Food Service τ. 137

49 IDEAS χρήματος προς δαπάνη, ελέω του μισθολογικού δώρου των Χριστουγέννων. Οπότε, το σκεπτικό είναι απλό: «Αφού οι καταναλωτές δεν έχουν την απαιτούμενη επάρκεια ρευστότητας, προκειμένου να στηρίζουν ενεργά τις αγορές τους, ας τους βοηθήσουμε, εξασφαλίζοντάς τους ορισμένες δελεαστικές προσφορές με σημαντικό ποσοστό έκπτωσης». Κι όσο κι εάν υπάρχουν αρκετές εν- στάσεις αναφορικά με τον βαθμό αποδοτικότητας των περιόδων εκπτώσεων, τόσο πιο δύσκολα μπορεί να εκτιμηθεί πως αυτές δεν συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της κίνησης στα καταστήματα και στις σαφώς μεγαλύτερες (ποσοτικά) πωλή- σεις, εν συγκρίσει με όσες (δεν) θα λάμβαναν χώρα, σε περίπτωση που ήταν μια ακόμη κα- θημερινή, μακριά από τη χρονική περίοδο των εκπτώσεων! Στον δε τομέα της μαζικής εστίασης, η παρουσία του κοινού στα ίδια τα καταστήματα αποτελεί το αρχικό ζητούμενο, καθώς η γαστρι- μαργική εξυπηρέτησή τους ανάγεται στα σαφώς πιο εύκολα tasks. Έτσι, έπειτα από έναν σχεδόν μήνα κατά τον οποίο ένα σημαντικό μέρος από καταστήματα του κλάδου είχε την ευκαιρία να υποδεχτεί πολλα- πλάσιο αριθμό του σύνηθες από πελάτες, λόγω της εορταστικής ατμόσφαιρας και ταυτόχρονα της διεξαγωγής μιας ευρείας γκάμας εταιρικών υποχρεώσεων, ακολουθείται μια έντονα πτωτική πορεία σε επίπεδο επισκεψιμότητας και τζίρου, που είναι ανθεκτική σε χρονικό πλαίσιο. Ως μια άλλη «αμυντική» στάση, το καταναλω- τικό κοινό περιορίζει τις εξόδους και τις δαπάνες του, έως ότου νιώσει ότι βρίσκεται εκ νέου σε «ασφαλές» έδαφος. Μάλιστα, οι καταναλωτές δείχνουν να φοβούνται να σπαταλούν χρήματα, ως… αντιστάθμισμα στη μεγαλύτερη από το σύ- νηθες δαπάνη, που είναι απόρροια του εορτα- στικού κλίματος που προηγήθηκε, ενώ την ίδια στιγμή έχουν κατά νου πως αργεί χρονικά κι η επόμενη πληρωμή τους. Αυτό που κάνει τη συμπεριφορά τους να λαμ- βάνει ακόμη πιο δραματικούς τόνους είναι ότι πολλά από αυτά που έχουν καταναλώσει είναι τουλάχιστον ικανοποιητικά, ώστε να… γυρίζουν την πλάτη τους στο αλκοόλ και να αποφεύγουν –κατά το δυνατόν περισσότερο– την κατανάλω- ση λιπαρών γεύσεων και ζάχαρης. Αποτέλεσμα; Να αποφεύγουν να τρώνε σε εστιατόρια και να πίνουν τα ποτά τους σε μπαρ, νιώθοντας πως σε αυτά τα σημεία ακριβώς «υπάρχει» ο… πειρα- σμός. Υπό αυτό το πρίσμα, ο μικρότερος αριθμός επισκέψεων μπορεί αναμφίβολα να έχει αντίκτυ- πο στις πωλήσεις. Επίσης, απαιτούνται σαφώς λιγότερα μεγέθη σε ό,τι αφορά το ανθρώπινο δυ- ναμικό του ίδιου του εστιατορίου, επηρεάζοντας όχι μόνο την επιχείρηση, αλλά και τη συνοχή κι αποτελεσματικότητα της ομάδας. Πλέον, κατά το πρώτο τρίμηνο –τουλάχιστον– κάθε νέου έτους, η κύρια αγωνία των εστιατόρων σε διεθνές, μάλιστα, επίπεδο είναι να καταφέρουν να περάσει το κοινό το… κατώφλι της επιχεί- ρησής τους. Κατ’ αυτό τον τρόπο, θα μπορούν να διασφαλίσουν τη συνολικότερη βιωσιμότητα της επιχείρησής τους. Έστω κι εάν πρόκειται για λειτουργία σε σαφώς πιο χαμηλούς ρυθμούς και περιορισμένες «στροφές» και με εμφανώς μικρότερα μεγέθη κάθε μορφής (τζίρο, έξοδα κ.ά.). Πολλοί επαγγελματίες του κλάδου, διε- θνώς, εφαρμόζουν την τακτική να παραμένουν τα καταστήματά τους κλειστά για μερικές ημέρες έπειτα από τα Χριστούγεννα, καθώς εκ των πραγ- μάτων δυσκολεύονται στο ζήτημα της ανεύρεσης επαρκών φρέσκων προμηθειών, οπότε και δεν ‘ ‘ Επιμένετε να υπενθυμίζετε στο καταναλωτικό κοινό το εξαιρετικά θετικό συναίσθημα πως καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς έχει τη δυνατότητα να γευτεί εξαιρετικές γαστριμαργικές γεύσεις κι ολοκληρωμένες εμπειρίες απόλαυσης.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=