Page 3 - Computer Για Όλους τ. 355

COMPUTER ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
3
on-line
T
ον προηγούμενο μήνα έγινε γνωστό (όχι από κάποια επίσημη ανακοίνωση, αλλά από δη-
μοσιεύσεις στο LinkedIn και το Facebook) ότι η πασίγνωστη αμερικανική εταιρεία Uber
σκοπεύει να έρθει και στην Ελλάδα, προκαλώντας τις οργισμένες αντι-
δράσεις των οδηγών ταξί. Η αλήθεια είναι ότι όπου κι αν έχει πάει η συγκεκριμένη εταιρεία
έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις βίας ή διαδηλώσεων. Πρόσφατο παράδειγμα το Λον-
δίνο, όπου οι οδηγοί των γνωστών μαύρων ταξί διαμαρτυρήθηκαν κλείνοντας τους δρό-
μους, ή το Παρίσι όπου καταστράφηκαν αυτοκίνητα της Uber.
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή: Η Uber ιδρύθηκε στο Σαν Φρανσίσκο το 2009 και σε αυτό το διά-
στημα κατάφερε να αποκτήσει αξία που εκτιμάται στα 17 δισεκατομμύρια δολάρια.
Πολλοί συγχέουν την Uber με το Taxibeat. Ωστόσο, η ελληνική εφαρμογή λίγη σχέση έχει με την
αμερικανική εταιρεία και αυτό διότι το Taxibeat στην πραγματικότητα είναι ένας μεσάζοντας μεταξύ του
πελάτη και του επαγγελματία οδηγού ταξί. Εδώ ακριβώς είναι το μεγάλο ζήτημα. Η Uber «στρατολογεί»
ιδιώτες οδηγούς, οι οποίοι προσφέρουν υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών.
Η εφαρμογή, πάντως, λειτουργεί περίπου όπως το Taxibeat. Ο πελάτης βρί-
σκει ένα αυτοκίνητο Uber (το οποίο όμως δεν έχει καθόλου διακριτικά επάνω
του) μέσω του smartphone του. Ο οδηγός αποδέχεται την κλήση και πηγαίνει
στο σημείο να παραλάβει τον πελάτη. Μετά το πέρας της διαδρομής, ο πελάτης
βγαίνει από το αυτοκίνητο και δεν πραγματοποιείται κανενός είδους χρηματική
συναλλαγή. Τα πάντα γίνονται αυτόματα. Ο πελάτης χρεώνεται για τη διαδρομή
μέσω της πιστωτικής κάρτας που έχει δηλώσει κατά την εγγραφή του, ο οδηγός
πιστώνεται το ποσοστό του και ένα μέρος πηγαίνει στην εταιρεία. Κάπως έτσι,
λειτουργεί σε γενικές γραμμές το μοντέλο της Uber, ενώ θα πρέπει να πούμε ότι
το κόμιστρο είναι χαμηλότερο από αυτό των ταξί.
Το πρόβλημα με την Uber είναι ότι δίνει στους ιδιώτες τη δυνατότητα να μπαί-
νουν στα «χωράφια» ενός υφιστάμενου επαγγελματικού κλάδου (με πολλά προ-
βλήματα φυσικά, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) και μάλιστα με το αζημίωτο. Στο
σημείο αυτό εμπλέκονται και ζητήματα νομικής και οικονομικής φύσεως, αφού
αφενός όποιος προσφέρει υπηρεσίες επί πληρωμή θα πρέπει να έχει κάνει έναρξη επαγγέλματος και
αφετέρου ειδικά στο θέμα των μεταφορών ανθρώπων ο νόμος λέει ότι μόνο τα δημόσιας χρήσης αυ-
τοκίνητα μπορούν να το κάνουν (όπως τα ταξί).
Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία λειτουργεί κανονικά σε 40 χώρες, σε κάποιες άλλες έχει απαγορευτεί,
όπως στο Βέλγιο, ενώ υπάρχουν αρκετές μηνύσεις που «τρέχουν» σε διάφορες χώρες.
Το Υπουργείο Μεταφορών πάντως έχει δηλώσει ότι η Uber είναι παράνομη, συνδικαλιστές του ΣΑΤΑ
(
Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής) έχουν δηλώσει ότι θα πάρουν το νόμο στα χέρια τους εάν δεν
τους προστατέψει το κράτος και την ίδια στιγμή η Uber συνεχίζει να κάνει «προσλήψεις» σε διάφορες
πόλεις της Ελλάδας. Αναμένουμε με αγωνία τη συνέχεια...
IΔIOKTHΣIA: Compupress A.E.
Λοχ. Δεδούση1 & Μεσογείων 304, 155 62 Χολαργός, Tηλ.: 210 9238672, Fax: 210 9216847,
e-mail:
δικός:
011349
EKΔOTHΣ:
N.O. Mανούσος
ΔIEYΘYNΣH MARKETING:
Λ. Tαλιαδώρου
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ:
Κ. Βόμβα
APXIΣYNTAKTHΣ:
Γ. Aθανασιάδης
ΣΥΝΕργΑτΕΣ:
Γ. Πατρίκος, B. Eυσταθίου, Δ. Ιωαννίδης
ΔIAΦHMIΣH:
Δ. Αλεξόπουλος
ΚΥΚΛΟΦΟρΙΑ:
Χ. Μαντούβαλος
ΣYNΔPOMEΣ:
Π. Μπεθάνη
ART DIRECTOR:
M. Λυμπέρη
YΠEYΘYNΟΣ D.T.P.:
B. Eυσταθίου
D.T.P./KAΛΛITEXNIKO:
Ε. Σωτηρίου, Ν. Αντωνιάδου, Δ. Μελένιος
ΔIOPΘΩΣH:
Ε. Μπολοβίνου, Μ. Μέλλου
NOMIKOΣ ΣYMBOYΛOΣ:
I. Tζίφας
COMPUTER γIA OΛOYΣ
Λοχ. Δεδούση 1 & Μεσογείων 304, 155 62 Χολαργός, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847,
e-mail:
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ
Στείλτε μας e-mail στο
Επισκεφτείτε το site και το forum μας
στο
Κάντε like τη σελίδα μας στο Facebook
στο
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ
Nα παρέχει ακριβή,
έγκυρη και επίκαιρη
πληροφόρηση.
Nα αναδεικνύει τις
νέες ευκαιρίες που
παρέχουν
αναδυόμενες
τεχνολογίες.
Nα προωθεί τη
χρήση των
υπολογιστών στο
σπίτι και στην
επιχείρηση.
Nα υποστηρίζει τους
χρήστες
δημοσιεύοντας
λύσεις σε
προβλήματά τους
και εκπαιδευτικά
άρθρα.
uber
Έρχεται ή δεν έρχεται;