Food Service τ. 137
Αλβιώνα θεωρείται έθνος που λατρεύει το τυρί και καταναλώνει σημαντικά μεγάλες ποσότητες, οι μισοί εξ αυτών ούτε καν έχουν ακούσει τους όρους Burrata (57%), Manchego (49%) ή Pecorino (48%). Για τυρί μιλάμε… Μάλιστα, μόλις το 10% των ερωτηθέντων είναι σε θέση να αναγνωρίζει κάθε συστατικό που υπάρ- χει στο μενού, κάθε φορά που δειπνεί σε κάποιο εστιατόριο, παρότι το 1/3 (33%) εξ αυτών θεωρεί τον εαυτό του «foodie». Επιπροσθέτως, το 25% παραδέχεται πως το να ρωτά τους σερβιτόρους να του εξηγήσουν τα συστατικά που υπάρχουν σε πολλά πιάτα του μενού, αποτελεί μια εξαιρετικά δυσάρεστη εμπειρία, ενώ παράλληλα νιώθει από ντροπή μέχρι ιδιαίτερη αμηχανία! Τα ανωτέρω ήταν αρκετά, προκειμένου η Barclaycard να αναπτύξει το «Transplater», μια νέα, πρότυπη εφαρμογή η οποία «μεταφράζει» κάθε πιθανώς άγνωστο συστατικό ή πρώτη ύλη που βρίσκεται σε ένα μενού, προβάλλοντας κατα- τοπιστικές φωτογραφίες κι αναλυτικές πληροφορίες και περιγραφές. Γι’ αυτό το λόγο και συνεργάζεται με το λονδρέζικο εστιατόριο «Frederick’s», προκει- μένου να το δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες. Χρήσιμο είναι να σημειωθεί πως η Barclaycard διαθέτει κάτι παραπάνω από 10 εκατομμύρια πε- λάτες μόνο στη Μεγάλη Βρετανία, επεξεργαζόμενη περίπου τις μισές συναλλαγές με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες στη χώρα… Το… άγχος των πελατών κι η διστακτικότητα να ρωτήσουν! Με βάση τα αποτελέσματα των πρόσφατων ερευνών, οι Βρετανοί μπορεί να δειπνούν εκτός σπιτιού κατά μέσο όρο 3 φορές το μήνα, ωστόσο, η άγνοια για σειρά συστατικών και πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στα πιάτα των μενού έχει οδηγήσει κάτι παραπάνω από τους μισούς (55% για την ακρίβεια) να μένουν απογοητευμένοι από τα πιάτα που επιλέγουν. Ο λόγος; Δεν ήταν αυτό που περίμεναν, καθώς δεν είχαν αντιληφθεί ορισμένα από τα βασικά συστατικά που χρησιμοποιούνταν σε αυτά. Το λογικό ερώτημα που προκύπτει «Γιατί δεν ρώτησαν τον σερβιτόρο να τους εξηγήσει τι περιέχει κάποιο πιάτο του μενού;» έχει μια παράλογη εκ πρώτης όψεως απάντηση, η οποία, ωστόσο, κατα- δεικνύει μια «προβληματική» πραγματικότητα: το 25% των πελατών παραδέχονται πως ντρέπονται να ρωτήσουν το προσωπικό του εστιατορίου, προκειμένου να τους εξηγήσει το περιεχόμενο του πιάτου. Την ίδια στιγμή, περίπου 1 στους 5 (19%) αποφεύγει να ρωτήσει ακόμη και τους φίλους του. Σε μια προσπάθεια να αποδείξει στην πράξη το πόσο σημαντικό είναι για τους ίδιους τους επαγγελ- ματίες της εστιατορικής σκηνής να φροντίζουν για την ακριβή απόδοση των περιγραφών των πιάτων ενός μενού, μια σειρά από έρευνες κατέδειξαν πως κάτι παραπάνω από τα 2/3 των πελατών (αλλιώς, 42%) δεν σκέφτονται καν να επισκεπτούν εκ νέου ένα εστιατόριο, από τη στιγμή κατά την οποία το τελικό αποτέλεσμα της παραγγελίας τους δεν είχε σχέση με ό,τι ανέμεναν. Κι αυτό, εξαιτίας της άγνοια συγκεκριμένων συστατικών που εμπεριέχονταν στα πιάτα! Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι πελάτες, οι ίδιοι δεν επιθυμούν την ύπαρξη ενός μενού που διακρίνεται από πληθώρα επιλογών. Μάλιστα, το 31% εξ αυτών κρίνει υπερβολική την ύπαρξη υπερ–πληθώρας γευστικών επιλογών, ενώ 4 στους 10 (39%) εκτιμούν πως σαφώς και λιγότερα πιάτα MARKETING 35 ‘ ‘ Κάτι παραπάνω από τα 2/3 των πελατών (αλλιώς 42%) δεν σκέφτονται καν να επισκεπτούν εκ νέου ένα εστιατόριο, από τη στιγμή κατά την οποία το τελικό αποτέλεσμα της παραγγελίας τους δεν είχε σχέση με ό,τι ανέμεναν.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=