Επιλογή Ζωής 2

45 • Να πηγαίνουν τακτικά στον οφθαλμίατρο για εξέταση της όρασής τους. Το ελάχιστο είναι μία φορά κάθε δύο χρόνια, αλλά συχνότερα εάν έχουν διαπιστωθεί αλλαγές στα μάτια ή στην όρασή τους. Πολλές παθήσεις των ματιών μπο- ρούν να αντιμετωπισθούν αποτελεσματικά ή ακόμη να επιβραδυνθεί η επιδείνωσή τους εάν ανιχνευτούν έγκαιρα. Επίσης, στους ηλικιωμέ- νους ο καταρράκτης είναι συχνός και μπορεί να αντιμετωπισθεί επιτυχώς με χειρουργική επέμβαση.  • Εάν διαπιστώσουν προβλήματα της όρασης τους τη νύχτα, είναι προτιμότερο να περιορίζο- νται στο να οδηγούν μόνο την ημέρα. • Τα καθρεφτάκια του αυτοκινήτου, όπως επίσης και οι επιφάνειες όλων των παραθύρων, πρέ- πει να διατηρούνται όσο το δυνατόν πιο καθαρά για να μην δημιουργούν πρόσθετα εμπόδια στην όρασή τους. • Είναι καλό να τοποθετούν ένα μεγαλύτερο κα- θρεφτάκι για να βλέπουν προς τα πίσω, έτσι ώστε να αυξάνουν το πεδίο της ορατότητάς τους. • Να προσπαθούν να κοιτάζουν με προσοχή μπροστά τους, χωρίς περισπασμό που να μειώ- νει την προσοχή τους, ακόμη πιο μακριά από το προπορευόμενο όχημα. Έτσι, μπορούν να ανι- χνεύουν κινδύνους έγκαιρα. • Να διατηρούν μεγαλύτερες αποστάσεις από τα οχήματα που προπορεύονται καθώς σε περί- πτωση απότομου φρεναρίσματος θα υπάρχει περισσότερος χρόνος και χώρος για να σταμα- τήσουν εγκαίρως χωρίς πανικό. • Προσοχή στις στροφές και τις ευθείες. Ιδιαίτε- ρη προσοχή πρέπει να επιδεικνύεται όταν οδηγούμε σε δρόμους με συνεχείς στροφές, καθώς σε αυτές τις συνθήκες απαιτείται εγρή- γορση σε όλες τις αισθήσεις. Το να κινούμε το όχημα με χαμηλότερη ταχύτητα σε σχέση με αυτή που συνηθίζαμε πριν λίγα χρόνια, είναι η πρώτη σωστή κίνηση. Και στις ευθείες όμως, σε ταξίδια πολλών χιλιομέτρων όπου μπορεί να επέλθει κάποια στιγμή κούραση ή υπνηλία, θα πρέπει να προσέχουμε να μην φεύγουμε από τη λωρίδα μας και αν αυτό συμβεί να προ- ειδοποιούμε τα υπόλοιπα οχήματα με το φλας. • Είναι καλό να αποφεύγονται όλα όσα μπορούν να προκαλούν περισπασμό με μείωση της προ- σοχής του ηλικιωμένου οδηγού όπως το κινητό τηλέφωνο, η αλλαγή σταθμών στο ραδιόφωνο ή η λήψη τροφής.  • Ο ηλικιωμένος οδηγός θα μπορούσε να έχει «χαρτογραφήσει» τους δρόμους από τους οποί- ους θα περάσει, γνωρίζοντας έτσι από πριν κάποια επικίνδυνα σημεία τα οποία απαιτούν πρόσθετη προσοχή. Το να σταματήσουμε στη μέση του δρόμου σε μία διασταύρωση για να αποφασίσουμε πού πρέπει να πάμε μπορεί να αποβεί μοιραίο για εμάς και για άλλους οδη- γούς ή επιβάτες. • Τέλος, εάν η κίνηση με το αυτοκίνητο σε ώρες αιχμής, όταν παρατηρείται συνήθως μποτιλιά- ρισμα, κουράζει κάποιους οδηγούς, καλό θα ήταν να επιλέγουν –όταν υπάρχει η δυνατότη- τα– να μετακινούνται σε ώρες χωρίς κυκλοφο- ριακή συμφόρηση όταν η οδήγηση είναι σαφώς πιο ξεκούραστη. Δέκα κινήσεις για ασφαλή οδήγηση Όλοι οι οδηγοί, αλλά κυρίως όσοι περνούν το κατώφλι των 60 ετών, θα ήταν χρήσιμο να προ- χωρήσουν ή να ενσωματώσουν στην καθημερινότητά τους δέκα κινήσεις που θα περιορί- σουν σημαντικά τις πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=