Food Service τ. 135

να μην τραβάει (πολύ) την προσοχή στο ζήτημα της τιμής που περιλαμβάνεται στο μενού. Υπό αυτό το πρίσμα, το σήμα του ευρώ είναι περιττό. Πόσω μάλλον, όταν με τον τρόπο του υπενθυμί- ζει στους πελάτες πως σπαταλούν χρήματα. Σκεφτείτε, λοιπόν, ότι η αφαίρεση αυτού του μικρού σήματος επιτρέπει στους πελάτες να αποφασίσουν δίχως πρόσθετη πίεση τι ακριβώς θέλουν από το μενού σας, στηριζόμενοι απο- κλειστικά στη γεύση, στο προφίλ της και στη συ- νολικότερη περιγραφή. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δείξετε στην πράξη τις μαγειρικές σας δυνατότητες, «μαγεύο- ντας» το κοινό σας, κερδίζοντας στην πράξη την πίστη και την εμπιστοσύνη του για τις γεύσεις που απολαμβάνει και όχι για την τιμή του! Μη σας διαφεύγει ότι ένα ιδιαίτερα μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού αναζητά την εμπειρία όταν βγαίνει για φαγητό. Σε ένα εστιατόριο εκτι- μούν την ατμόσφαιρα, τον διάκοσμο, το φαγητό, την εξυπηρέτηση, την ταχύτητα, τη χαρά να βρί- σκονται μαζί με φίλους και γνωστούς κ.ά. Χρή- σιμο, λοιπόν, θα ήταν να δώσετε μεγαλύτερη έμφαση στη συνολικότερη ατμόσφαιρα και στο περιεχόμενο της προσφοράς και όχι στο σήμα του ευρώ… Οκνηρία «Απαιτείται πραγματικά πολύς κόπος και προ- σπάθεια, ώστε να επεξεργαστεί κάποιος και να τιμολογήσει ένα νέο μενού εστιατορίου. Έτσι, ας κινηθούμε με ό,τι έχουμε και ισχύει ανέκαθεν και ας αφήσουμε για αργότερα τις όποιες αλλαγές…». Πράγματι, το πιο πιθανό είναι πως χρειάζεται πολύς κόπος, σκέψη και χρόνος εωσότου κατα- φέρετε να επεξεργαστείτε το κατάλληλο μενού που θα θέσετε στη διάθεση των πελατών σας. Αρχικά, πρέπει να σκεφτείτε τι είναι αυτό που σας διαφοροποιεί από τον υπόλοιπο ανταγωνι- σμό και, στη συνέχεια, θα μπορέσετε να προσδι- ορίσετε την κατάλληλη τιμολόγηση κάθε πιάτου ξεχωριστά. Αφού τα έχετε κάνει αυτά, μπορείτε να βρείτε την πλέον ταιριαστή περιγραφή και εν γένει τρόπο παρουσίασής τους στο μενού σας. Ενδεχομένως να νιώσετε πως χρειάζεται πολύ προσπάθεια ακόμη εωσότου φτάσετε στο τελικό σημείο να παρουσιάσετε το καινούργιο μενού στους πελάτες του εστιατορίου σας. Σε σημείο τέτοιο, ώστε να περνά από το μυαλό σας να παραλείψετε κάποιο στάδιο στην όλη πορεία, εξοικονομώντας χρόνο και κόπο. Θα πρέπει, ωστόσο, να έχετε κατά νου πως, υπερπηδώ- ντας κάποιο από τα προδιαγεγραμμένα στάδια, μπορεί να οδηγηθείτε σε απώλεια δυνητικών κερδών! Κι αυτό, καθώς η σωστά υπολογισμένη τιμολόγηση στα πιάτα του μενού μπορεί να σας προσθέσει ένα 2 με 3% στον τζίρο σας. Αναλογιστείτε, απλώς, τι κέρδη θα μπορέσετε να απολαύσετε εάν καταρτίσετε ένα μενού που θα περιλαμβάνει μοναδικές γευστικές προτάσεις που θα είναι τιμολογημένες σωστά, θα είναι κομψό, με ξεχωριστή αισθητική και περιγραφή για… φάγωμα! Ζηλοφθονία «Όσα ανταγωνιστικά εστιατόρια βρίσκονται πέ- ριξ του δικού μου, προσφέρουν το “x” πιάτο. Γι’ αυτό και θα πρέπει να το έχω και στο δικό μου μενού!» Τυχόν παρόμοια στοιχεία, γεύσεις και πιάτα με το μενού των ανταγωνιστών σας δεν είναι απαραίτητα αρνητικά. Ιδιαίτερα σε ό,τι έχει να κάνει με τα ορεκτικά. Παρ’ όλα αυτά, δεν χρειά- ζεται να αντιγράψετε τα πάντα από τα μενού των άμεσων ανταγωνιστών σας από ανασφάλεια ή ζήλια, καθώς καλό θα ήταν το δικό σας μενού να έχει στοιχεία που να το διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό. Με τη δική σας ατομικότητα θα δημιουργήσε- τε τη δική σας ατμόσφαιρα και θα δώσετε στους πελάτες σας έναν ακόμη πιο ισχυρό λόγο να σας επισκεφτούν. Εν κατακλείδι, μη ζηλεύετε τους ανταγωνιστές σας! Φροντίστε να διαφέρετε, χα- ρίζοντας στην πελατεία σας νέες επιλογές. FOOD FOR THOUGHT ‘ ‘ Ένα περισσότερο «σφικτό» μενού, διευκολύνει και τους σερβιτόρους σας να προτείνουν συγκεκριμένα πιάτα ή γεύσεις. Επιπλέον, η συμπύκνωση και ο συνδυασμός ορισμένων επιλογών του μενού επιτρέπει την ευκολότερη διαδικασία του upsell και δη όταν κάποιος πελάτης αποφασίσει να τροποποιήσει το πιάτο που επέλεξε. 64

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=