Page 91 - Computer Για Όλους τ. 352

COMPUTER ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
91
ΕΚΤΥΠΩΝΟΝΤΑΣ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
στεί θεωρητικά οτιδήποτε. Το μόνο που
απαιτείται, εκτός φυσικά από τον ίδιο τον
εκτυπωτή, είναι να υπάρχει το τρισδιά-
στατο αντικείμενο στην οθόνη του υπο-
λογιστή, το οποίο μπορεί να έχει σχεδια-
στεί εκ του μηδενός, ή να έχει προκύψει
ως ψηφιοποίηση κάποιου άλλου πραγ-
ματικού αντικειμένου (αντιγραφή με 3D
scanner). Με αυτό ακριβώς θα ασχολη-
θούμε στο παρόν Project.
Σε ό,τι αφορά τα υλικά που χρησιμο-
ποιούνται, αυτά είναι ως επί το πλείστον
ειδικές ρητίνες και πολυμερή, δηλαδή
πλαστικά. Υπάρχουν πάντως και πολύ
εξειδικευμένες περιπτώσεις «εκτυπώσε-
ων» σε πιο ανθεκτικά υλικά, όπως το τι-
τάνιο που χρησιμοποιείται στην κατα-
σκευή ανθρώπινων μελών, ή ακόμα και
οργανικοί ιστοί για τις μεταμοσχεύσεις.
Όπως θα δούμε στη συνέχεια, υπάρ-
χουν διάφορες τεχνολογίες 3D printing,
οι οποίες εξαρτώνται από τα υλικά κατα-
σκευής και τη μέθοδο τοποθέτησης του
υλικού. Και βεβαίως, όλα αυτά έχουν
άμεση επίδραση στο κόστος και φυσικά
στο είδος και την ανθεκτικότητα (κάτι
που συνεπάγεται τη χρήση) του τελικού
αντικειμένου.
ΑΡΧΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Για να κατασκευάσουμε κάποιο αντικεί-
μενο σε έναν τρισδιάστατο εκτυπωτή,
χρειαζόμαστε ένα ακριβές τρισδιάστατο
μοντέλο σε υπολογιστή. Αυτό σημαίνει
κάποιο πρόγραμμα σχεδιασμού τύπου
CAD ή τρισδιάστατης μοντελοποίησης.
Εδώ χρησιμοποιούνται πάρα πολλά προ-
γράμματα, από το πανάκριβο Auto CAD ή
το open source Blender (ακόμα και το
Google Sketchup μπορεί να χρησιμοποιη-
θεί). Το μόνο προαπαιτούμενο είναι το
πρόγραμμα να μπορεί να κάνει εξαγωγή
σε format .STL (από το Stereo
1
Το πρώτο πράγμα αφού σχεδιάσουμε το αντικείμενό μας
(
στη δική μας περίπτωση το λογότυπο του περιοδικού) είναι
να το μετατρέψουμε σε αρχείο Stereolithography (.stl). Το
Blender εξαγάγει τέτοιου είδους αρχεία, ενώ το Google
SketchUp χρειάζεται ειδικό plug-in.
2
Ο κάθε εκτυπωτής λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο. Ο
RapMan χρειάζεται το ειδικό πρόγραμμα μετατροπής του
αρχείου .STL σε g-code. Φορτώνουμε λοιπόν το αρχείο μας
στο πρόγραμμα Axon. Το πρόγραμμα μας ρωτά ποιον εκτυπωτή
έχουμε, με πόσες κεφαλές, καθώς και τι είδους υλικά εκτύπωσης
θα χρησιμοποιήσουμε (ακόμα και τι χρώμα).
3
Το πρόγραμμα εμφανίζει τη βάση εκτύπωσης και τοποθετεί
το τρισδιάστατο αντικείμενο επάνω της. Εάν δούμε τις
ενδείξεις Out Of Bounds στα αριστερά, σημαίνει ότι είμαστε
εκτός κλίμακας και θα πρέπει να μειώσουμε τις διαστάσεις του
αντικειμένου από το πεδίο Scale Geometry.
4
Περιστρέψαμε το αντικείμενο κατά τον άξονα Ζ 90 μοίρες και
μειώσαμε τις διαστάσεις κατά 20%. Έτσι, το αντικείμενό μας
θα έχει ύψος 22,8mm, πλάτος 36,54mm και μήκος
161,18
mm. Πατάμε Build και μπορούμε να ρυθμίσουμε το πάχος
των στρώσεων, καθώς και το εάν χρειαζόμαστε υποστηρικτικά
επίπεδα. Πατάμε Build ξανά και περιμένουμε να δημιουργηθεί το
αρχείο g-code που θα φορτώσουμε στον εκτυπωτή.
ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΣΕ 3 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ