Food Service τ. 134
ναν την παρθενική τους εμφάνιση. Σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται τα Kazu, Ichibun, Ginza Onodera, Inigo κ.ά. Οι ιαπωνικές γεύσεις λοιπόν, τα αντίστοιχα προ- ϊόντα και οι πρώτες ύλες έχουν… πλημμυρίσει τους δρόμους και τις γειτονιές της βρετανικής πρωτεύουσας. Αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο καθώς σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας που πραγματοποίησε η Mizkan, το 16% του συνόλου των καταναλωτών δηλώνουν πως θα ενδιαφέρονταν να δοκιμάσουν την ιαπωνι- κή κουζίνα, χωρίς να περιορίζονται σε κλασικές γευστικές προτάσεις (sushi, spring rolls κ.λπ) . Η επιθυμία τους επεκτείνεται σε έναν εντυπωσιακά πλούσιο κόσμο γεύσεων και αρωμάτων, με απο- τέλεσμα τα πιάτα της ιαπωνικής κουζίνας να «ει- σάγουν» και αντίστοιχα προϊόντα καρυκευμάτων, και δη σε έντονα ανοδικούς ρυθμούς. Ιαπωνική κουζίνα πέρα από το sushi Επί μακρόν, στη Μεγάλη Βρετανία η ιαπωνική κουζίνα στο επίπεδο του casual dining αποτε- λούταν εξ ολοκλήρου από sushi. Σήμερα, όμως, αυτό μοιάζει κάπως παρωχημένο. Η «εισβολή» των νέων εστιατορίων ιαπωνικής κουζίνας στο Λονδίνο, έχει επιβάλει περισσότερα είδη και στυλ μαγειρικής, που στηρίζονται και αποκαλύπτουν ακόμη πιο πολλές πρώτες ύλες και προϊόντα. Έτσι οι πελάτες βιώνουν κάτι καινούργιο και διαφορε- τικό, έχοντας την ευκαιρία να επιλέξουν ramen*, udon*, yakisoba*, yakitori*, ακόμη και mochi*. Το εστιατόριο Flesh & Buns για παράδειγμα, προωθεί μια πρόταση gastropub με την επω- νυμία «izakaya concept», και σερβίρει γλυκό ψωμί στον ατμό, καθώς επίσης και μαργαρίτες yuzu. Πρόκειται για πιάτα και γεύσεις που προϋ- ποθέτουν και εισάγουν ιδιαίτερα δυνατά όσο και περίπλοκα καρυκεύματα: Από furikake* μέχρι σκόνη shichimi* που εμπεριέχει επτά διαφορετικά συστατικά-καρυκεύματα. Στην Ιαπωνία εξάλλου πασπαλίζουν με furikake σχεδόν τα πάντα, από το ρύζι και τα noodles μέχρι τα λαχανικά και τα θαλασσινά. Είναι αναγκαία τόση διαφορετικότητα στην εστίαση; Ένα από τα ερωτήματα που προκύπτουν αβία- στα, έχει να κάνει με το εάν οι ίδιοι οι Βρετανοί αναζητούν τέτοιες γεύσεις ή εάν πρόκειται για μια τεχνητής μορφής ζήτηση που σύντομα θα… ξε- φουσκώσει. Τόσο από την πλευρά των επαγγελ- ματιών του κλάδου της εστίασης όσο και από τη foodie κοινότητα, η ζήτηση για ποικιλία και έντο- να πικάντικες γεύσεις γίνεται όλο και πιο έντονη. Οι πελάτες, πλέον, έχουν γίνει πιο περιπετειώ- δεις παρά ποτέ και άρα οι εταιρείες που δραστη- ριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα βρίσκο- νται σε μια διαδικασία αναζήτησης και ανάπτυξης νέων γεύσεων προκειμένου να ικανοποιήσουν το καταναλωτικό κοινό. Αξίζει να σημειώσουμε πως καλό θα ήταν να αποφεύγεται η επιλογή των υψηλού επιπέδου καυστικότητας και έντασης που συνήθως συνα- ντάται σε καρυκεύματα πέντε και έξι διαφορετι- κών μειγμάτων. Η Άπω Ανατολή στα καλύτερά και πιο πικάντικά της Εκτός, όμως, από τις ιαπωνικές, υπάρχουν κι άλλες γεύσεις από την Άπω Ανατολή που με τη σειρά τους στηρίζουν και «τρέχουν» άλλες κου- ζίνες. Για παράδειγμα, μία από τις γεύσεις που συγκεντρώνει τα μεγαλύτερα επίπεδα ζήτησης σε διεθνές επίπεδο, δεν είναι άλλη από την κορεά- τικη barbecue σος, η οποία προσθέτει γεύση ζε- στής σόγιας και σκόρδου σε κάθε τύπο κρέατος, λαχανικών ή πιάτου noodle. Ιδιαίτερη επιτυχία φαίνεται πως γνωρίζουν τε- TRENDS 43
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=