Food Service τ. 135

Στη νέα λογική, η Πολιτεία οφείλει να μεριμνά για τη δημιουργία ενός οργανω- μένου πλαισίου λειτουργίας μέσω σύγχρονων νομοθετικών παρεμβάσεων που θα ωθούν και θα κάνουν «κοινό κτήμα» την έννοια του ανταγωνισμού ως εφαλτηρίου ανάπτυξης και βελτίωσης των παραγόμενων προϊόντων και των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η λογική είναι εξαιρετικά απλή: Καλύτερα να μάθεις σε κάποιον να ψαρεύει και να κυνηγά, παρά να του τα προσφέρεις στο πιάτο. Σε αυτό το πλαίσιο, η φορολογική και ασφαλιστική πολιτική οφείλει να εξορ- θολογιστεί σε μέγιστο βαθμό και με βάση ρεαλιστικά δεδομένα και μεγέθη. Μόνο ως «μνημείο παραλογισμού» μπορούν να χαρακτηριστούν οι ακολουθούμενες πρακτικές, πολιτικές και κλίμακες περί του δίπολου «φορολογικές υποχρεώσεις – ασφαλιστικές εισφορές», οι οποίες και οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στο κενό! Υπό αυτό το πρίσμα, οι επιχειρήσεις φτάνουν στο σημείο να βρίσκονται μπροστά σε ένα καθοριστικής σημασίας σταυροδρόμι: «Συνέχιση της λειτουργίας ή λουκέ- το;», εξετάζοντας τις παραμέτρους και τις υποχρεώσεις που πρέπει να μετέλθουν προκειμένου να κάνουν πράξη τη μια ή την άλλη εναλλακτική. Η συγκεκριμένη λογική θυμίζει την αγγλοσαξονική ρήση «Pick your poison», ήτοι επίλεξε ποια από τις δύο μεθόδους θα σε οδηγήσει στον λιγότερο επώδυνο «θάνατο». «Λιγότερος» μεν, «θάνατος» δε… Σίγουρα αυτό δεν μοιάζει με τη χαρά του επιχειρείν, την αδημονία της αναζήτησης, την απόλαυση της δημιουργίας και των καρπών που υπόσχονται! Αντιθέτως, από την πρώτη στιγμή συνδέεται με την αγγαρεία, τη βάσανο, την αίσθηση πως η επιχειρηματικότητα βρίσκεται διαρκώς κάτω από το μικροσκόπιο «δικαίων και αδίκων» και πως υπάρχει η υποχρέωση να εργάζεται περί τις 198 ημέρες τον χρόνο (ναι, σωστά διαβάσατε) αποκλειστικά για λογαριασμό του ελληνικού κράτους και των αντίστοιχων ταμείων του! Επιστρέφοντας στο νέο πλαίσιο εφαρμογής μιας φιλο-επιχειρηματικής πολιτικής, θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα για τη δημιουργία, την επέκταση και τη συντήρηση των απαραίτητων υποδομών, ώστε οι επιχειρήσεις να «ριχτούν» απερίσπαστες στο πεδίο της αγοράς, δίχως να έχουν πρόσθετους –εκτός της δικής τους ευθύνης και αντικειμένου– «πονοκεφάλους» να αντιμετωπίσουν. Εάν στρέφουν σημαντικό μέρος της προσοχής, της ενέργειας και των πόρων τους σε ημερήσια βάση στην αντιμετώπιση απλοϊκών ζητημάτων που άπτονται των δημοτικών ή περιφερειακών αρχών, των οργάνων προάσπισης και εφαρμογής της δημόσιας τάξης κ.ά., τότε αφενός μεν δεν δικαιολογούνται οι υψηλές κρατήσεις και εισφορές σε οποιαδήποτε μορφή κι εάν επιβάλλονται, αφετέρου δε αποσπώνται και εντέλει δεν ασχολούνται με το κύριο αντικείμενο της δραστηριότητάς τους. Σε περίπτωση που υπάρξει συνολική και εκ βάθρων ριζική αναθεώρηση της λογικής αντιμετώπισης του επιχειρείν και όσων το ασκούν στη χώρα μας είναι πε- ρίπου βέβαιο πως τα μέλη του επιχειρηματικού κόσμου θα ανταποκριθούν θετικά στις υποχρεώσεις τους απέναντι στις δημόσιες και δημοτικές αρχές, καθώς επίσης και στις ασφαλιστικές τους εισφορές. Όταν θα γνωρίζουν πως δεν αντιμετωπίζονται με τη λογική του εύκολου… θηρά- ματος, το οποίο μπορούν να εκμεταλλευτούν κατά το δοκούν και ανά πάσα στιγμή, επιβάλλοντάς του φορομπηχτικά μέτρα και πολιτικές, επειδή «επιχειρηματίες είναι, λεφτά έχουν» ή «μα, δεν αντιδρούν» είτε «από κάπου πρέπει να πληρωθούν οι (αδικαιολόγητες) στρατιές των… δικών μας παιδιών», τότε ενδεχομένως και να συ- νεργαστούν. Ομαλά, διάφανα και δίχως δεύτερα (και τρίτα) λογιστικά βιβλία. Πρόκειται για την εκ διαμέτρου αντίθετη λογική από αυτήν που ισχυρίζονται ορισμένοι –οι οποίοι διακρίνονται από μηδενική γνώση των μηχανισμών με τους οποίους λειτουργεί η αγορά– σχετικά, λ.χ., με την αύξηση του ποσοστού του ΦΠΑ ως… φάρμακο απέναντι στην εισφοροδιαφυγή. Μόνο που τα «φάρμακα», εκ της συνθέσεώς τους και της δοσολογίας τους, σε πλείστες περιπτώσεις… σκοτώνουν! Καλή συνέχεια, καλή δύναμη και καλές πωλήσεις! Compupress A.E. Κεντρικά Γραφεία: 2 ο χλμ. Λεωφ. Μαρκοπούλου, 19400 Κορωπί, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847 ΚΩΔΙΚΟΣ: 015812 ΕΚΔΟΤΗΣ: Nίκος Μανούσος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Ιωάννης Πατρίκος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ MARKETING: Λουκία Ταλιαδώρου ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Παναγιώτης Μαρκέτος ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ: Κυριάκος Εμμανουηλίδης ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Άκης Λιάντζουρας ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ: Δέσποινα Προβιδάκη ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ: Αρτεμησία Παπαδάκη ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: Παυλίνα Μπεθάνη ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: Iωάννης Τζίφας ΕΚΤΥΠΩΣΗ-ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ: Μ. ΣΠΥΡΟΥ ΔΙΑΘΕΣΗ-ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΡΓΟΣ A.E.-Πρακτορείο Διανομής Τύπου ΚΩΔΙΚΟΣ ISSN: 1108-9520 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή/απόδοση του περιεχομένου του Food Service, με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Compupress A.E., όπως ορίζει ο νόμος 2121/1993, η Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης περί πνευματικής ιδιοκτησίας και οι κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=