Page 92 - Computer Για Όλους τ. 341

COMPUTER ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
92
παραμέτρους, παρατηρώντας
σε μία μικρή προεπισκόπηση
το αποτέλεσμα. Κάνοντας τις
αλλαγές, δεν χρειάζεται να
επαναλάβουμε τη χρονοβόρο
διαδικασία του rendering.
ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ
Μπορούμε να εμπλουτίσου-
με την εικόνα μας με διάφορα
έτοιμα στοιχεία. Για να προ-
σθέσουμε δέντρα και φυτά,
πατάμε το κουμπί με το δέντρο
αριστερά. Τότε εμφανίζεται
ένα παράθυρο με δέντρα, λου-
λούδια και διάφορα είδη
χλόης. Τα περισσότερα είναι
κλειδωμένα στη δωρεάν έκδο-
ση. Διαλέγοντας κάποιο ελεύ-
θερο, αυτό μεταφέρεται μέσα
στη σκηνή μας.
Αφού το μετακινήσουμε σε
μία θέση που βρίσκεται μέσα
στο οπτικό πεδίο της κάμερας,
με χειριστήρια που υπάρχουν
γύρω του το περιστρέφουμε
και αλλάζουμε τις διαστάσεις
του. Με την ίδια λογική μπο-
ρούμε να προσθέσουμε βρά-
χους (Rock).
Επίσης, πατώντας το κουμπί
του κύβου αριστερά, εμφανίζε-
ται ένα παράθυρο με μεγάλη
ποικιλία πρόσθετων στοιχείων,
από τα οποία πολύ λίγα είναι
ελεύθερα.
Προκειμένου να προσθέσου-
με κάποιο γεωμετρικό στερεό,
για παράδειγμα, πατάμε το ει-
κονίδιο της σφαίρας. Αν πατή-
σουμε για λίγο την κάτω δεξιά
γωνία του εικονιδίου, θα εμφα-
νιστούν και τα υπόλοιπα στε-
ρεά. Δυστυχώς το πρόγραμμα
δεν τα πηγαίνει πολύ καλά με
τους ελληνικούς χαρακτήρες.
Για να δημιουργήσουμε το
τελικό αποτέλεσμα, επιλέγου-
με Render/Render Options. Στο
παράθυρο που εμφανίζεται,
επιλέγουμε Render to Screen,
για να δούμε το αποτέλεσμα
σε ξεχωριστό παράθυρο. Επί-
σης, επιλέγουμε τις αναλογίες
H O W T O S O F T W A R E G U I D E
ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΠΙΟΥ
1
Με την επιλογή του μενού Object/Change Object Material,
εμφανίζεται το παράθυρο επιλογής υλικών. Υπάρχουν πολλές
κατηγορίες, αλλά η πιο κατάλληλη για έδαφος στη φύση είναι
η Landscape. Από εκεί κάνουμε διπλό κλικ στο επιθυμητό υλικό.
2
Κάνοντας διπλό κλικ πάνω στην προεπισκόπηση της
κάμερας, ανοίγει ο Terrain Editor, με τον οποίο μπορούμε να
επεξεργαστούμε με κάθε λεπτομέρεια το έδαφος. Έχει πολλά
εργαλεία και επιλογές, αλλά καλό είναι να ξεκινήσουμε με το
Altitude, για να διαμορφώσουμε υψομετρικά το έδαφος.
3
Με Object/Create Water δημιουργήσαμε μία υδάτινη
επιφάνεια. Επιλέγοντας από τον Word Browser το Sea και
κάνοντας διπλό κλικ στην υδάτινη επιφάνεια στο παράθυρο
κάτω δεξιά, ανοίξαμε το παράθυρο των Water Surface Options για
να την επεξεργαστούμε.
4
Οποιαδήποτε στιγμή μπορούμε να επιλέξουμε από το μενού
Render \ Render για να δούμε τη φωτορεαλιστική απόδοση
της σκηνής μας μέσα στο παράθυρο που προβάλλει τη θέα
της κάμερας. Μετά το πέρας της διαδικασίας, εμφανίζεται το
παράθυρο με τα εργαλεία postprocessing.