διαφημίσεις που ανιχνεύουν στοιχεία των χρηστών.
IΔIOKTHΣIA: Compupress A.E.
Λοχ. Δεδούση1 & Μεσογείων 304, 155 62 Χολαργός, Tηλ.: 210 9238672, Fax: 210 9216847,
e-mail:
δικός:
011349
EKΔOTHΣ:
N.O. Mανούσος
ΔIEYΘYNTHΣ ΣYNTAΞHΣ:
Φ. Kαρατζιάς
ΔIEYΘYNΣH MARKETING:
Λ. Tαλιαδώρου
ΔIEYΘYNΣH ΠAPAΓΩΓHΣ:
Z. Φίλο
ΔIEYΘYNΣH ΠΩΛΗΣΕΩΝ:
Ν. Κατσιμπάρος
APXIΣYNTAKTHΣ:
Γ. Aθανασιάδης
ΣυΝτΑΚτΗΣ υΛΗΣ:
Π. Κυπραίος
ΣυΝΕρΓΑτΕΣ:
Γ. Πατρίκος, B. Eυσταθίου, I. Kαζόλης, Δ. Σιρόκας, Δ. Πάνος, Δ. Tσομπανίδης, Η. Τσιλιβίγκος
Π. Bόλλας, Π. Mιζαμίδης, X. Mπούνταλης, Β. Οικονόμου, Ν. Κρανιδιώτης, Π. Τατίνας, A. Γκέκας, Ν. Σιδέρης
ΔIAΦHMIΣH:
Δ. Αλεξόπουλος
MARKETING:
Ι. Μανούσος, A. Bαρεντζή
ΚυΚΛΟΦΟρΙΑ:
Χ. Μαντούβαλος
ΣYNΔPOMEΣ:
Ι. Σιμήρη
ART DIRECTOR:
M. Λυμπέρη
YΠEYΘYNΟΣ D.T.P.:
B. Eυσταθίου
D.T.P./KAΛΛITEXNIKO:
Ε. Σωτηρίου, Ν. Αντωνιάδου, Δ. Μελένιος, Θ. Λαμπρινού
ΔIOPΘΩΣH:
A. Ματζαβίνου
υΠΕυΘυΝΟΣ ΛOΓIΣTHPIOυ:
Π. Καρποδίνης
ΛOΓIΣTHPIO:
Ζ. Τούρλου
YΠEYΘYNH ΓPAMMATEIAΣ:
Α. Μπαλτσαβιά
NOMIKOΣ ΣYMBOYΛOΣ:
I. Tζίφας
MONTAZ-EKTYΠΩΣH:
ΝΙΚΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε.
BIBΛIOΔEΣIA:
Γ. Κουκιάς
COMPUTER ΓIA OΛOYΣ
Λοχ. Δεδούση 1 & Μεσογείων 304, 155 62 Χολαργός, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847,
e-mail:
ΣYNΔPOMEΣ EΣΩTEPIKOY ETHΣIA:
(12 τεύχη) Iδιώτες:
­€­
68,00, Bιβλιοθήκες - εταιρείες - Ν.Π.Δ.Δ.:
­€­
95,00
ΣYNΔPOMEΣ EΞΩTEPIKOY:
(12 τεύχη) Kύπρος - Ευρώπη:
­€­
99,00, Λοιπές χώρες:
€­
110,00
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ
Σύμφωνα με έρευνα της
Krux Digital, η
δραστηριότητα συλλογής
στοιχείων των χρηστών
κατά τις περιηγήσεις
τους για διαφημιστικούς
σκοπούς αυξήθηκε κατά
400% σε έναν χρόνο.
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ
• Nα παρέχει ακριβή,
έγκυρη και επίκαιρη
πληροφόρηση.
• Nα αναδεικνύει τις
νέες ευκαιρίες που
παρέχουν
αναδυόμενες
τεχνολογίες.
• Nα προωθεί τη
χρήση των
υπολογιστών στο
σπίτι και στην
επιχείρηση.
• Nα υποστηρίζει τους
χρήστες
δημοσιεύοντας
λύσεις σε
προβλήματά τους
και εκπαιδευτικά
άρθρα.
• Nα παρέχει χρήσιμα
προγράμματα με τα
συνοδευτικά DVD-
ROMs.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Εσείς αποφασίζετε αν
τη θέλετε