Food Service τ. 137

50 επιθυμούν να μπουν στη λογική να διακινδυ- νεύσουν τη φήμη τους και την ποιοτική στάθ- μη των γεύσεων και προϊόντων που σερβίρουν. Παράλληλα, το προσωπικό έχει την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί τον διαθέσιμο χρόνο, προκειμένου να ξεκουραστεί, να αποφορτιστεί από την ένταση των ημερών που προηγήθηκαν, να βρει την οικο- γενειακή κι ατομική του ισορροπία, καθώς επίσης και να οπλιστεί με την απαραίτητη «δίψα» για επιστροφή στη δημιουργική καθημερινότητα ενός εστιατορίου! Πλέον, με το πέρασμα των πολλών ετών της οικονομικής ύφεσης στη χώρα μας, οι επαγγελμα- τίες του κλάδου της εστίασης αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα και συνάμα τη δυσκολία εύρεσης τρόπων ενθάρρυνσης του καταναλωτικού κοινού να επιλέγει μια συγκεκριμένη πρόταση, να απο- φασίζει να την επισκεπτεί και, φυσικά, να καταλή- γει να δαπανά χρήματα σε επίπεδο κατανάλωσης σε αυτή την πρόταση εστίασης. Πολλώ δε μάλ- λον, όταν αυτό λαμβάνει χώρα κατά τη διάρκεια των πρώτων δύο–τριών μηνών κάθε έτους, όταν και –μεταξύ όλων των άλλων– οι επαγγελματίες έχουν να αντιπαρέλθουν και την επιφυλακτική, στα όρια του αρνητισμού, συμπεριφορά από μέ- ρους των ίδιων των καταναλωτών. Αυτό, ωστόσο, που πρέπει να έχετε πάντοτε κατά νου είναι πως το βασικό task με το οποίο είστε επιφορτισμένοι εκείνες τις χρονικές περιόδους δεν είναι άλλο από το να πείθετε και κατ’ επέκταση να ωθείτε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών κι εν δυνάμει πελατών να βγουν έξω, προκειμένου να απολαύσουν το φαγητό ή το ποτό τους. Γενικό- τερα, να βγουν έξω και, σε δεύτερο επίπεδο, να επιλέξουν την επιχείρησή σας. Το πρώτο, όμως, βήμα αφορά την εμφύσηση του απαραίτητου συ- ναισθήματος εξωστρέφειας, που με τη σειρά του οδηγεί στην κατανάλωση και την κυκλοφορία του χρήματος! Αυτό, ακόμα κι εάν υπάρχει η παραδο- χή πως η κατά κεφαλή δαπάνη είναι αισθητά μει- ωμένη, από το γεγονός ότι οι καταναλωτές σαφώς και διαθέτουν λιγότερα χρήματα –μεταξύ άλλων– για ανάγκες διατροφής και κατανάλωσης αλκοόλ εκτός της οικίας τους. Προτιμότερο, βέβαια, το λίγο από το καθόλου! Δοκιμάστε να «παίξετε» το χαρτί της υγιεινής… αποτοξίνωσης Η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς στο μυαλό αρκετών είναι συ- νυφασμένη με την υπερβολή και την… κραιπάλη στη συνολικότερη κατανάλωση, τόσο διατροφικά όσο και σε επίπεδο αλκοόλ. Μάλιστα, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ακολουθεί η περίοδος της… μετάνοιας εκ μέρους των καταναλωτών για το γεγονός ότι «υπέκυψαν» στον πειρασμό κι αποφασίζουν να ακολουθήσουν μια περίοδο αποτοξίνωσης. Αυτό ακριβώς το στοιχείο είναι που πρέπει να εκμεταλλευτείτε, εντάσσοντάς το στη λογική του καταστήματός σας και μετατρέ- ποντάς το από μειονέκτημα σε πλεονέκτημα! Με ποιο τρόπο; Μα, με το να αναδείξετε την υγιεινή πλευρά των γευστικών σας προτάσεων. Μπορεί- τε, λοιπόν, να προσθέσετε στο μενού σας ορι- σμένες γευστικές δημιουργίες που θα συντείνουν προς αυτή την κατεύθυνση ή ακόμη και να κα- θιερώσετε ένα ξεχωριστό healthy menu section, στην περίπτωση που βλέπετε πως το κοινό σας δείχνει το ανάλογο ενδιαφέρον κι υποστηρίζει μια τέτοια επιλογή. Μάλιστα, ολοένα και περισσότερες μελέτες σε διεθνές επίπεδο καταδεικνύουν πως σε ετήσια βάση το πλήθος των καταναλωτών που αποφα- σίζει και δοκιμάζει την τάση του Vega–nuary (από τον μήνα Ιανουάριο) διαρκώς αυξάνεται, ενώ σε αντίστοιχα υψηλά επίπεδα κινείται και το ποσοστό όσων υιοθετούν μόνιμα αυτό το lifestyle. Γι’ αυτό, και σε περίπτωση που δεν παρέχετε ή δεν προω- θείτε τη λογική των vegan πιάτων, τώρα έφτασε η ώρα, προκειμένου να το κάνετε πράξη! Ένα απλό marketing μήνυμα της μορφής «Θα μάθετε τα ‘ ‘ Πλέον, κατά το πρώτο τρίμηνο –τουλάχιστον– κάθε νέου έτους, η κύρια αγωνία των εστιατόρων σε διεθνές, μάλιστα, επίπεδο είναι να καταφέρουν να περάσει το κοινό το… κατώφλι της επιχείρησής τους. Κατ’ αυτό τον τρόπο, θα μπορούν να διασφαλίζουν τη συνολικότερη βιωσιμότητα της επιχείρησής τους. IDEAS

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=