COMPUTER ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
79
των χεριών και του σώματος, ως control-
lers του παιχνιδιού, τώρα υπάρχει πλήρης
αλληλεπίδραση και σε 3 διαστάσεις, και
μάλιστα όχι σε μία οθόνη (αυτή της τηλεό-
ρασης), αλλά μέσα στο χώρο. Σας θυμίζει
μήπως το holodeck του «Star Trek»; Ελπί-
ζουμε να το δούμε σύντομα σε αυτή την
έκδοση του Xbox και όχι στην επόμενη σε
άλλη μία δεκαετία!
PS4 ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Η κοινωνική δικτύωση και διαδραστικό-
τητα αποτελούν βασικούς άξονες της
εμπειρίας του PS4 και, ως εκ τούτου, νέες
λειτουργίες ενσωματώθηκαν στην κατα-
σκευή και τη νέα αρχιτεκτονική του συστή-
ματος. Το PS4 προσφέρει ειδικά, μονίμως
ενεργά συστήματα συμπίεσης και αποσυ-
μπίεσης βίντεο, με στόχο το γρήγορο και
εύκολο upload του gameplay. Έτσι, για
πρώτη φορά οι gamers μπορούν να μοιρά-
ζονται τις επιτυχίες τους με το πάτημα
ενός πλήκτρου. Συγκεκριμένα, οι παίκτες
δεν έχουν παρά να πατήσουν το «Share»
στο χειριστήριό τους, να παρακολουθή-
σουν τα τελευταία λεπτά του gameplay, να
κάνουν tag στο σημείο που θέλουν και να
επιστρέψουν στο παιχνίδι – το upload του
βίντεο γίνεται ενώ συνεχίζουν να παίζουν.
Οι gamers μπορούν, εξάλλου, να μοιράζο-
νται φωτογραφίες και βίντεο με τους φί-
λους τους μέσω υπηρεσιών κοινωνικής δι-
κτύωσης όπως το Facebook.
Το PS4 επιτρέπει στους gamers να προ-
βάλλουν το gameplay τους σε πραγματικό
χρόνο και να το μοιράζονται με φίλους,
αξιοποιώντας υπηρεσίες ζωντανού
streaming μέσω Ιnternet. Κατά τη διάρκεια
της ζωντανής μετάδοσης οι φίλοι τους
μπορούν να κάνουν σχόλια πάνω στο
gameplay και εφόσον ένας gamer «κολλή-
σει» σε ένα δύσκολο επίπεδο, οι φίλοι του
μπορούν να τον βοηθήσουν και να πάρουν
μέρος στο παιχνίδι με εντελώς καινούργι-
ους τρόπους. Για παράδειγμα, οι φίλοι
μπορούν να του προσφέρουν επιπλέον
«
υγεία» ή ειδικά όπλα όταν ο παίκτης τα
χρειάζεται περισσότερο κατά τη διάρκεια
του gameplay. Επιπρόσθετα, οι χρήστες
μπορούν να συνδέσουν το λογαριασμό
τους στο Facebook με το λογαριασμό
τους στο Sony Entertainment Network. Μέ-
σω του PS4 οι χρήστες έχουν τη δυνατότη-
τα να αναπτύξουν περισσότερο τη σχέση
τους μέσω συνεργατικού (co-op) παιχνιδι-
ού ή συζήτησης κατά τη διάρκειά του
(
cross-game chat).
GAMING ΣΤΟ CLOUD
Το PlayStation Network παρουσιάστηκε
το Νοέμβριο του 2006 ως μία δικτυακή
υπηρεσία για τους χρήστες του PlayStation
και πλέον λειτουργεί σε 67 χώρες και πε-
ριοχές ανά την υφήλιο, με το συνολικό
αριθμό κατεβασμένου περιεχομένου να
ανέρχεται σε πάνω από 2,8 δισεκατομμύ-
ρια. Εκτός από μεγάλη ποικιλία διαθέσι-
μων παιχνιδιών στο PlayStation Store, οι
χρήστες του PS4 θα μπορούν να απολαμ-
βάνουν πληθώρα παρεχόμενων από το
PlayStation Network υπηρεσιών.
Συνδυάζοντας το PlayStation Network με
την cloud τεχνολογία της Gaikai Inc., η
Sony στοχεύει να καταστήσει δυνατή τη
δωρεάν «εξερεύνηση» και δοκιμή πολυά-
ριθμων τίτλων. Στο μέλλον, όταν ένας
gamer θα βλέπει κάποιον τίτλο που τον εν-
διαφέρει στο PlayStation Store, θα έχει τη
δυνατότητα να παίξει άμεσα ένα τμήμα του
πραγματικού παιχνιδιού και όχι μία περιο-
ρισμένη εκδοχή του. Με το Gaikai και το
PlayStation Store, οι gamers θα μπορούν
να δοκιμάζουν τα παιχνίδια που τους εν-
διαφέρουν, αλλά να πληρώνουν μόνο για
εκείνα που στην πραγματικότητα αγαπούν.
CΓO
MICROSOFT XBOX 720 vS SONY PS4
Το PlayStation Eye έχει ξανασχεδιαστεί και ενσωματώνει δύο υψηλής ευαισθησίας
ευρυγώνιες κάμερες 1.280x800. Η συσκευή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αναγνώριση των
κινήσεων του χρήστη, όπως το Kinect, ενώ εναλλακτικά η μία κάμερα μπορεί να λαμβάνει
βίντεο και η άλλη να αναγνωρίζει κίνηση.
Το Kinect για το Xbox κυκλοφόρησε μόλις πριν από
τρία χρόνια και έφερε την επανάσταση στο χώρο που
παίζουμε, αφού καταργεί ολοκληρωτικά τα
χειριστήρια και τα πάσης φύσεως controllers. Οι
κάμερες και το λογισμικό αντιλαμβάνονται τις
κινήσεις μας, το σώμα μας και μας δίνουν τη
δυνατότητα να ελέγχουμε το παιχνίδι με εντελώς
φυσικό τρόπο.
Στο νέο Xbox θα πρέπει να περιμένουμε σίγουρα την
επόμενη γενιά του δημοφιλούς περιφερειακού, το
οποίο, όπως ξέρετε, έχει βρει το δρόμο του και στα
Windows.