Food Service τ. 137
28 Εξέλιξη τεχνολογίας Ιnternet Μια τρίτη (διαχρονική) τάση είναι η χρήση αυτή καθ’ αυτή του Internet, που πραγματικά απογειώνει την πληροφόρηση και δίνει τεράστιες δυνατότητες, καθώς μπορεί να γίνεται συνδυασμός πληροφοριών από το Internet και από τα δεδο- μένα της επιχείρησης, ώστε να εξάγονται πολύ πιο εξειδικευμένες –σε σχέση με το παρελθόν– πληροφορίες στον επιχειρηματία. Για παράδειγμα, όπως χαρακτηριστικά αναφέ- ρει η Arion, μια γραφική παράσταση τζίρου ανά ημέρα, σε συνδυασμό με τον καιρό, μπορεί να δώσει πληροφορία στον επιχειρηματία ότι, στις επόμενες μέρες που η θερμοκρασία θα είναι π.χ. 37 βαθμούς, θα έχει μεγάλη κατανάλωση στον καφέ, αφού από το παρελθόν μπορεί να δει ότι, όταν είχε 35 βαθμούς και πάνω, υπήρχε αυξημένη κατανάλωση. Κατά συνέπεια, θα μπορεί να δει εγκαίρως τις ελλείψεις που έχει σε καφέ, να παραγγείλει και να είναι έτοιμος για τον επερχόμενο καύσωνα. Η εξέλιξη της τεχνολογίας, το ασύρματο δίκτυο κι η χρήση του Internet παρέχουν επίσης πολλές και σημαντικές καινοτομίες στη διαχείριση του συστήματος παραγγελιοληψίας μιας επιχείρησης εστίασης, καθώς, με τη χρήση μόνο μιας φορητής συσκευής και με τη λειτουργία του Internet, ο επιχειρηματίας μπορεί να διαχειρίζεται παραγγελίες ή σημαντικά reports οποιαδήποτε στιγμή από οπουδήποτε, χωρίς να χρειάζεται να βρίσκεται στο μαγαζί του και να εκτυπώνει εκατοντάδες χαρτιά, για να έχει εικόνα. ΤΙ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΗΣ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ; Με την αγορά τα τελευταία χρόνια να κινείται σε καθοδικούς ρυθμούς, λόγω της κρίσης, οι επιχειρήσεις της εστίασης κι όχι μόνο είναι συνε- χώς σε αναζήτηση τρόπου μείωσης των εξόδων, οργάνωσης του προσωπικού κι αύξησης της παρεχόμενης υπηρεσίας, ώστε να αυξάνουν το πελατολόγιο, τον τζίρο και κατά συνέπεια την κερδοφορία τους. Ποιος είναι, λοιπόν, ο στόχος των επιχειρηματιών μέσα από την υιοθέτηση των κατάλληλων συστημάτων παραγγελιολη- ψίας; Οι επαγγελματίες εστίασης χρειάζονται ταχύτητα, απλότητα, ενιαία λύση και πλούσια πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο, ελαχιστο- ποίηση λαθών, αύξηση αποδοτικότητας κι ομαλή συνεργασία των τμημάτων. Οι πελάτες από την άλλη απαιτούν σταθερή ποιότητα, αξιοπιστία κι άρτια εκπαιδευμένο, ενημερωμένο, ευχάριστο και πάντα διαθέσιμο προσωπικό. Όλες οι αποφάσεις που λαμβάνει ο επιχει- ρηματίας, οι υπηρεσίες και τα προϊόντα του πρέπει να βασίζονται στην ικανοποίηση των αναγκών και των προσδοκιών του πελάτη του και μόνο η επιλογή του ιδανικού κι αξιόπιστου λογισμικού συμβάλλει ουσιαστικά προς αυτή την κατεύθυνση. Μέσα από τη μηχανοργάνωση μπορεί ο επι- χειρηματίας να κάνει τις διάφορες ανακατατάξεις στις βάρδιες του προσωπικού και να πιέζει τους προμηθευτές για καλύτερες τιμές σε αγορά πρώτων υλών, αφού μπορεί να προβλέπει τις μελλοντικές πωλήσεις με τα έξυπνα στατιστικά. Και, τέλος, έχοντας μια καθαρή εικόνα των πραγματικών και βελτιστοποιημένων εξόδων μπορεί να αναπροσαρμόζει τις τιμές πώλησης των προϊόντων του, βάζοντας την επιχείρηση μπροστά από τους ανταγωνιστές του. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι οι επιχειρή- σεις, ουσιαστικά, ζητούν έναν συνεργάτη που θα είναι «κοντά τους» και μετά την πώληση του κατάλληλου λογισμικού–εξοπλισμού. ΑΦΙΕΡΩΜΑ ‘ ‘ Οι επαγγελματίες της εστίασης χρειάζονται ταχύ- τητα, απλότητα, ενιαία λύση και πλούσια πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο, ελαχι- στοποίηση λαθών, αύξηση αποδοτικότητας κι ομαλή συνεργασία των τμημάτων. ‘ ‘ Οι πελάτες από την πλευρά τους απαιτούν σταθερή ποιότητα, αξιοπιστία κι άρτια εκπαιδευμένο, ενημερωμένο, ευχάριστο και πάντα διαθέσιμο προσωπικό.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=