Food Service τ. 137

56 FUTURE LOOK αναφέρουν πως αυτό που συνήθως αναζητούν είναι οι γευστικές προτάσεις να ανταποκρίνονται στις συνήθειες και τις ανάγκες τους, ενώ σταθμί- ζουν ιδιαίτερα ψηλά τα στοιχεία του convenience και της μεγαλύτερης (σε όρους χρονικής διάρκει- ας) απόλαυσης της εμπειρίας. Ένα ακόμη ζητούμενο ως προς το πρωινό γεύ- μα έχει να κάνει με μια σειρά από… logistic στοιχεία, όπως είναι το γευστικό αποτέλεσμα, η ικανοποιητική εμφάνιση, η συνοχή και φυσικά η υγιεινή πλευρά του. Επιπροσθέτως, όσοι εργάζο- νται και είτε παραγγέλνουν τηλεφωνικά ή παρα- λαμβάνουν αυτά που θέλουν από το εστιατόριο, προκειμένου να τα γευτούν κατά τη διάρκεια της ημέρας στον επαγγελματικό ή προσωπικό τους χώρο, χρειάζεται να είναι σε θέση να τα μεταφέ- ρουν με ασφάλεια και συνοχή, διατηρώντας ταυ- τόχρονα τη δέουσα θερμοκρασία. Εντύπωση προκαλεί στη χώρα μας που, με εξαίρεση μια πολυεθνική αλυσίδα, ουδείς άλ- λος έχει προσπαθήσει να εγκαταστήσει και να λειτουργήσει ένα εναλλακτικό business κανάλι ροής κι εξυπηρέτησης πελατών, υπό τη μορφή του drive–thru! Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία η έννοια της στάθμευσης αποτελεί πραγματικό πονοκέφαλο για το σύνολο του πλη- θυσμού της χώρας, αναγόμενο σε έντονα αποτρε- πτικό παράγοντα για τους ίδιους τους πελάτες να μπουν καν στην ιδέα να αναζητήσουν μια αρεστή στους ίδιους επιχείρηση, προκειμένου να απο- λαμβάνουν το πρωινό τους! Μια ακόμη δημιουργική (όσο κι εύκολη στη δι- αδικασία της υλοποίησης) ιδέα είναι η ανάπτυξη μιας εξειδικευμένης εφαρμογής, μέσω της οποίας οι ενδιαφερόμενοι πελάτες θα είναι σε θέση να προπαραγγέλνουν τις γεύσεις ή τα πιάτα που επιθυμούν, προκειμένου να τους γνωστοποιείται και το χρονικό «παράθυρο» κατά τον οποίο θα μπορούν να παραλαμβάνουν το περιεχόμενο της επιθυμίας τους. Κατ’ αυτό τον τρόπο, η εστιατορι- κή επιχείρηση θα μπορεί να διαχειρίζεται περισ- σότερο αποτελεσματικά κι αποδοτικά τον χρόνο της, ικανοποιώντας τον πελάτη για το επίπεδο της παρεχόμενης εξυπηρέτησης που απολαμβάνει! Παράλληλα, θα είναι σε θέση να αποφεύγει τις δυσάρεστες κι ιδιαίτερα ενοχλητικές ουρές, που συνεπάγονται πολύ χρόνο και πολλά χέρια για την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους. Επίσης, χρήσιμο θα ήταν ο καφές στο πρωινό να προέρχεται από ένα επώνυμο χαρμάνι ή ακό- μη κι από «ψαγμένες» ποικιλίες, που με τη σειρά τους να συνοδεύονται και από το ανάλογο story, αποφεύγοντας τη βολική μεν λανθασμένη δε επι- λογή μιας άγνωστης, no name ή ευρείας κυκλο- φορίας ποιότητας ή κατηγορίας καφέ. Εξάλλου, η εποχή που οι πελάτες «βολεύονταν» με οτι- δήποτε απλώς περιείχε την παραμικρή ποσότητα καφεΐνης έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί! Εάν αναρωτιέστε σχετικά με το πώς μπορεί να σχηματοποιηθεί η δημογραφική… persona του μέσου πελάτη των πρωινών γευμάτων, χρήσιμο θα ήταν να στρέψετε το ενδιαφέρον και την εν γένει προσοχή σας στους Baby boomers (17,1%) και στις εργαζόμενες μητέρες (16,7%)! Στον αντίποδα συναντώνται οι νεότερης ηλικίας Millennials (14,5%) κι όσοι ανήκουν στην κατηγο- ρία των Gen Z (14,2%) καταναλωτών. Ένα από τα στοιχεία που φαίνεται πως έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην επιλογή των καταναλω- τών έχει να κάνει με την ποιότητα των γευστικών τους επιλογών, καθώς δίνουν έμφαση σε υψηλής διατροφικής αξίας προτάσεις. Προς αυτή την κατεύθυνση, εξάλλου, πιέζουν – έστω κι εν αγνοία – οι οικογένειες – πελάτες, οι οποίες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου επιλέγουν μια εστιατορική επιχείρηση, για την απόλαυση ενός γευστικού πρωινού. Αποτέλε- σμα; Οι επιχειρήσεις του κλάδου να επιλέγουν ‘ ‘ Xρήσιμο θα ήταν ο καφές στο πρωινό να προέρχεται από ένα επώνυμο χαρμάνι ή ακόμη κι από «ψαγμένες» ποικιλίες.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=