34
FREEWARE MAGAZINE
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
5
Το παράθυρο των εφέ μάς δίνει πολλές επιλογές. Εδώ έχουμε
διαλέξει το 3D Rotate. Από τη διπλανή καρτέλα μπορούμε να
κάνουμε κι άλλες τροποποιήσεις, όπως το από ποια
κατεύθυνση θέλουμε να ξεκινά το animation, με ποια σειρά να
εμφανίζονται τα γράμματα κ.ά. Δίπλα ακριβώς βλέπουμε το
αποτέλεσμα.
6
Φτιάξαμε ένα μικρό animation μίας μπάλας που αναπηδά. Στα
10 frames η μπάλα κατεβαίνει και συναντά το επίπεδο, ενώ
στα επόμενα 10 ανεβαίνει. Εμείς απλώς σχεδιάσαμε τις
τελικές θέσεις και με δεξί κλικ επιλέξαμε Create motion Tween.
Το επίπεδο και η μπάλα έχουν διαφορετικά layers.
1
Αν μετακινήσετε ένα σχήμα πάνω σε ένα άλλο, τότε αυτά
αυτομάτως θα ενωθούν σε ένα. Αν θέλετε να αποφύγετε κάτι
τέτοιο, τότε στην αριστερή στήλη πρέπει να πατήσετε το
κουμπί merge Objects mode.
2
Μπορούμε να κάνουμε δεξί κλικ στο σχήμα και να επιλέξουμε
Convert to symbol. Από κει έχουμε δύο επιλογές: Nα το
μετατρέψουμε σε button ή σε movie clip. Το πρώτο συμφέρει
αν θέλουμε να φτιάξουμε ένα κουμπί, ενώ το δεύτερο αν θέλουμε
αυτό που σχεδιάσαμε να έχει δικό του ανεξάρτητο timeline.
3
Γράφουμε ένα κείμενο στο πλαίσιο, το μετατρέπουμε σε
movie clip και κάνουμε διπλό κλικ σε αυτό όταν εμφανιστεί
στο Library. Aπό το μενού modify επιλέγουμε Convert Text to
Curves, για να μετατρέψουμε κάθε γράμμα σε ξεχωριστό σχήμα
και να το επεξεργαστούμε ξεχωριστά.
4
Θέλουμε να φτιάξουμε ένα κουμπί, που να αλλάζει χρώμα και
να γράφει Click me! όταν το ποντίκι περνά από πάνω του.
Προσδιορίζουμε ένα σχήμα ως button και μετά στο timeline,
στο tab Over, κάνουμε Insert Keyframe και για όσο είναι
επιλεγμένο, αλλάζουμε το χρώμα και προσθέτουμε το κείμενο.