Food Service τ. 136
αυτού, θα προκύψει η απαιτούμενη οργανωτική δομή που πρέπει να σχεδιάσετε, τα προσόντα και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά από τα οποία οφείλουν να διακρίνονται τα στελέχη και οι υπάλληλοί σας, καθώς επίσης τα σημεία στα οποία θα πρέπει να δώσετε μεγαλύτερη έμφαση και σημασία στην προσπάθειά σας να πετύχετε την πολυπόθητη ανάπτυξη της επιχείρησής σας, των εσόδων, του μεγέθους, ακόμη και του πλήθους των σημείων της παρουσίας της! Θα πρέπει να εξετάσετε με διερευνητικό πρίσμα και προσεκτική ματιά κάθε τμήμα και πτυχή που απαρτίζει την επιχείρηση ή το κατάστημά σας, προκειμένου να επισημάνετε αδυναμίες και να σημειώσετε πιθανά περιθώρια βελτίωσης. Μη διστάσετε να επιχειρήσετε μια… βουτιά στα βαθιά, συμπεριλαμβανομένης της υφιστάμενης (ή μη) εταιρικής κουλτούρας, των διαδικασιών που εφαρ μόζετε, της πολιτικής περί των προσλήψεων και των απολύσεών σας, των στόχων που έχετε θέσει, των δεδομένων που λαμβάνετε αναφορικά με την απόδοση της επιχείρησής σας και του αντίκτυπου (θετικού ή μη) που έχετε στους καταναλωτές, των στοιχείων στα οποία βασίζετε την καινοτομία ή τη διαφορετικότητά σας έναντι του ανταγωνισμού κ.ο.κ. Πριν αγχωθείτε και νιώσετε την αίσθηση μιας παράξενης πίεσης, θυμηθείτε πως η ηγεσία κάθε άλλο παρά εύκολη διαδικασία είναι! Βέβαια, την ίδια στιγμή, η επιτυχία και η επίτευξη ενός στόχου είναι η καλύτερη ανταμοιβή! Απαιτείται οργάνωση και σχέδιο που θα δώσει απάντηση σε συγκεκριμένα ερωτήματα, τα οποία και οφείλετε να έχετε προκα θορίσει, ως άλλα σημεία αναφοράς στη συνολική διαδικασία μετεξέλιξης της επιχείρησής σας. < SKILLS ‘ ‘ Θα πρέπει να εξετάσετε με διερευνητικό πρίσμα και προσεκτική ματιά κάθε τμήμα και πτυχή που απαρτίζει την επιχείρηση ή το κατάστημά σας, προκειμένου να επισημάνετε αδυναμίες και να σημειώσετε πιθανά περιθώρια βελτίωσης. 1 Συνδυάστε το ταλέντο με τις ανά γκες της επιχείρησής σας. Ορισμέ νες φορές, ακόμη και εάν έχετε εντοπί σει τα πλέον ξεχωριστά όσο και πολλά υποσχόμενα άτομα και είστε σε θέση να τα ικανοποιήσετε οικονομικά, απο δεικνύεται πως δεν είναι κατάλληλα για την επιχείρησή σας! Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να μη συμβιβαστείτε και βα σιστείτε απλώς και μόνο στο ταλέντο. Αντιθέτως, αναζητήστε και βρείτε το άτομο που θα συνδυάζει το ταλέντο με την απαιτούμενη… «πείνα», το οποίο και θα πιστεύει στην ευρύτερη αποστο λή της επιχείρησης ή του brand σας. 2 Σχεδιάστε να αναπτυχθείτε όπου έχει σημασία! Προσπαθήστε να εστιάσετε τις προσπάθειες ανάπτυξης και καθιέρωσης της επιχείρησής σας, «χτίζοντας» μια κρίσιμη μάζα πελατών σε αγορές-κλειδιά. Το κύριο ενδιαφέ ρον σας θα πρέπει να βρίσκεται στην επίτευξη της στρατηγικής ανάπτυξης. Ξεκινήστε τις προσπάθειές σας εκεί που σας γνωρίζουν ή όπου έχετε ρίζες, γνωστούς και εν γένει δεσμούς, οικογε νειακούς ή φιλικούς. Αυτό το στοιχείο δύναται να σας βοηθήσει να πετύχετε μια ταχύτερη όσο και πιο σίγουρη αρ χή σε σχέση με το εάν επιχειρούσατε να δραστηριοποιηθείτε κάπου, άγνω στος μεταξύ αγνώστων. 3 Μη διστάσετε να βάλετε το χέ ρι στην τσέπη. Όπου απαιτείται… Φροντίστε, ώστε κάθε ευρώ που επεν δύετε να συντείνει αποφασιστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Το σύνολο των μελών της ομάδας σας οφείλει να διαθέτει μια κοινή… γλώσσα, μια αντιληπτή διάλεκτο. Για αυτόν τον λόγο, μη διστάσετε να επεν δύσετε χρήμα, χρόνο, ενέργεια και προσπάθεια προκειμένου να δομήσετε την εν λόγω «γλώσσα», καθώς θα σας βοηθήσει σημαντικά να υπερβείτε τις δυσκολίες που εισάγει η συνύπαρξη πολλών όσο και διαφορετικών υπαλ λήλων που προέρχονται από ποικίλα background, διαφορετικές εμπειρίες, με ξεχωριστές δυνατότητες, πολλαπλές κουλτούρες κ.ο.κ. Όσο πιο σύντομα αντιληφθείτε την αξία και την ανταπο δοτικότητα που μπορεί να σας διασφα λίσει ένα «ανοικτό» σκεπτικό και μια λελογισμένη επενδυτική στρατηγική, τόσο πιο εύκολα και πετυχημένα θα απολαύσετε τους καρπούς των προ σπαθειών των μελών της ομάδας σας. * Επενδύστε στην εταιρική κουλτού ρα ανεξαρτήτως του μεγέθους σας. Ορισμένες φορές, έννοιες όπως στρα τηγική, πολιτική και στοχοπροσήλωση μπορεί να ακούγονται… εξωτικές και εκτός της δικής σας κατηγορίας και μεγέθους επιχείρησης, εντούτοις απο τελούν ορισμένες από τις πλέον θε μελιώδεις αξίες και αρχές που πρέπει να διέπουν κάθε κατάστημα, εταιρεία, οργανισμό, ανεξαρτήτως μεγέθους ή τομέα δραστηριοποίησης. Σε αυτήν τη λογική εντάσσεται και η έννοια της «εταιρικής κουλτούρας», η οποία και θεωρείται η συγκολλητική ουσία που ενώνει το σύνολο των τμημάτων μιας επιχείρησης. Αποτελεί, δε, το… DNA του οργανισμού σας, με βάση τον οποίο λειτουργείτε, κινείστε, αποφασί ζετε και επιχειρείτε. Χρήσιμο θα ήταν να αφιερώνατε τον απαιτούμενο χρόνο σε καθημερινή βάση προκειμένου να εκπαιδεύσετε τους υπαλλήλους σας, εμφυσώντας τους τις βασικές αρχές της εταιρικής σας κουλτούρας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα διασφαλίσετε ότι θα γίνει «κτήμα» τους και ότι θα διαπνέο νται από κοινές αρχές, πανομοιότυπους στόχους και ίδια οράματα. 3+1 βήματα που θα σας οδηγήσουν στην ανάπτυξη!
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=