Food Service τ. 135

Ε άν θεωρείτε πως η συλλογή, η επεξεργασία, η ανάλυση, ο διαμοιρασμός και η αξιοποίη­ ση των δεδομένων δεν αφορούν μια επιχεί­ ρηση εστίασης και φιλοξενίας, μάλλον δεν έχετε σφαιρική «εικόνα» της αγοράς, των πελατών και του επιχειρείν εν γένει. Μπορεί στο μυαλό των περισσοτέρων η αναφορά του όρου «δεδομένα» να σχετίζεται αποκλειστικά με το χρηματοπιστω­ τικό σκέλος μιας επιχείρησης ή τις «απρόσωπες» πωλήσεις, ωστόσο τα επόμενης γενιάς δεδομένα στις επιχειρήσεις εστίασης δείχνουν να λαμβάνουν περισσότερο προσωποποιημένη χροιά. Πλέον, πολλοί επαγγελματίες, συλλέγουν μια σειρά από στοιχεία και δεδομένα από πολλαπλές πηγές (λ.χ. online σύστημα κρατήσεων, λογι­ σμικό παραγγελιοληψίας, έρευνες ικανοποίησης κ.ά.) με σκοπό τη δημιουργία μιας δομημένης και ολοκληρωμένης εμπειρίας για τους πελάτες τους. Εξάλλου η δυνατότητα προσωποποίησης που δίνει η συλλογή, ανάλυση και αξιοποίηση των δεδομένων που συλλέγονται είναι η ουσία όλου του σκεπτικού. Τα συμπεράσματα από την ανάλυση των analytics συμβάλλουν στη διαμόρφωση αντίλη­ ψης των πελατών, ώστε να αντιμετωπίζουν υπό θετικό πρίσμα σημαίνοντα χαρακτηριστικά στην αλληλεπίδραση με το εστιατόριο. Αυτά είναι, για παράδειγμα, η ποιότητα των εδεσμάτων ή των υπηρεσιών που απολαμβά­ νουν, καθώς επίσης και ο βαθμός ικανοποίησης που λαμβάνουν από αυτά. Τα δεδομένα… οπλίζουν τις προσφορές προς τους πελάτες Τα δεδομένα που σχετίζονται λ.χ. με τη συχνό­ τητα που κάποιος επιλέγει ένα εστιατόριο για δεί­ πνο αντί για το σπίτι του, τα χρηματικά δεδομένα που αφορούν σε κάθε του έξοδο, την ώρα που συνήθως προτιμά να δειπνήσει, τις επιλογές που κάνει σε επίπεδο κατηγορίας πιάτων κ.ά. βοη­ MARKETING Πώς τα εστιατόρια πετυχαίνουν επαναλαμβανόμενη επισκεψιμότητα μέσω των analytics Χρόνια τώρα, σε διεθνές επίπεδο, το επιχειρείν, η επιστήμη των χρηματοοικονομικών, ο τομέας της τεχνολογίας, του τουρισμού, του αθλητισμού κ.ο.κ. δείχνουν να κινούνται στη σφαίρα των δεδομένων και των analytics που τα συνοδεύουν. 50 Αύξησε την επισκεψιμότητα στο εστιατόριο σου

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=