Food Service τ. 134

λαμβάνει χώρα αυτό που ισχυρίζονται οι Αμερι- κανοί: «One size doesn’t fit all». Βλέπετε, μπορεί ένα εστιατόριο στη «Χ» περιοχή να σημειώνει ση- μαντική επιτυχία, αλλά στην περιοχή «Ψ» μπορεί να γνωρίσει παταγώδη αποτυχία. Μια από τις πλέον στρατηγικές και μακρόπνοες προσεγγίσεις για τη δημιουργία ενός δεύτερου ή ακόμη και τρίτου εστιατορίου, είναι η ιδιοκτησία είτε η εν γένει διοίκηση να έχει ένα ξεκάθαρο όραμα σχετικά με την εξέλιξη της επιχείρησης σε βάθος χρόνου. Πιστεύετε, για παράδειγμα, πως θα είστε σε θέση να ανταγωνιστείτε με αποτελεσματικότητα κάθε άλλο γαστρονομικό concept που βρίσκεται στην αγορά, έχοντας παράλληλα την επιθυμία και τον τρόπο να κινηθείτε, υλοποιώντας αυτό το όραμα; Το γεγονός ότι μπορεί να διαθέτετε ένα ή ακό- μη και δύο εστιατόρια που λειτουργούν αποτελε- σματικά σε μια ιδανική ή αποδεδειγμένα λειτουρ- γική τοποθεσία, δεν σημαίνει αυτομάτως πως έχετε στην κατοχή σας το πλέον επιτυχημένο food concept της εστιατορικής σκηνής. Η πραγματική δοκιμασία θα είναι να μεταφέρετε το concept σας σε ένα τελείως διαφορετικό τοπίο, με εντελώς άλ- λα χαρακτηριστικά. Ξέρετε, μπορεί να αποδειχτεί πως το brand name και η επιτυχημένη εκτέλεση της «συνταγής» του εστιατορίου που ήδη λει- τουργείτε, μπορεί να αποδειχτούν υπερ-αρκετά προκειμένου να αντιγραφεί εκ νέου σε μια και- νούργια τοποθεσία. Σε ορισμένες περιπτώσεις, χρήσιμο είναι ένα νέο, casual εστιατόριο να εγκατασταθεί σε πιο «premium» τοποθεσίες, που ενδεχομένως θα έχουν είτε διπλή είσοδο ή θα βρίσκονται σε γωνι- ακές εγκαταστάσεις / κτίσματα, τα οποία αυτομάτως θα μεγιστοποιούν τη συνολική του ορατότητα. Μην αμελήσετε να ικανοποιήσετε τα… «θέλω» των επενδυτών Την ίδια στιγμή, οι επαγγελματίες του κλάδου της εστίασης θα πρέπει να έχουν κατά νου μια σειρά από χαρακτηριστικά τα οποία εξετάζουν με αυ- ξημένο βαθμό ενδιαφέροντος πιθανοί επενδυτές που ενδιαφέρονται να λειτουργήσουν ένα εστια- τόριο κάποιου brand ή αλυσίδας. Συγκεκριμένα, αυτά είναι: • Ένα σταθερό όσο και σε βάθος χρόνου ικα- νοποιητικό επίπεδο τζίρου και κέρδους σε κάθε εστιατόριο ξεχωριστά. • Το κόστος του κεφαλαίου λειτουργίας, αλλά και ο ισόρροπος διαμοιρασμός του σε ολόκληρο το εύρος της αλυσίδας. • Το ύψος του ενοικίου να αντικατοπτρίζει κάτι λιγότερο από το 20% του τζίρου, με ιδανικό ζη- τούμενο λιγότερο από το 15%! • Το άτομο στο οποίο βασίζεται η λειτουργία της επιχείρησης. Η επιχείρηση βασίζεται σε ένα και μόνο άτομο ή υπάρχει μια πιο διευρυμένη business κουλτούρα μέσω της οποίας εκπορεύ- ονται συνολικά οι αποφάσεις που λαμβάνονται, σύμφωνα με τις αρχές που διέπουν την ίδια την επιχείρηση; • Οι οικονομικές και ασφαλιστικές υποχρε- ώσεις της επιχείρησης να είναι τακτοποιημένες. Τα φορολογικά της δεδομένα και στοιχεία είναι «καθαρά» και updated; Τυχόν δανεισμοί εξυπη- ρετούνται κανονικά; • Το εστιατόριο να απευθύνεται σε κοινό που σχετίζεται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί είτε με τη δυνατότητα πα- ράδοσης παραγγελιών στο σπίτι, από το ίδιο το κατάστημα, ή ακόμη και με «ποστάρισμα» εξαι- ρετικών εικόνων, βίντεο και φωτογραφιών από τις γευστικές δημιουργίες σας μέσω Instagram και Snapchat. • Η εμπειρία που προσφέρεται να μπορεί να χαρακτηριστεί ως εμβληματική ή βιωματική και όχι μόνο για την ποιότητα των τροφίμων και των υπηρεσιών. Σήμερα έχει αποδειχτεί στην πράξη πως οι πελάτες έχουν την επιθυμία να εμπλέκο- νται πιο ενεργά, ενώ ταυτόχρονα δείχνουν διατε- θειμένοι να πληρώσουν για αυτό! ��������������������� < OPERATIONS 73 ‘ ‘ Μια από τις πλέον στρατηγικές και μακρόπνοες προσεγγίσεις για τη δημιουργία ενός δεύτερου ή ακόμη και τρίτου εστιατορίου, είναι η ιδιοκτησία είτε η εν γένει διοίκηση να έχει ένα ξεκάθαρο όραμα σχετικά με την εξέλιξη της επιχείρησης σε βάθος χρόνου.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=