COMPUTER ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
3
on-line
A
γαπητοί αναγνώστες,
Μία από τις μεγάλες καινοτομίες του iOS, όταν πρωτοκυκλοφόρησε με το iPhone, ήταν η δυνα-
τότητα να εγκαταστήσει κανείς εφαρμογές από ένα μοναδικό σημείο. Το App Store ήταν πράγ-
ματι μία εκπληκτική σύλληψη. Για το χρήση ήταν κάτι εντελώς καινούργιο. Και πριν το iPhone
υπήρχαν smartphones και εξειδικευμένες εφαρμογές. Ποτέ όμως από ένα μόνο (και μάλιστα
αποκλειστικό) «κατάστημα». Για την Apple όλα αυτά δεν ήταν καθόλου καινούργια. Το είχε ξανα-
κάνει με τη μουσική και συγκεκριμένα με το iTunes και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία.
Ο συνδυασμός hardware (iPod) με το on-line κατάστημα μουσικής (iTunes) αποφέρει τεράστια κέρδη στην
εταιρεία. Το iPhone με το App Store είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα: μία πλατφόρμα κι ένα on-line κατάστημα
που τώρα, εκτός από μουσική, προσφέρει κι άλλο ψηφιακό περιεχόμενο, όπως εφαρμογές και ηλεκτρονικά
βιβλία. Θυμίζουμε ότι η Apple κρατά το 30% από τις πωλήσεις στο App Store. Δεν απορούμε καθόλου λοιπόν,
γιατί η εταιρεία προσπαθεί να κρατήσει το συνδυασμό αυτό όσο το δυνατόν πιο κλειδωμένο.
Τον περασμένο Οκτώβριο, ο CEO της Apple, Tim Cook, ανακοίνωσε ότι το App Store έφτασε τα 750.000
apps. Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα της ABI Research, το Google Play διαθέτει γύρω στις 800.000
εφαρμογές, το Windows Phone Markeplace 125.000, ενώ το Blackberry World 70.000
apps. Έτσι, όλα δείχνουν ότι το Goole Play θα είναι το πρώτο «κατάστημα» εφαρμογών
που θα φτάσει το 1 δισεκατομμύριο. Στην ίδια έρευνα, η ABI Research εκτιμά ότι το 2013
θα κατέβουν συνολικά περίπου 70 δισεκατομμύρια εφαρμογές (56 δισ. σε smartphones
και 14 δισ. σε tablets). Σκεφτείτε λίγο το παραπάνω νούμερο. Αντιστοιχεί σε 10 apps ανά
κάτοικο αυτού του πλανήτη! Από όλες αυτές τις εφαρμογές, όμως, πόσες πραγματικά
χρησιμοποιούμε; Υπάρχουν apps για τα πάντα, ενώ υπάρχουν αμέτρητες εφαρμογές που
αλληλοεπικαλύπτονται δηλαδή κάνουν πάνω κάτω το ίδιο πράγμα.
Έχουν πραγματοποιηθεί διάφορες ενδιαφέρουσες έρευνες για το πόσες εφαρμογές
χρησιμοποιεί πραγματικά ένας χρήστης. Φυσικά, αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από
τον καθένα: άλλος θέλει Excel στο smartphone του κι άλλος όχι. Το θέμα είναι ότι, ενώ κα-
τά μέσο όρο υπάρχουν στις 100 εφαρμογές ανά συσκευή, περίπου το 15% από αυτές
χρησιμοποιούνται. Οι υπόλοιπες απλώς κάθονται και πιάνουν χώρο στη μνήμη της συ-
σκευής. Apps παντού λοιπόν και apps και στο περιοδικό μας. Το μεγάλο μας Αφιέρωμα
αυτού του μήνα είναι αυτό ακριβώς. Δεν θα μιλήσουμε όμως για τετριμμένα πράγματα
όπως Facebook, YouTube και συναφή. Αυτά τα ξέρετε και άλλωστε υπάρχουν προεγκατε-
στημένα σε όλες τις συσκευές. Αντίθετα, εμείς διαλέξαμε πρωτότυπες και χρήσιμες εφαρμογές (ως επί το
πλείστον δωρεάν), οι οποίες δεν ανήκουν στην κατηγορία «την κατεβάζω για να κάθεται», αλλά στην κατηγο-
ρία «την εγκαθιστώ και τη χρησιμοποιώ».
Μέχρι το επόμενο ψηφιακό τεύχος του «Computer Για Όλους», που θα κυκλοφορήσει τον Ιανουάριο 2014,
σας ευχόμαστε καλή ανάγνωση.
Γιώργος Αθανασιάδης
IΔIOKTHΣIA: Compupress A.E.
Λοχ. Δεδούση1 & Μεσογείων 304, 155 62 Χολαργός, Tηλ.: 210 9238672, Fax: 210 9216847,
e-mail:
δικός:
011349
EKΔOTHΣ:
N.O. Mανούσος
ΔIEYΘYNΣH MARKETING:
Λ. Tαλιαδώρου
ΔIEYΘYNΣH ΠAPAΓΩΓHΣ:
Z. Φίλο
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ:
Κ. Βόμβα
APXIΣYNTAKTHΣ:
Γ. Aθανασιάδης
ΣΥΝτΑΚτΗΣ ΥλΗΣ:
Π. Κυπραίος
ΣΥΝΕρΓΑτΕΣ:
Γ. Πατρίκος, B. Eυσταθίου, Δ. Δημητρακούδης, Δ. Ιωαννίδης, Δ. Πάνος, Δ. Tσομπανίδης, Η. Τσιλιβίγκος
Π. Bόλλας, X. Mπούνταλης, Π. Τατίνας, A. Γκέκας, Ν. Σιδέρης
ΔIAΦHMIΣH:
Δ. Αλεξόπουλος
MARKETING:
Ι. Μανούσος
ΚΥΚλΟΦΟρΙΑ:
Χ. Μαντούβαλος
ΣYNΔPOMEΣ:
Ι. Σιμήρη
ART DIRECTOR:
M. Λυμπέρη
YΠEYΘYNΟΣ D.T.P.:
B. Eυσταθίου
D.T.P./KAλλITEXNIKO:
Ε. Σωτηρίου, Ν. Αντωνιάδου, Δ. Μελένιος, Θ. Λαμπρινού
ΔIOPΘΩΣH:
Ε. Μπολοβίνου, Μ. Μέλλου
NOMIKOΣ ΣYMBOYλOΣ:
I. Tζίφας
COMPUTER ΓIA OλOYΣ
Λοχ. Δεδούση 1 & Μεσογείων 304, 155 62 Χολαργός, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847,
e-mail:
ΣYNΔPOMEΣ:
Δίμηνη (1 τεύχος)
€
3,59
Εξάμηνη (3 τεύχη)
€
9,99
Ετήσια (6 τεύχη)
€
18,99
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ
Ενώ κατά μέσο όρο
υπάρχουν στις 100
εφαρμογές ανά συσκευή,
περίπου το 15% από αυτές
χρησιμοποιούνται. Οι
υπόλοιπες απλά κάθονται
και πιάνουν χώρο στη
μνήμη της συσκευής.
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ
•
Nα παρέχει ακριβή,
έγκυρη και επίκαιρη
πληροφόρηση.
•
Nα αναδεικνύει τις
νέες ευκαιρίες που
παρέχουν
αναδυόμενες
τεχνολογίες.
•
Nα προωθεί τη
χρήση των
υπολογιστών στο
σπίτι και στην
επιχείρηση.
•
Nα υποστηρίζει τους
χρήστες
δημοσιεύοντας
λύσεις σε
προβλήματά τους
και εκπαιδευτικά
άρθρα.
ΠΟΣΑ APPS ΕΧΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ;
Και πόση σημασία έχει αυτό;