Food Service τ. 134

34 ΑΦΙΕΡΩΜΑ Πώς διαμορφώνεται η εγχώρια αγορά, τι ζητούν οι επαγγελματίες της εστίασης, πόσο επηρεάζουν τα «θέλω», οι ιδιαιτερότητες και οι προτιμήσεις των πελατών την κατάρτιση της διαθέσιμης γκάμας ετικετών, αλλά και του μενού των γεύσεων που προσφέρει μια επιχείρηση εστίασης; Προϊόντα, τάσεις, προοπτικές, στόχοι εκ μέρους των εταιρειών ζυθοποιίας Από τη Στέλλα Αυγουστάκη μπίρα to ποτο με τα χιλια προσωπα T ο ενδιαφέρον των Ελλήνων για τη ζυθο- ποιία είναι έντονο, όχι μόνο σε επίπεδο δημιουργίας νέων προϊόντων, αλλά και σε επίπεδο κατανάλωσης αυτού του ποτού, που κοντράρεται με το κρασί στην προτίμηση των καταναλωτών. Ξανθή, σκούρα, μαύρη, φρουτώδης, κελαρίσια, αγγλική, γερμανική, βέλγικη, τσέχικη, ένα είναι σί- γουρο, ότι η μπίρα ήταν, είναι και θα είναι ένα από τα πιο αγαπημένα ποτά των Ελλήνων, ειδικά καθώς συνδυάζεται άψογα με την ελληνική κουζίνα. Αν και η αγορά της ζυθοποιίας ήταν από τους πρώτους κλάδους που επλήγησαν στην αρχή της κρίσης, οι 15 εταιρείες παραγωγής μπίρας που λει- τουργούν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα με παραγωγή βασισμένη στην καθαρότητα των πρώτων υλών από την ελληνική ύπαιθρο, μάλλον αλλάζουν τα δεδομένα. Το 2010, οπότε και ξεκίνησε η κρίση στην Ελλάδα, οι πωλήσεις των εταιρειών ζυθοποιίας υποχώρησαν κατά 10% περίπου, ενώ τα επόμενα χρόνια το ποσο- στό αυτό εμφάνισε σημάδια σταθερότητας με απο- τέλεσμα να παγιωθεί περίπου στα 3,8 εκατομμύρια εκατόλιτρα τον χρόνο, έναντι των 4,2 εκατομμυρίων του 2010. Το 2015, μάλιστα, καταναλώθηκαν κατά κεφαλή 35 λίτρα μπίρας, ποσότητα που φέρνει την Ελλάδα προτελευταία στη λίστα με την κατά κεφαλή κατα- νάλωση ανάμεσα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γαλλία και η Ιταλία (τελευταίες στη λίστα με 31 λί-

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=