TIME
WARP
Ήταν η εποχή των μεγάλων re-
view. Μην ξεχνάμε ότι Inter-
net δεν υπήρχε και ο μόνος
τρόπος για να μάθει κανείς τι
κυκλοφορεί, αλλά κυρίως να
διαβάσει review, ήταν το
Computer Για Όλους. Στο
τεύχος 60 δοκιμάσαμε τον
Hyundai Super-286C.
ΤΕΥΧΟΣ 60, ΙΟΥΛΙΟΣ 1988
HYUNDAI SUPER 286C
Τη Hyundai σίγουρα την ξέρετε όλοι. Οι πιο νέοι αναγνώστες μας τη γνωρίζουν από άλλα
προϊόντα και όχι από την αγορά των υπολογιστών. Τη δεκαετία του ’80 όμως οι πάντες
έφτιαχναν υπολογιστές και κυρίως οι εταιρείες της Άπω Ανατολής. Το μοντέλο Super 286C
που δοκιμάσαμε εξονυχιστικά στο τεύχος 60 χωρίς να εντυπωσιάζει, έδειχνε ότι κατάφερε να
πιάσει το σφυγμό του μέσου Έλληνα χρήστη. Κύρια προσόντα του ήταν η καλή κατασκευή, η
compact εμφάνιση, η εξαιρετική τιμή και φυσικά το όνομα του «γίγαντα» Hyundai.
Εξωτερικά ο Super 286C, ακολουθούσε την ίδια γραμμή με όλους σχεδόν τους compact AT
compatibles. Το 12’’ monitor ήταν κατασκευής της ίδιας της εταιρείας, η οποία θα πρέπει
να πούμε ότι διέθετε τη θυγατρική Hyundai Electronics Corporation, η οποία
κατασκεύαζε ηλεκτρονικά εξαρτήματα και υπολογιστές. Όπως όλοι οι AT compatibles, έτσι κι ο Super 286C
στηριζόταν στον επεξεργαστή 80286 της Intel. Οι συχνότητες που μπορούσε να λειτουργήσει ήταν 8 και 10
μόλις MHz. Η μνήμη του μηχανήματος ήταν 512ΚΒ (άλλες εποχές, άλλες απαιτήσεις), ενώ διέθετε και σκληρό
δίσκο 30ΜΒ. Από τον εξοπλισμό του δεν έλειπε ένα Floppy Drive για δισκέτες 360ΚΒ και 1,2ΜΒ.
PIXELPAING
Οι θαυμαστές του Macintosh και οι
επαγγελματίες εκδότες και γραφίστες
ήταν από την πρώτη στιγμή πρόθυμοι να
«
γευθούν» το νέο αυτό μηχάνημα και να
απολαύσουν με τα ίδια τους τα μάτια
αυτόν το νέο κόσμο των χρωμάτων. Η
επόμενη ερώτησή τους όμως ήταν: «πού
είναι τα προγράμματα που υποστηρίζουν
όλα αυτά τα χρώματα;» Και η απάντηση
τότε ήταν απογοητευτική, γιατί απλά
δεν υπήρχαν. Οι καιροί όμως άλλαξαν
και η γνωστή εταιρεία SuperMac ήταν από τις πρώτες
που έφεραν αυτή την αλλαγή με το πρόγραμμα Pixel-
Paint. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ελεύθερης
σχεδίασης για τους επαγγελματίες της εποχής (διότι
κόστιζε πανάκριβα, γύρω στα $ 500). Αν και διέθετε
αρκετούς περιορισμούς, όπως το ότι ήταν πολύ
μνημοβόρο και δεν διέθετε δυνατότητα διαχωρισμών,
αποτέλεσε τον προπομπό για μια ολόκληρη γενιά
εφαρμογών σχεδίασης που μπορούσαν να αξιοποιήσουν
τα εκατομμύρια χρώματα του Macintosh.
GAMES ΣΕ PCs
Oι πρώτοι διδάξαντες στο χώρο
των παιχνιδιών ήταν οι home
micros (Spectrum, Amstrad,
Commodore) που άρχισαν να
εμφανίζονται στις αρχές της
δεκαετίας του ’70. Όλα αυτά
συνέβαιναν μέχρι το 1987, όταν
δηλαδή οι κινήσεις μερικών
εταιρειών κατασκευής ΙΒΜ συμβατών υπολογιστών
είχαν σαν αποτέλεσμα την εμφάνιση στην αγορά
κάποιων ΙΒΜ compatibles, των οποίων οι τιμές
κυμαίνονταν σε αρκετά χαμηλά επίπεδα. Το
αποτέλεσμα ήταν η κατακόρυφη άνοδος των
πωλήσεων των υπολογιστών αυτών.
Όλα αυτά τα γεγονότα οδήγησαν στην αυτόματη
δημιουργία μιας νέας αγοράς για τα software
houses, όπου διαπιστώθηκε ότι μέχρι τότε
ελάχιστα καταναλωτικά παιχνίδια υπήρχαν στους
ΙΒΜ συμβατούς.