COMPUTER ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
18
FOCUS
Σ
τις 23 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε ο
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαι-
δευτικής Ρομποτικής WROHellas. Ο
διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε σε συνερ-
γασία με την Πανελλήνια Ένωση Καθηγη-
τών Πληροφορικής, τη Διερευνητική Μά-
θηση Α.Ε., την I.E.E.E. Greek section
(student branch) και τον WRO (World
Robot Olympiad).
Ο διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα του
Υπουργείου Παιδείας.
O διαγωνισμός χωρίζεται σε τρεις κατη-
γορίες για παιδιά Δημοτικού, Γυμνασίου
και Λυκείου, ενώ τα υλικά που χρησιμοποι-
ούνται για την κατασκευή των ρομπότ είναι
τα γνωστά μας Lego Mindstorms με τα πε-
ριφερειακά τους.
Εκτός από τη συναρμολόγηση, οι δια-
γωνιζόμενοι πρέπει να προγραμματίσουν
τα ρομπότ τους να κάνουν συγκεκριμένα
πράγματα (να περάσουν μέσα από πόρ-
τες, να ανιχνεύσουν εμπόδια, να σκαρφα-
λώσουν κ.λπ.) σε προκαθορισμένες πί-
στες.
!
Η
εταιρεία Hawk-Eye Innovations (η
οποία το 2011 εξαγοράστηκε από τη
Sony Europe) κρίθηκε κατάλληλη για
τη χορήγηση αδείας για παροχή τεχνολογίας
γραμμής τέρματος (goal-line technology) σε
ποδοσφαιρικές ομοσπονδίες σε όλο τον κό-
σμο. Η FIFA οδηγήθηκε σε αυτήν την από-
φαση μετά από εκτεταμένες δοκιμές την πε-
ρασμένη χρονιά, όσον αφορά στην εκτίμηση
όχι μόνο της ακρίβειας και της αξιοπιστίας
της τεχνολογίας γραμμής τέρματος, αλλά
και των επιπτώσεών της στις υποδομές των
σταδίων και το κόστος που συνεπάγεται, που
ενδεχομένως επιβαρύνει τις διάφορες ποδο-
σφαιρικές ομοσπονδίες. Η λύση της Hawk-
Eye δεν απαιτεί απολύτως καμία τροποποίη-
ση ή επέμβαση στον εξοπλισμό του γηπέδου,
συμπεριλαμβανομένων των τερμάτων και
των μπαλών, ένα πολύ σημαντικό στοιχείο,
που κέρδισε την εμπιστοσύνη τόσο των αθλη-
τών όσο και των διαιτητών του αγώνα. Οι δο-
κιμές της FIFA κατέδειξαν, επιπλέον, το υψη-
λό επίπεδο ακρίβειας και αξιοπιστίας του συ-
στήματος Hawk-Eye σε καταστάσεις όπου η
θέση της μπάλας είναι ακόμα πιο ασαφής
από ό,τι σε πραγματικούς αγώνες.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Το σύστημα Hawk-Eye βασίζεται σε πο-
λυάριθμες κάμερες υψηλής ταχύτητας κά-
δρου, οι οποίες τοποθετούνται γύρω από το
στάδιο, εστιάζουν σε κάθε είσοδο του τέρμα-
τος και παρακολουθούν την πορεία της μπά-
λας όταν πλησιάζει στη γραμμή.
Τα δεδομένα που συλλέγονται από τις κά-
μερες, μεταφέρονται σε μία κεντρική μονά-
δα επεξεργασίας, η οποία αναλύει τη θέση
της μπάλας σε σχέση με τη γραμμή του τέρ-
ματος. Αν το σύστημα αναγνωρίσει ότι η
μπάλα πέρασε τη γραμμή του τέρματος, με-
ταφέρει τις πληροφορίες σε λιγότερο από
ένα δευτερόλεπτο στις συσκευές που φο-
ρούν οι διαιτητές του αγώνα στο γήπεδο.
Πέρα από το γεγονός ότι καθορίζει τελικά τη
φάση σε ελάχιστο χρόνο, το Hawk-Eye μπο-
ρεί, επίσης, να αναπαράγει βίντεο που επα-
ληθεύουν την εγκυρότητα της απόφασης του
συστήματος. Το σύστημα εφαρμόζεται εδώ
και χρόνια στο επαγγελματικό τένις και ιδιαί-
τερα στα κορτ με σκληρό έδαφος, όπου εί-
ναι δύσκολο να αποφασίσει κάποιος αν η
μπάλα είναι μέσα ή έξω.
Όταν υπάρχει αμφισβήτηση, ο διαιτητής ή
οι παίκτες ζητούν τη βοήθεια της
τεχνολογίας και στις γιγαντοοθό-
νες του γηπέδου αναπαράγεται η
πορεία της μπάλας σε ακριβές
τρισδιάστατο animation.
!
novations.co.uk
HAWK- EYE ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
Τώρα ξέρεις αν μπήκε γκολ
GR.EC.A.
Ελληνικός Σύνδεσμος
Ηλεκτρονικού
Εμπορίου
Η e-shop.gr συνεχίζει να
στηρίζει ενεργά την ανά-
πτυξη του κλάδου του ηλε-
κτρονικού εμπορίου στην
Ελλάδα, αποτελώντας
ιδρυτικό μέλος στο νεοσύ-
στατο σύνδεσμο ηλεκτρο-
νικού εμπορίου (Ε.Σ.Η.Ε ή
GR.EC.A.) Ο Ε.Σ.Η.Ε. απο-
τελεί το εθνικό όργανο για
τον κλάδο του Ηλεκτρονι-
κού Εμπορίου και συστά-
θηκε με τη συμμετοχή
πολλών μεγάλων και μι-
κρών εταιρειών του χώρου.
Στόχος του συνδέσμου εί-
ναι η ανάπτυξη και η διά-
δοση του ηλεκτρονικού
εμπορίου, ενός από τους
πιο γρήγορα αναπτυσσό-
μενους κλάδους της ελλη-
νικής οικονομίας. Σύμφωνα
με το εργαστήριο ηλεκτρο-
νικού εμπορίου του Οικο-
νομικού Πανεπιστημίου
Αθηνών ELTRUN, ο κύκλος
εργασιών από on–line συ-
ναλλαγές το 2011 ανήλθε
σε 1,7 δις ευρώ, με άνοδο
+35% σε σχέση με τον
προηγούμενο χρόνο. Τα
στοιχεία αυτά υπογραμμί-
ζουν τη σημασία του κλά-
δου για την ελληνική οικο-
νομία, καθώς και τις τερά-
στιες προοπτικές ανάπτυ-
ξης στα επόμενα χρόνια.
Ειδικές κάμερες καταγράφουν
κάθε δευτερόλεπτο όλο το μήκος
και το πλάτος του γηπέδου και
μάλιστα από διάφορες γωνίες.
WROHELLAS
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής