Η εγχώρια εστίαση δείχνει να αλλάζει προφίλ, να εκσυγχρονίζεται και να διεκδικεί δυναμικά μία θέση
στο διεθνή γαστρονομικό χάρτη. Πλέον, πολλές είναι οι συζητήσεις των εμπλεκομένων στη διεθνή εστία-
ση για τα ελληνικά προϊόντα, ενώ εστιατόρια με ελληνική κουζίνα σε διάφορες χώρες του εξωτερικού
«
κερδίζουν» συνεχώς έδαφος. Ενδεικτικό της μάλλον αναδυόμενης τάσης είναι η διεξαγωγή πολλών εκ-
θέσεων συναφών με τη μαζική εστίαση. Μάλιστα το τελευταίο χρονικό διάστημα πραγματοποιείται ή προ-
γραμματίζεται στην εγχώρια αγορά μεγάλος αριθμός εκθέσεων τροφίμων και ποτών.
Η αύξηση της δημοτικότητας της ελληνικής κουζίνας εκφράζεται όχι μόνο από το μεγάλο αριθμό σχετι-
ζόμενων διοργανώσεων, αλλά και από τον αριθμό των συμμετεχόντων επισκεπτών και προμηθευτών. Δεν
μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο το γεγονός της σημαντικής ανόδου των αριθμών των επισκεπτών στις εν λόγω
διοργανώσεις. Παράλληλα, νέες εκθέσεις έρχονται στο προσκήνιο με θεματικές πολλές φορές παρεμφε-
ρείς μεταξύ τους, οι οποίες έχουν ως κοινή βάση την ανάδειξη και την αξιοποίηση των ελληνικών παραδο-
σιακών προϊόντων. Η νέα λοιπόν τάση ενισχύει την ελληνική κουζίνα, της δίνει νέα πνοή και την αναβαθμί-
ζει. Πλέον η παράδοση αποκτά νέα εικόνα και μέσα από την έμπνευση, τη δημιουργικότητα και την καινο-
τομία, το ελληνικό εστιατοριακό προϊόν επαναπροσδιορίζεται στις διεθνείς αγορές. Moντέρνες τεχνικές,
τοπικά υλικά, νέο food styling και αναβαθμισμένη παροχή υπηρεσιών συνθέτουν το προϊόν, δίνοντας κίνη-
τρο στους επαγγελματίες της εστίασης για προσέλκυση νέων αγορών.
Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα γίνεται η παρούσα τάση όταν κύριοι αρωγοί σε αυτή την ιδέα είναι φορείς και
εκπρόσωποι της ελληνικής γαστρονομίας και ξενοδοχίας. Πρόσφατο παράδειγμα η πρωτοβουλία της Λέ-
σχης Αρχιμαγείρων με την ίδρυση της Great Kouzina, αλλά και της αλυσίδας Aldemar με το Sympossio.
Είναι ίσως από τις λίγες φορές που η ιδέα «Σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα» δεν παραμένει στα
χαρτιά και υλοποιείται με άκρως ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Με γνώμονα ότι η τουριστική περίοδος ξε-
κινά και οι βάσεις του «εκσυγχρονισμού» της ελληνικής κουζίνας έχουν τεθεί, η ευκαιρία δεν πρέπει να
χαθεί. Οι προϋποθέσεις έχουν δημιουργηθεί προκειμένου η ελληνική γαστρονομία να διαγράψει νέα πο-
ρεία. Το ζήτημα είναι να αξιοποιηθούν τα δυνατά σημεία του κλάδου, να ληφθούν υπόψη τα αδύναμα και
να διορθωθούν στο μέτρο του δυνατού και να μην αποτελέσει απλά η παρούσα περίοδος μία ακόμη λα-
μπρή στιγμή περιορισμένης διάρκειας.
Ας συντελέσουν όλοι στο μέτρο του δυνατού, από τη θέση στην οποία βρίσκονται και με τα μέσα που
διαθέτουν, ώστε η ελληνική κουζίνα να γίνει το νέο εξαγώγιμο προϊόν της χώρας. Συνδυαστικά με τον
τουρισμό, η ελληνική γαστρονομία μπορεί να γίνει ένας αδιαμφισβήτητος, άκρως ανταγωνιστικός, πόλος
έλξης τουριστών. Η ενίσχυση της τοπικής και κατά συνέπεια της εθνικής οικονομίας θα έρθει μέσα από
την αξιοποίηση της εγχώριας κουζίνας και θα μπορεί πλέον να γίνεται λόγος για μία εξαίρετη μαγειρική
πρόταση. Άλλωστε, παραφράζοντας μία παλιά ρήση: «Η κουζίνα δεν πρέπει να φαίνεται μόνο Great, αλλά
να είναι κιόλας».
Το παρόν τεύχος του Food Service αφιερώνει το κεντρικό του θέμα στις σούπες και στην αξιοποίησή
τους από τους επαγγελματίες της εστίασης. Το εν λόγω πιάτο αποτελεί, υπό συγκεκριμένες συνθήκες,
ένα ανέλπιστο έσοδο για την επιχείρηση. Οι τρόποι αξιοποίησής του αλλά και ενδεικτικές προτάσεις πα-
ρουσιάζονται στο εν λόγω αφιέρωμα.
Καλή ανάγνωση!
ed
orial
Η ελληνική κουζίνα γίνεται… GREAT!
eat
Μάγδα Πειστικού