Επιλογή Ζωής 2
Ακολουθεί ο καθαρισμός του δίσκου με το ειδικό βουρτσάκι, η τοποθέτηση στο πικάπ, η επαφή της βελόνας με τον δίσκο και ο αναλογικός ήχος που πλημμυρίζει τον χώρο. Το βινύλιο όμως δεν είναι μόνο ο ξεχωριστός ήχος που βγάζει. Είναι και το αισθητικό κομμάτι. Το μεγάλο μέγεθος του εξωφύλλου, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις είναι υψηλής αισθητικής αξί- ας. Ένα μικρό έργο τέχνης. Στις δεκαετίες του ‘60 και ‘70 τα εξώφυλλα δίσκων που φιλοξενούσαν πορτρέτα των τραγουδιστών, άρχισαν να αντι- καθίστανται με έργα γνωστών ζωγράφων όπως ο Τσαρούχης, ο Μυταράς και ο Φασιανός. Πολλές φορές κατά παραγγελία. Η αγάπη του Γιάννη Τσαρούχη για τη μουσική ήταν τεράστια. Σε αυτόν ανήκουν τα εξώφυλλά δύο εκ των σημαντικότερων ελληνικών δίσκων όλων των εποχών: το «Άξιον Εστί» του Θεοδωρά- κη και το «Ρεμπέτικο» του Ξαρχάκου. Στον Φασιανό ανήκουν εξώφυλλα όπως ο «Σταυρός του Νότου» του Μικρούτσικου, το άλ- μπουμ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών στην Ελλάδα. Ο Μυταράς επιμελήθη- κε εξώφυλλα του Γιάννη Μαρκόπουλου, όπως ο «Θεσσαλικός κύκλος» και η «Ιφιγένεια». Ο Γιάννης Μόραλης υπογράφει δίσκους αρι- στουργήματα του Μάνου Χατζιδάκι, όπως ο «Με- γάλος Ερωτικός» και η «Ρυθμολογία». Ο «Μπά- λος» του Διονύση Σαββόπουλου έχει στο πολύ- χρωμο εξώφυλλο έργο του Αλέξη Κριθαράκη. Ο κατάλογος είναι ατέλειωτος. Ανακαλύπτοντας και πάλι το βινύλιο Οι εραστές του βινυλίου τα τελευταία χρόνια έχουν πολλαπλασιαστεί, καθώς ολοένα και περισ- σότεροι εγκαταλείπουν τα CD και επιλέγουν τον ξεχωριστό ήχο που βγαίνει όταν ακουμπάει η βε- λόνα του πικάπ στο βινύλιο. Εκτός από τους συλ- ΘΕΜΑ 22 “ Η μυσταγωγία αυτή, ξεκινά από τη στιγμή που ο τυχερός μουσικόφιλος, με την πλούσια συλλογή θα ψάξει να βρει τον δίσκο που θέλει να ακούσει. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=