Food Service τ. 135
68 Τζιν και τσάι αντί για τόνικ… Για παράδειγμα, το τελευταίο χαρακτηριστικό της εξαιρετικής γεύσης δείχνει να έχει πετύχει το αλκοολούχο τσάι στη βρετανική αγορά, που γνω ρίζει πρωτόγνωρη επιτυχία τελευταία. Παράλληλα, εξυπηρετεί και την έννοια της καινοτομίας, καθώς αποτελεί συνδυασμό από κρύο τσάι με τζιν ή ρούμι, εξασφαλίζοντας μια εντελώς καινούργια γευστική εμπειρία, στην οποία επικρατεί η επίγευση του τσαγιού έναντι του αλκοόλ! Μάλιστα, λαμβάνοντας υπόψη τη δημοφιλία και τον έντονο βαθμό διείσδυσης του τζιν σήμερα, δεν αποτελεί έκπληξη γιατί ένα σημαντικό ποσοστό πει ραματισμού βασίζεται σε αυτό, ώστε να προκύψουν ακόμη περισσότερες καινούργιες όσο και γευστικές προτάσεις ποτών. Μέχρι πρότινος, το περίφημο αρκτικόλεξο «G&T» στην αγορά του ποτού και της εστίασης εν γένει απαρτιζόταν από τα Gin & Tonic. Όχι πλέον! Του λάχιστον, όχι στην έκταση που είχε μέχρι πρότινος. Σήμερα, το «G&T» μπορεί να σημαίνει και Gin & Tea! Μάλιστα, είναι πιο πιθανό να σημαίνει κάτι τέτοιο. Πόσω μάλλον, από τη στιγμή που το Gin & Tonic ωρίμασε (γέρασε, κατά πολλούς…) και ουσιαστικά ο βαθμός καινοτομίας περί αυτού εξαντλείται στον τύπο των ποτηριών που θα σερβιριστεί είτε στα συνοδευτικά-γαρνιτούρες, όπως προσθήκη γκρέι πφρουτ, λεβάντας και θυμαριού! Αντιθέτως, η δυναμική είσοδος του τσαγιού έχει διασφαλίσει την απαιτούμενη… ένεση ανανέωσης και καινοτομίας, δίνοντας «φρέσκιες» ιδέες και ενδιαφέρουσες γεύσεις. Για παράδειγμα, στις αρχές του καλοκαιριού, αίσθηση προκάλεσε ένα λονδρέζικο εστιατόριο, με την ονομασία Yauatcha City, το οποίο και εγκαινίασε έναν κήπο τσαγιού στη βεράντα του! Πρόκειται για μια σύμπραξη του εστιατορίου με το πασίγνωστο brand τζιν Tanqueray No. Ten, ώστε να σερβίρει στους πελάτες του ένα μενού που απαρ τίζεται από κοκτέιλ με βάση το τζίν σε συνδυασμό με εγχύσεις κινέζικου τσαγιού. Αποτέλεσμα; Το δημιουργικό όσο και γευστικό «πάντρεμα» των γεμάτων γεύσεων κίτρου και γκρέιπφρουτ του τζιν, με τον πλούτο προτάσεων που παρέχει απλόχερα το κινέζικο τσάι. Από την αγορά δεν λείπουν και ποικίλες όσο και ευφάνταστες άλλες προτάσεις, όπως ο χυμός μήλου με τζιν που αξιοποιεί –μεταξύ άλλων– ηλίανθο, κόλιανδρο, πορτοκάλι Σεβίλης και τριαντάφυλλο, ενώ αποστάζεται με φυσικό χυμό μήλου από την Κορνουάλη αντί για νερό! Δίχως αμφιβολία, τα βότανα στο τζιν είναι αυτά που το κάνουν «φιλικό» απέναντι στον πειραματισμό κατά τη διαδικασία της απόσταξης, παρέχοντας στις ποτοποιίες την ευκαιρία να αναζητήσουν και να βρουν το κατάλληλο σημείο διαφοροποίησης, ώστε να απευθυνθούν στην αγορά και δη με εποχιακές εξειδικεύσεις και αντίστοιχες προτάσεις. Στην περίπτωση κατά την οποία οι επιχειρήσεις εστίασης και ψυχαγωγίας εν γένει προβάλλουν και προωθούν «επιθετικά» τις νέες όσο και ενδιαφέρου σες επιλογές που προσφέρονται στους πελάτες, όχι μόνο μπορούν να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους, αλλά και να παρέχουν τη δυνατότητα στο κατανα λωτικό κοινό και τους πελάτες τους να αναφερθούν εκτενώς στην εμπειρία που βίωσαν. Με τον τρόπο αυτό, διατηρείται ψηλά στην επικαιρότητα τόσο το όνομα της επιχείρησης ή του brand όσο και του καινούργιου προϊόντος! Πόσω μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία οι πελάτες αναζητούν κάτι παραπάνω από το να περάσουν καλά. Σήμερα, πλέον, ψάχνουν για μια συνολικότερη εμπειρία που θα ταιριάζει ιδανικά με τη φύση και τον παλμό της ίδιας της επιχείρησης. Απαιτείται, απλώς, δημιουργικότητα, καινοτόμος σκέψη και τόλμη απέναντι στην έννοια και στη λογική του πειραματισμού και της αναζήτησης του διαφορετικού, αυτού που είναι πέρα από τα ‘ ‘ Δίχως αμφιβολία, τα βότανα στο τζιν είναι αυτά που το κάνουν «φιλικό» απέναντι στον πειραματισμό κατά τη διαδικασία της απόσταξης, παρέχοντας στις ποτοποιίες την ευκαιρία να αναζητήσουν και να βρουν το κατάλληλο σημείο διαφοροποίησης, ώστε να απευθυνθούν στην αγορά και δη με εποχιακές εξειδικεύσεις και αντίστοιχες προτάσεις. IDEAS
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=