Food Service τ. 134

TRENDS 53 Οργανικά, προβιοτικά και δίχως γλουτένη προϊόντα παίζουν καθοριστικό ρόλο για όσους είναι μικρότεροι των 40 ετών! Μια τέτοια έρευνα που καλύπτει ένα σημαντικό γεωγραφικό πεδίο σε συμμετοχή δεν ολοκλη- ρώνεται απλά και μόνο με την απλή απαρίθμηση ποσοστών και απλοϊκών αριθμητικών δεδομένων. Ειδικά όταν αυτά αφορούν τάσεις μιας ιδιαίτερα «ζεστής» αγοράς, όπως είναι αυτή των τροφίμων και των αναψυκτικών. Υπό αυτό το πρίσμα, η GfK εξέτασε και μια σειρά από άλλους ενδιαφέροντες παράγοντες που αν μη τι άλλο «σκιαγραφούν» το παρόν και καταδεικνύουν το μέλλον. Τι άλλα αξιοποιήσιμα στοιχεία ανέδειξε η μελέτη της GfK Market; Οι περισσότερο επιλεκτικοί καταναλωτές που αγοράζουν τρόφιμα και αναψυκτικά κινούνται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 ετών. Μάλιστα, από την εν λόγω κατηγορία προκύπτουν τα υψηλότερα ποσοστά σε ό,τι αφορά τους «εξαιρετικούς» και «πολύ σημαντικούς» παράγοντες, σχεδόν στο σύ- νολο των απαντήσεων στις ερωτήσεις της έρευνας. Επιπροσθέτως, προϊόντα τα οποία είναι οργανικά/ βιολογικά, εμπλουτισμένα με βιταμίνες και μεταλ- λικά στοιχεία, πρεβιοτικά ή προβιοτικά και δίχως γλουτένη είναι ιδιαίτερα σημαντικά για όσους είναι μικρότεροι των 40 ετών, εν συγκρίσει με όσους είναι μεγαλύτεροι αυτού του ηλικιακού σημείου. Πόσο επιδρά το εισόδημα και το φύλο; Θεωρείται αναμενόμενο πως οι καταναλωτές που έχουν υψηλό εισόδημα δίνουν μεγαλύτερη βαρύ- τητα στους προαναφερθέντες παράγοντες (ζάχαρη, αλάτι κ.λπ. ), σε σχέση με όσους προέρχονται από χαμηλότερης οικονομικής στάθμης περιβάλλον. Έτσι, λοιπόν, μεταξύ όσων διαθέτουν υψηλότερο εισόδημα, οι πλέον σημαντικοί παράγοντες είναι τα απαλλαγμένα από GMO στοιχεία (55%), η χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή τα sugar-free προϊόντα (54%), καθώς επίσης και χαμηλό νάτριο ή η περιορισμένη ποσότητα αλατιού (52%). Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές που διαθέτουν με- σαίου και χαμηλότερου επιπέδου εισοδήματα, τα GMO-free προϊόντα, αλλά και όσα έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή αυτά χωρίς ζάχαρη, καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις, όπως εξάλλου συμβαίνει και στην προαναφερθείσα κατηγορία, όμως τα ποσοστά κινούνται σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα (44 και 43%, αντίστοιχα). Όσο για την 3η θέση, υπάρχει ισοψηφία και την καταλαμβάνουν τα οργανικά/βιολογικά προϊόντα, μαζί με αυτά των εμπλουτισμένων με βιταμίνες ή μεταλλικά στοιχεία (41%). Ο δεύτερος παράγοντας που παίζει καταλυτικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο οι συμμετέχοντες βαθμολογούν και σταθμίζουν τις επιλογές τους για φαγητό και ποτό είναι το φύλο! Οι άνδρες, λοιπόν, είναι περισσότερο πιθανό να δώσουν έμφαση και σημασία στα τοπικά παραγόμενα προϊόντα, στα εμπλουτισμένα προϊόντα, αλλά και σε αυτά με πρεβιοτικά και προβιοτικά ή στα δίχως γλουτένη εν συγκρίσει με τις γυναίκες. Βέβαια, η διαφορά μεταξύ των δύο φύλων δεν ξεπερνά τις τρεις ποσοστιαίες μονάδες. Κινέζοι, οι πλέον εκλεκτικοί σε ό,τι τρώνε και πίνουν! Η Κίνα ηγείται σε οκτώ από τις εννέα συνολικά κατηγορίες που χρησιμοποιήθηκαν ως παράγοντες απόφασης. Η αχανής ασιατική χώρα βρίσκεται στην κορυφή των υψηλότερων ποσοστών που αφορούν τους εν λόγω παράγοντες στην επιλογή διατροφής. Η μόνη κατηγορία την οποία η Κίνα δεν ηγείται, αφορά τα τοπικά παραγόμενα προϊόντα, όπου η Ιταλία έχει τον πρώτο λόγο. Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ της Κίνας και των υπόλοιπων χωρών γίνεται ξεκάθαρη όταν τίθεται το ζήτημα της επιλογής πρεβιοτικών ή προβιοτικών προϊόντων. Κι αυτό, γιατί η Κίνα προηγείται με 21% εν συγκρίσει με την αμέσως επόμενη χώρα, καθώς κάτι παραπάνω από το 50% των όσων απάντησαν στην έρευνα, χαρακτηρίζουν ως υψηλής σημασίας τα εν λόγω παράγοντα. < ‘ ‘ Οι περισσότερο επιλεκτικοί καταναλωτές που αγοράζουν τρόφιμα και αναψυκτικά κινούνται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 ετών. Μάλιστα, από την εν λόγω κατηγορία προκύπτουν τα υψηλότερα ποσοστά σε ό,τι αφορά τους «εξαιρετικούς» και «πολύ σημαντικούς» παράγοντες, σχεδόν στο σύνολο των απαντήσεων στις ερωτήσεις της έρευνας. *Η έρευνα της GfK έλαβε χώρα σε Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία, Βέλ- γιο, Ιταλία, Αγγλία, Ισπανία, Ρωσία, Αργεντινή, Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδά, Κίνα, Ιαπωνία, Μεξικό, Νότιο Κορέα και ΗΠΑ.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=