59
της εικόνας, κατάλληλη να αντικαταστήσει το τμήμα που σημαδέψαμε, και
κάνουμε πάλι κλικ. Το τι είναι κατάλληλο και τι όχι είναι εύκολο να το δού-
με, γιατί υπάρχει προεπισκόπηση
(εικ. 2)
. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία
μέχρι να εξαφανίσουμε όλο το αντικείμενο. Εάν είναι τσεκαρισμένο το Color
Adjustment, η παλιά περιοχή δεν αντικαθίσταται εξολοκλήρου με τη νέα,
αλλά το χρώμα ρυθμίζεται να ταιριάζει με τον περίγυρο. Η επιλογή αυτή δεν
συνιστάται για μεγάλα αντικείμενα. Αν είναι τσεκαρισμένο το Auto, ο προσα-
νατολισμός του νέου τμήματος ρυθμίζεται αυτόματα.
ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Η απομόνωση ενός αντικειμένου είναι ελαφρώς πιο περίπλοκη από το «κρύ-
ψιμό» του, αλλά δεν παύει να γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά.
Για αρχή, επιλέγουμε το εργαλείο Separation από την εργαλειοθήκη (το δεύ-
τερο από δεξιά) και στη συνέχεια από το τμήμα Mode επιλέγουμε το εργα-
λείο Edge.
Από το τμήμα Area Selection/Deselection επιλέγουμε το εργαλείο Object or
Background, το οποίο θα μας βοηθήσει να διαχωρίσουμε το αντικείμενο από
το φόντο. Στη συνέχεια, επιλέγουμε πάλι από το τμήμα Mode το εργαλείο
Fill και με ένα κλικ στην εικόνα μας της δίνουμε μία κίτρινη χροιά.
Σε αυτό το σημείο επιλέγουμε το εργαλείο Cleaning, ρυθμίζουμε με το χειρι-
στήριο το μέγεθος του δείκτη και με σύρσιμο μαρκάρουμε τα όρια του αντι-
κειμένου και του φόντου μας
(εικ. 3)
. Αφού ολοκληρώσουμε αυτή τη διαδι-
κασία, πατάμε το εργαλείο Separate και στη συνέχεια το Effect, ώστε να
δούμε το αντικείμενό μας απομονωμένο
(εικ. 4)
.
Κρατώντας πατημένο το κουμπί Original image από τη γραμμή εργαλείων
στην κορυφή, βλέπουμε ξανά την αρχική εικόνα.
Το απομονωμένο, πλέον, αντικείμενο μπορούμε να το αποθηκεύσουμε ως
νέα εικόνα.
Έχοντας απομονώσει το αντικείμενο, μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια πο-
λύ ενδιαφέροντα εφέ.
Για παράδειγμα, μπορούμε να αλλάξουμε το γκρι φόντο, στο οποίο εξορι-
σμού «κάθεται» το απομονωμένο αντικείμενο, σε άλλο χρώμα της επιλογής
μας. Αυτό επιτυγχάνεται από την περιοχή Effect στο κάτω μέρος της εργα-
λειοθήκης, όπου θα βρούμε την επιλογή Color για να αλλάξουμε σε άλλο
χρώμα το γκρι φόντο.
Εκεί θα βρούμε και το εφέ Shadow, το οποίο δίνει ένα εφέ σκίασης του αντι-
κειμένου πάνω στο φόντο
(εικ. 5)
.
Πολύ χρήσιμο και διαδεδομένο είναι και το εφέ Blur, που ουσιαστικά θολώ-
νει όλο το φόντο πίσω από το απομονωμένο αντικείμενο
(εικ. 6)
. Αφού τε-
λειώσουμε, αποθηκεύουμε την εικόνα επιλέγοντας File / Save As.
3
Αφού πατήσουμε το Separation στην κορυφή,
χρησιμοποιούμε τις επιλογές του για να
απομονώσουμε το δελφίνι. Εδώ έχουμε ήδη επιλέξει
διαδοχικά τα Edge, Object or Background, Fill και
Cleaning. Σύροντας, μαρκάρουμε τα όρια του δελφινιού και
του φόντου.
4
Αφού ολοκληρώσουμε το μαρκάρισμα με το εργαλείο
Cleaning, πατάμε το εργαλείο Separate και στη
συνέχεια πατάμε Effect, ώστε να δούμε το
αντικείμενό μας απομονωμένο. Αν έχουμε δώσει λίγη
προσοχή στην προηγούμενη φάση, θα έχουμε ένα καλό
αποτέλεσμα.
5
Από το Background/Color στην ενότητα Effect, κάτω
δεξιά, μπορούμε να αλλάξουμε το χρώμα στο φόντο
του αντικειμένου. Εναλλακτικά, μπορούμε να
χρησιμοποιήσουμε το εφέ Shadow, αν θέλουμε να δώσουμε
ένα εφέ σκίασης του αντικειμένου πάνω στο αρχικό φόντο.
6
Το εφέ Blur ουσιαστικά θολώνει όλο το φόντο πίσω
από το απομονωμένο αντικείμενο. Με τη χρήση του
αντίστοιχου χειριστηρίου, ορίζουμε και το ποσοστό
θολώματος. Μία άλλη επιλογή μας είναι η Monochrome,
που κάνει το φόντο μονόχρωμο, σε απόχρωση της επιλογής
μας.
Όταν αποθηκεύετε ένα απομονωμένο
αντικείμενο, καλό είναι να χρησιμοποιείτε
αρχείο png, ώστε το αντικείμενο να μην
έχει κανένα λευκό φόντο γύρω του.
TIP