Food Service τ. 136
Κι ενώ η συγκεκριμένη πτυχή ενδέχεται να προ- καλεί πρόσθετους «πονοκεφάλους» σε παραδο- σιακούς επαγγελματίες της μαζικής εστίασης οι οποίοι έχουν επιλέξει να… παίζουν μονοσήμαντα το «χαρτί» της γεύσης, για τους πιο «ανήσυχους» αποτελεί σημαντική ευκαιρία, για να «καταδυθούν» στον περιπετειώδη και πολλά υποσχόμενο κόσμο της εικόνας. Πόσο, μάλλον, από τη στιγμή που αυτή τους η κίνηση δύναται να συνοδευτεί από αξιόλογα κέρδη για την επιχείρησή τους. Το κοινό αναζητά (και πληρώνει) για εμπειρίες. Σε πρόσφατη μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία και Δανία, το 50% των πελατών που επισκέπτονται σε τακτική βάση επι- χειρήσεις μαζικής εστίασης δήλωσε πως είναι δια- τεθειμένο να δαπανήσει περισσότερα χρήματα, αν το «παραδοσιακό» μενού που γνωρίζει περιλάβει κάποιας μορφής διάδραση κι άμεση συμμετοχή ενός σεφ. Τελευταία, οι εκδηλώσεις που στρέφονται γύ- ρω από την τάση του experiential eating αυξά- νονται με γεωμετρική πρόοδο σε διεθνές επίπε- δο, λαμβάνοντας χώρα από εγκαταλελειμμένους σταθμούς τρένων μέχρι χώρους όπου επικρατεί απόλυτο σκοτάδι κι από ορειβατικά καταφύγια μέχρι υποθαλάσσιες εγκαταστάσεις. Σκοπός; Η «απελευθέρωση» από τυχόν αναστολές με την ταυτόχρονη προώθηση μιας ευρύτερης αίσθησης ευελιξίας, απαλλαγμένης από αναρίθμητες προ- καταλήψεις. Βέβαια, οι εμπειρίες δεν εξαντλού- νται στις τοποθεσίες, αλλά, πρωτίστως, εδράζο- νται στο περιεχόμενό τους και δη το γευστικό. Για παράδειγμα, υπάρχουν προγράμματα που έχουν δομηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε λ.χ. να… ταξιδέψουν τους δέκτες της γεύσης σε culinary περιπέτειες, επιτρέποντάς τους να απολαύσουν γευστικές προτάσεις που έλκουν χρονολογικά την καταγωγή τους προ 3.000 χρόνων. Μια άκρως ενδιαφέρουσα εμπειρία, που πρωτίστως «τρέφει» το μυαλό κι εν συνεχεία υπηρετεί τη γεύση. Συχνά πυκνά, η νεοαναδυόμενη τάση περι- γράφεται ως πολλαπλών αισθήσεων και σε ορι- σμένες περιπτώσεις experiential. Παρ’ όλα αυτά, όλοι όσοι συμμετέχουν από την πλευρά των πελατών διακρίνονται από ξεκάθαρο πάθος κι αδημονία να γευτούν (εγκεφαλικά και μη) μια ξε- χωριστή εμπειρία, που όμοιά της δε συνηθίζεται από τη μέση επιχείρηση μαζικής εστίασης. Προσθέστε το experiential dining στο USP σας. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις μάλιστα που οι επαγγελματίες πέφτουν… θύματα της αντίληψης πως βρίσκονται «εγκλωβισμένοι» σε ό,τι προσφέ- ρουν και πως είναι αργά πλέον για προσαρμογές στο ευρύτερο product mix τους και στα χαρα- κτηριστικά που απαρτίζουν τα επονομαζόμενα Unique Selling Points (USPs). Ισχύει, όμως, κάτι τέτοιο; Δεν θα μπορούσατε λ.χ. να σχεδιάσετε και να υλοποιήσετε ένα περιορισμένης χρονικής διάρκειας concept, μια θεματική βραδιά ή ακό- μη κι ένα εβδομαδιαίο event που θα μπορούσε να ανανεώσει την εικόνα και το περιεχόμενο του brand σας; Να αναζωπυρώσετε ίσως τη συζήτηση στους κόλπους των πελατών σας σχετικά με την επιχείρηση εστίασής σας; Μα φυσικά. Απαιτείται δημιουργικότητα, φαντασία, καλή γνώση των «θέλω» των πελατών σας και στενή παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς, των τυχόν θεαμάτων κι εν γένει των καλλιτεχνικών εξελίξεων που μπορούν να σας προσφέρουν τη δυνατότητα υψηλού βαθμού διείσδυσης κι απο- δοχής από την πλευρά των ίδιων των πελατών. Για παράδειγμα, με αφορμή τη γνωστή κινημα- τογραφική επιτυχία «Mama Mia», σε ολόκληρο τον κόσμο έκαναν την εμφάνισή τους γευστικά θεματικά events, που επιχειρούσαν να «παντρέ- ψουν» αρμονικά τη διαμονή, τη μεσογειακή δια- τροφή και τη μουσική με μια πανηγυρική αίσθη- FORWARD THINKING 43 ‘ ‘ Σε πρόσφατη μελέτη που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Δανία, το 50% των πελατών που επισκέπτονται σε τακτική βάση επιχειρήσεις μαζικής εστίασης δήλωσε πως είναι διατεθειμένο να δαπανήσει περισσότερα χρήματα, αν το «παραδοσιακό» μενού που γνωρίζει περιλάβει κάποιας μορφής διάδραση κι άμεση συμμετοχή ενός σεφ.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=