Food Service τ. 136

γευστική απόλαυση, χωρίς να επιβαρύνουν την υγεία. Τέτοιου είδους επιδόρπια παρασκευάζο- νται με φρέσκα υλικά, μέρος των οποίων είναι τοπικής παραγωγής και έχουν υποστεί μηδενική επεξεργασία, ενώ δεν περιλαμβάνουν βλαβερά όσο και τυποποιημένα πρόσθετα συστατικά. Καλώς ήλθατε, λοιπόν, στον… κόσμο των «νέων» επιδόρπιων και γλυκών! Αυτά είναι τα dessert που ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των συνειδητοποιημένων πελατών εστιατορίων. Ελαφριά γλυκά, θρεπτικά, με light συστατικά και πιστοποιημένη πηγή προ- έλευσης. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως σήμερα οι κα- ταναλωτές γνωρίζουν περισσότερα πράγματα για το φαγητό σε σχέση με το παρελθόν. Είναι απολύτως ενημερωμένοι για τις θερμίδες, την περιεκτικότητα σε ζάχαρη κ.ο.κ. Ακόμη και στην περίπτωση που δεν γνωρίζουν την ακριβή σύ- σταση ενός dessert, έχουν επίγνωση αν είναι επιβαρυντικό για τον οργανισμό ή τη σιλουέτα τους. Και ενώ με βάση πρόσφατες μελέτες, κατα- δεικνύεται πως οι καταναλωτές έχουν εξισορ- ροπήσει τα όσα ισχύουν περί της κατανάλωσης λιπαρών, φαίνεται πως η πρόσθετη ζάχαρη πα- ραμένει ένα από τα πρωταρχικά συστατικά που θέλουν να αποφύγουν. Πιο αναλυτικά, η Nielsen σε έρευνα που διε- ξήχθη σε διεθνές επίπεδο κατά το α΄ τρίμηνο του 2018 ανέφερε πως το 24% του καταναλωτικού κοινού μειώνει την πρόσληψη ζάχαρης από κάθε πιθανή πηγή. Μάλιστα, το ακόμη πιο εντυπωσι- ακό στοιχείο είναι πως κάτι παραπάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) δήλωσαν διατεθει- μένοι να πληρώσουν μεγαλύτερο τίμημα για την κατανάλωση τροφίμων και αναψυκτικών τα οποία δεν διαθέτουν ανεπιθύμητα συστατικά! Τα επιδόρπια του αύριο Το φαινόμενο του «νέου» επιδόρπιου μόνο ως πρόσκαιρο δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί, καθώς είναι βέβαιο πως θα αποτελέσει μια αλ- λαγή που θα γίνει η μελλοντική αγαπημένη συ- νήθεια! Όπως, λοιπόν, υπάρχουν στη διεθνή αγορά εστιατόρια τα οποία έχουν προσθέσει στις επιλογές των μενού τους πιάτα δίχως γλουτένη ή χωρίς γαλακτοκομικά συστατικά, οι υγιεινές επι- λογές γλυκών και desserts είναι κάτι το αναπό- φευκτο. Κι αυτό, καθώς οι επιχειρήσεις οφείλουν να ανταποκριθούν στις ανησυχίες των πελατών τους για ορισμένες πρώτες ύλες. Ο καταναλωτής δεν είναι πλέον αδιάφορος ως προς την προέ- λευση των υλικών που συνθέτουν το φαγητό και τώρα το επιδόρπιό του. Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε ότι οι κατανα- λωτές εξετάζουν στα σοβαρά τη διάθεση μικρό- τερων μερίδων, την αξιοποίηση συστατικών που δεν έχουν υποστεί πολλαπλή επεξεργασία, δεν έχουν δεχτεί φυτοφάρμακα ή χημικά λιπάσματα, προσμείξεις με γενετικά τροποποιημένες πρώτες ύλες κ.ά. Δίχως αμφιβολία, βρισκόμαστε στην… αυγή μιας νέας γενιάς γλυκών και επιδόρπιων, τα οποία διαπνέονται από τη λογική της ακόμη πιο υγιεινής λύσης και επιλογής! Τα ψημένα επιδόρπια με αρχαίους σπόρους και σιτηρά αποτελούν μια τάση που κάνει ολοένα και πιο δυναμικά την εμφάνισή της στα μενού των εστιατορίων διεθνώς. Η δε χρήση όρων, όπως «εξ ολοκλήρου χειροποίητα», συμβάλλει ώστε να απευθυνθεί το σχετικό μήνυμα στους «ανή- συχους» πελάτες σήμερα. Ομοίως, επιδόρπια με γεύσεις εσπεριδοειδών ή αλμυρά συστατικά μπορούν επίσης να προσφέρουν μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση για τους καταναλωτές που επιδιώκουν να ικανοποιήσουν την αναγκαιότητά τους για γλυκό, δίχως ωστόσο να χρειάζεται να… παρεκτραπούν. SALES 77 ‘ ‘ Με βάση εκτενείς μελέτες, το σημείο ενός website έχει τοποθετηθεί όπου και εμφανίζεται μια φωτογραφία ενός dessert μπορεί να επηρεάσει ‒ καταλυτικά, μάλιστα‒ το ποσοστό των πελατών που θα το επιλέξουν! Όσο κι εάν ηχεί περίεργα, ακόμη και η πλέον ανεπαίσθητη αλλαγή μπορεί να αποδειχθεί… χρυσοφόρα για τα ταμεία σας.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=