Food Service τ. 134
67 IDEAS τεχνητές μεθόδους, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι τα φυτοφάρμακα επιτρέπονται και σε αυτόν τον τύπο καλλιέργειας, εφόσον όμως δεν είναι συνθετικά. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, ένα τρόφιμο μπορεί να χαρακτηριστεί ως «βιολογικό» εάν περιέχει το λιγότερο 95% βιολογικά συστατικά και δεν περιέχει γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς. Αν πρόκειται για ζώα, θα πρέπει να εκτρέφονται με τακτική πρόσβαση σε βοσκοτόπους και χωρίς τη χρήση αντιβιοτικών ή ορμονών ανάπτυξης. Θα πρέπει δηλαδή, να επιτρέπεται στον οργανισμό να αναπτυχθεί φυσικά και σύμφωνα με το DNA του και όχι νωρίτερα, όπως γίνεται με την προσθήκη αυξητικών ορμονών που περνάνε τελικώς και στον καταναλωτή μέσω του κρέατος. Μήπως είναι ένας καλοστημένος μύθος; Προτού αναλύσουμε αν πρέπει τα εστιατόρια να εντάξουν στο μενού τους βιολογικά προϊόντα, ας εξετάσουμε τη δυσπιστία μεγάλου μέρους του καταναλωτικού κοινού σχετικά με το αν τα προϊόντα αυτά είναι πράγματι βιολογικά ή αν είναι ένα καλο- δουλεμένος μύθος που στόχο έχει το πορτοφόλι του. Προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας με τις παρα- πάνω προδιαγραφές φυσικά και υπάρχουν στις αγορές. Δεν θα τα συναντήσουμε ωστόσο με την ίδια αφθονία όσο τα συμβατικά, καθώς δεν υπάρχουν όλα τα τρόφιμα όλο τον χρόνο. Δεν υπάρχουν δηλαδή σε βιολογική αγορά ντο- μάτες τον Δεκέμβριο, αφού η εποχή τους είναι το καλοκαίρι. Αυτό από μόνο του λοιπόν τα καθιστά πιο σπάνια άρα και πιο ακριβά. Το ζήτημα της τιμής Το πρώτο εμπόδιο που θα συναντήσει κανείς στην απόφασή του να εντάξει προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας στο πιάτο του, είναι η τιμή. Διάθεση για clean eating υπάρχει, γιατί ο καταναλωτής έχει πειστεί ότι τα βιολογικά προϊόντα είναι πιο ωφέλιμα. H τιμή, ωστόσο, είναι ένα σοβαρό θέμα τόσο για τον καταναλωτή όσο και για τους επαγγελματίες της εστίασης που έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν το ρεύμα της εποχής. Η αλήθεια είναι ότι η ένταξη βιολογικών προϊό- ντων στο μενού θα κάνει ένα εστιατόριο να ξεχωρίσει και να μπει σε μια άλλη κατηγορία που απευθύνεται σε ένα πιο exclusive, premium κοινό. Συν τοις άλλοις τα βιολογικά εστιατόρια παρουσιάζουν και εκπλη- κτικές ευκαιρίες για τους βιοκαλλιεργητές και είναι ένας γευστικός παράδεισος για τους καταναλωτές που υποστηρίζουν το clean eating. Αν λοιπόν δεν είστε σίγουροι για το αν πρέπει ή όχι να εντάξετε βιολογικά τρόφιμα στο μενού του εστιατορίου σας, παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τους δέκα καλύτερους λόγους για τους οποίους πρέπει σκεφτείτε σοβαρά ότι ήρθε η ώρα να κάνετε το μεγάλο βήμα. 1 Τα βιολογικά τρόφιμα αυξάνουν τη δημοφιλία του εστιατορίου Τα βιολογικά προϊόντα κερδίζουν πόντους δη- μοτικότητας όσο περνάει ο καιρός. Η βιολογική καλλιέργεια, η οποία μέχρι πρότινος ήταν ένας νέος όρος, αρχίζει και γίνεται πολύ γνώριμη στα αυτιά των καταναλωτών και εκείνοι ενημερώνονται όλο και περισσότερο για τις αγορές βιολογικών τροφίμων. Με την αύξηση των κρουσμάτων καρκίνου και τις μελέτες που υποστηρίζουν ότι η κακοήθεια ξεκινάει από το πιάτο μας, όλο και περισσότεροι καταναλωτές –κυρίως νέοι σε ηλικία γονείς– αρχίζουν και ενημε- ρώνονται για τα βιολογικά προϊόντα, αλλά και για τα μειονεκτήματα κατανάλωσης συμβατικών τροφίμων. Ο καταναλωτής λοιπόν είναι πιο υποψιασμένος. Το πιο σημαντικό είναι να έχετε κατά νου ότι τα οργανικά προϊόντα δεν είναι μια μόδα που θα πε- ράσει. Είναι μια τάση που ξεκίνησε σαν μόδα, αλλά όπως φαίνεται, θα παραμείνει. Οι πιο πρόσφατες έρευνες μάλιστα δείχνουν ότι μόλις ένας καταναλωτής στραφεί σε βιολογικά ‘ ‘ Η αλήθεια είναι ότι η ένταξη βιολογικών προϊόντων στο μενού θα κάνει ένα εστιατόριο να ξεχωρίσει και να μπει σε μια άλλη κατηγορία που απευθύνεται σε ένα πιο exclusive, premium κοινό.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=