Επιλογή Ζωής 4
67 ολόγοι, ελέγχαμε αν ήταν το σωστό. Τώρα πλέον τα ακουστικά είναι ψηφιακά, σκεφτείτε όμως ότι αν πούμε πως ένα ψηφιακό ακουστικό βα- ρηκοΐας χωρίζει το φάσμα του ήχου σε οκτώ περιο- χές κι εσύ μπορείς να δώσεις ενίσχυση από 0-70dB, οι πιθανοί συνδυασμοί είναι 70 στην ογδόη, ένα τεράστιο νούμερο. Έτσι, από τη δεκαετία του 2000 και μετά έπρεπε να βρούμε τρόπους για να προσαρμόζουμε το τσιπάκι του ακουστικού στην περίπτωση βαρη- κοΐας που είναι μοναδική για τον καθένα. Βέβαια, υπάρχουν ακόμα και σήμερα ακοολόγοι που δεν θα κάνουν τη σωστή και λεπτομερή ρύθμιση, αλλά θα πουν: «Δε βαριέσαι, τόση βαρηκοΐα έχει, πέφτει σε αυτό το εύρος, οπότε βάλ’ του αυτό το τσιπάκι που καλύπτει το συγκεκριμένο εύρος να τελειώ- νουμε». Έτσι, αύριο θα πωλούνται ακουστικά στα σού- περ μάρκετ, ενδεχομένως θα πέσει η τιμή γιατί θα μεγαλώσει ο ανταγωνισμός, αλλά δεν θα είναι τό- σο προσωποποιημένα στον πελάτη όσο χρειάζεται και όσο επιτρέπει σήμερα η τεχνολογία. Αν λοιπόν εμείς οι ακοολόγοι δεν κάνουμε σωστά τη δουλειά μας, τα ακουστικά θα γίνουν ένα ακόμα προϊόν για τα ράφια των πολυκαταστημάτων. E.ζ.: Ποιο είναι το κόστος ενός σύγχρονου ακου- στικού και τι χρήματα δίνει πίσω ο ΕΟΠΥΥ στους ασφαλισμένους; Α.Δ.: Οι βασικές κατηγορίες όλων των εταιρειών ξεκινάνε από τα 600 με 800 ευρώ. Σε αυτό το φά- σμα είναι η συμμετοχή του πελάτη, δηλαδή τόσα θα βγάλει από την τσέπη του. Το υπόλοιπο ποσό, δηλαδή 450 ευρώ, το δίνει το ταμείο στις εταιρείες με τις οποίες έχει κάνει σύμβαση. Το πρόβλημα είναι πως πλέον το κράτος, αντί να αποζημιώνει τον κάθε ασθενή ξεχωριστά όπως γινόταν μέχρι πρότινος, έρχεται σε εμάς και μας λέει «θα κάνουμε συμβάσεις». Οπότε αν έχουμε τζίρο π.χ. μέχρι 10.000 τον μήνα, μας λέει «θα μου κάνεις έκπτωση 10%», στις 20.000 το μήνα αντίστοιχα «θα μου κάνεις έκπτω- ση 30%» και πάει λέγοντας, κι έτσι πάνε να μας εξωθήσουν σε ένα μοντέλο στο οποίο δεν μπο- ρούμε να ανταποκριθούμε οικονομικά και ειδικά σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης. E.ζ.: Πέραν του γεγονότος ότι θα ακούει καλύτε- ρα, πόσο θα επηρεάσει κάποιον στην καθημερι- νότητά του η χρήση του ακουστικού; Α.Δ.: Σίγουρα πολλοί προβληματίζονται ενδεχομέ- νως από το γεγονός ότι θα είναι ορατό το ακουστι- κό τους, κυρίως παιδιά και έφηβοι που είναι πιο ευαίσθητοι σε θέματα εμφάνισης. Γι’ αυτό και περιμένουμε, όλοι όσοι ασχολούμαστε με τον κλάδο, τα εμφυτευόμενα ακουστικά. Ήδη έχει βγει το πρώτο, αλλά είναι ακόμα πανάκριβο. Σε αυτές τις ηλικίες έχει βοηθήσει το γεγονός πως πολλά νέα ακουστικά συνδέονται με Bluetooth με τα κινητά τηλέφωνα. Ένα τμήμα του σύγχρονου εργαστηρίου ακο- ολογίας και ακοομέτρησης με το αντίστοιχο software. “ Ο Γεώργιος Παπανδρέου, ο «Γέρος της Δημοκρατίας», μου έλεγε: «Ξέρεις γιατί δεν πηγαίνω στη Βουλή, παιδί μου; Γιατί δεν ακούω και δεν μπορώ να τους απαντήσω»! Του βάλαμε ακουστικό. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=