Page 12 - Computer Για Όλους τ. 351

COMPUTER ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
12
FOCUS
M
ία νέα έκθεση για το «Μέλλον του
ποδοσφαίρου» προβαίνει σε προ-
βλέψεις για τους καινοτόμους τρό-
πους με τους οποίους το πιο δημοφιλές
σπορ του κόσμου αναμένεται να αλλάξει
χάρη στην τεχνολογία τα επόμενα 50 χρό-
νια. Η μελέτη, που εκπονήθηκε για λογα-
ριασμό της HTC, επίσημου προμηθευτή
smartphone του UEFA Champions League
και του UEFA Europa League, παρουσιά-
ζει 30 τρόπους με τους οποίους το ποδό-
σφαιρο θα μπορούσε να αλλάξει μέχρι το
2060,
μεταξύ των οποίων το ποδόσφαιρο
ανδροειδών, η ενσωμάτωση δεδομένων
στον εξοπλισμό των παικτών (ακόμα και
σε φακούς επαφής) και η απανταχού δια-
θέσιμη υπερρεαλιστική τρισδιάστατη προ-
σομοίωση. Με τα smartphones να βρίσκο-
νται στην καρδιά της ποδοσφαιρικής
εμπειρίας που απολαμβάνουν οι φίλαθλοι
σήμερα, η έκθεση ερευνά επίσης τις φου-
τουριστικές δυνατότητες που μπορούν να
προσδοκούν οι φίλαθλοι όσον αφορά στον
τρόπο που απολαμβάνουν έναν ποδο-
σφαιρικό αγώνα με το κινητό τους, όπου
κι αν βρίσκονται.
Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΩΝ ΦΙΛΑΘΛΩΝ ΘΑ
ΑΛΛΑΞΕΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
Σύμφωνα με τη μελέτη που εκπονήθηκε
από τη φημισμένη συμβουλευτική εταιρεία
μελλοντολογίας Futurizon, εκείνοι που θα
επωφεληθούν περισσότερο από την αυξα-
νόμενη επιρροή και εφαρμογή της τεχνο-
λογίας στο ποδόσφαιρο είναι οι φίλαθλοι:
Σε 5 χρόνια:
Εφαρμογές για κινητά που
επιτρέπουν στους θεατές να συνδέονται με
τους παίκτες και να συντονίζονται με άλ-
λους φιλάθλους για να υποστηρίξουν τους
ήρωές τους, αναβαθμίζουν το ποδοσφαιρι-
κό θέαμα και φέρνουν τους φιλάθλους πιο
κοντά σε ομάδες και παίκτες. Ενσωματώ-
νοντας μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δε-
δομένα του αγώνα σε πραγματικό χρόνο,
οι εφαρμογές αυτές θα είναι η πιο ολοκλη-
ρωμένη συνοδεία σε κάθε αγώνα.
Σε 15 χρόνια:
Η παρακολούθηση του
αγώνα από το σπίτι γίνεται μία πολύ πιο συ-
ναρπαστική εμπειρία, καθώς ρομπότ που
μοιάζουν με έντομα θα φέρουν ενσωματω-
μένες κάμερες, καταγράφοντας μία εντε-
λώς νέα άποψη του αγώνα.
Σε 55 χρόνια:
Η τεχνολογία επιτρέπει
στους φιλάθλους να ελέγχουν ανθρωποει-
δή ρομπότ σε αγώνες πλήρους κλίμακας
και να ζουν με όλες τους τις αισθήσεις την
εμπειρία του αγωνιστικού χώρου μέσω της
προηγμένης εικονικής πραγματικότητας.
ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΟΠΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΙΣ
ΞΑΝΑΔΕΙ
Παράλληλα με τη βελτίωση της εμπει-
ρίας για τους φιλάθλους, οι ίδιοι οι αγώνες
θα μεταμορφωθούν πλήρως, καθώς η τε-
χνολογία θα επιτρέπει σε ομάδες και ποδο-
σφαιριστές να κάνουν ακόμα καλύτερη
χρήση δεδομένων για να βελτιώσουν τις
επιδόσεις τους:
Σε 5 χρόνια:
Γενικευμένη ενσωμάτωση
αισθητήρων πρόσκρουσης της μπάλας και
μετρητών επιτάχυνσης στα ποδοσφαιρικά
παπούτσια θα δίνουν τη δυνατότητα ακρι-
βούς μέτρησης της πρόσκρουσης μπάλας
και ποδοσφαιριστή που θα ωφελήσει και
τους διαιτητές.
Σε 20 χρόνια:
Η «ενεργή επιδερμίδα»
φέρνει τα τυπωμένα στο δέρμα των παι-
κτών ηλεκτρονικά κυκλώματα, για τη σύν-
δεση του νευρικού συστήματος και της βιο-
χημείας του αίματος σε εξωτερικά δίκτυα
και συσκευές, παράγοντας πολύπλοκες
αναλύσεις που βοηθούν τους παίκτες να
βελτιώσουν γρήγορα τις επιδόσεις τους.
Σε 25 χρόνια:
Ενεργοί φακοί επαφής θα
επιτρέπουν σε διαιτητές και επόπτες να
παρακολουθούν τη δράση από οποιαδήπο-
τε γωνία και να ζουμάρουν κατά βούληση –
ίσως ακόμα και σε 3D.
i
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Κάμερες ρομπότ και
ποδοσφαιριστές ανδροειδή!
1.
Μέχρι το
2030,
το
παιχνίδι θα
μεταδίδεται
ζωντανά από
μικροσκοπι-
κά ιπτάμενα
ρομπότ-
έντομα, τα
οποία θα
πετούν πάνω
από τον
αγωνιστικό
χώρο
καταγράφο-
ντας κάθε
λεπτομέρεια.
1
2
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
2020:
Ευρεία διάδοση της ενσωμάτω-
σης κάμερας στον εξοπλισμό των ποδο-
σφαιριστών
2025:
Αισθητήρες πρόσκρουσης της
μπάλας και μετρητής επιτάχυνσης στα
ποδοσφαιρικά παπούτσια
2025:
Εργαλεία επαυξημένης πραγματι-
κότητας για τους διαιτητές
2030:
Ρομπότ που μοιάζουν με έντομα
μεταφέρουν μικροσκοπικές κάμερες
και ακολουθούν τους ποδοσφαιριστές
2035:
Μετάδοση δεδομένων παίκτη και
βιολογικών δεδομένων στον προπονητή
2040:
Το ρομποτικό ποδόσφαιρο αρχί-
ζει να γίνεται συνηθισμένο φαινόμενο
2045:
Χρήση πλήρους προσομοίωσης
λακτισμάτων και στρατηγικής στην
προπόνηση
2050:
Η πλήρης προσομοίωση των αι-
σθήσεων επιτρέπει στους φιλάθλους
να νιώθουν σαν να έπαιζαν οι ίδιοι
2055:
Εικονικά πρωταθλήματα με on-
line gamers να συναγωνίζονται σε
«
πραγματικούς» αγώνες
2060:
Οι φίλαθλοι μπορούν να χειρίζο-
νται από απόσταση ποδοσφαιριστές-
ανδροειδή σαν να ήταν οι ίδιοι
2.
Οι κάμερες που θα βρίσκονται
εγκατεστημένες στα «μάτια» θα παρέχουν
μία εκπληκτική οπτική του παιχνιδιού,
καθώς τα ρομπότ θα πετούν γύρω από
τους παίκτες ακολουθώντας τους σε κάθε
κίνηση, καταγράφοντας εικόνα που δεν
έχουμε ξαναδεί ποτέ.