Food Service τ. 137

58 FUTURE LOOK ταιριάζουν και τους ικανοποιούν. Όταν τις βρουν, είναι σίγουρο πως επιλέγουν τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, όπου τις γεύτηκαν και φυσικά έμει- ναν ικανοποιημένοι. Στην περίπτωση, λοιπόν, που σε κάποια από τις επόμενες επισκέψεις τους διαπι- στώσουν πως αυτό που έχουν συνηθίσει να απο- λαμβάνουν δεν είναι το ίδιο, τότε, δίχως άλλο, στο μυαλό τους μπορεί να εγείρεται μια σειρά από ερωτήματα κι απορίες. Ωστόσο, επειδή ο χρόνος είναι πολύτιμος, αυτομάτως και δίχως δεύτερη σκέψη, επιλέγουν κάποια άλλη επιχείρηση που να τους ικανοποιεί σε αυτό τον τομέα. Καλοί και δημιουργικοί, λοιπόν, οι πειραμα- τισμοί, αλλά όχι σε στάνταρντ και καθιερωμένες γεύσεις, οι οποίες λειτουργούν. Μην ξεχνάτε πως στη μαγειρική μπορείτε να δοκιμάζετε διάφορες σκέψεις και προτάσεις, φτάνει να μην επηρεάζουν κάποιο πιάτο που έχει αποδείξει στον χρόνο (και με τον όγκο των πωλήσεών του) την αποτελεσμα- τικότητα και την αξία του! Επιπλέον, επιβάλλεται η υιοθέτηση του κατάλ- ληλου menu mix που θα στηρίζεται σε σημαντικό ποσοστό και στην εποχικότητα και τις αντίστοιχες γευστικές συνήθειες των καταναλωτών–πελατών. Βαριά, όσο και ζεστά πιάτα δουλεύουν καλύτερα τον χειμώνα. Αντιστρόφως, ελαφριές και δροσε- ρές γεύσεις βρίσκουν χώρο εφαρμογής κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών. Μιας κι ο λόγος για υγιεινή διατροφή, οι πελά- τες που τρώνε μεσημεριανό δίνουν μεγαλύτερη έμφαση σε αυτό, εν συγκρίσει με τους πελάτες των άλλων γευμάτων της ημέρας! Συγκεκριμένα, το 21,3% των πελατών μεσημεριανού επιθυμεί το γεύμα του να πληροί τις προϋποθέσεις του «better for you», εν συγκρίσει με 19,6% των αντί- στοιχων πελατών πρωινού και 16% του δείπνου. Εάν αναρωτιέστε για την ταυτότητα του μέσου πελάτη μεσημεριανού, 23,5% εξ αυτών δηλώ- νουν «foodies». Περίπου το 1/4 των επισκέψεων (23,3%) πραγματοποιούνται από πελάτες που ανήκουν στην κατηγορία των Gen X, με τους Baby boomers να ακολουθούν κατά πόδας (23,2%). Όσο για τους Millennials, υπολείπονται ελαφρώς (21,1%), σε σχέση με τους προαναφερθέντες. Ζώντας κυριολεκτικά εντός της social εποχής, θα ήταν άδικο να μην αναγνωριστεί η συμβολή των social media στην εκ βάθρων αναγέννη- ση της βιομηχανίας του φαγητού. Εξάλλου, τα Instagram Stories, Facebook Live και YouTube έχουν καταφέρει να εκτείνουν το εν λόγω trend της εποχής (πολύ) πέρα από ένα απλό φωτο- γραφικό «κλικ», προωθώντας και προβάλλοντας εμπειρίες dinning, οι οποίες με τη σειρά τους αναδεικνύονται περίφημα, μέσω των βίντεο. Απο- τέλεσμα; Να υφίσταται, και δη έντονα, η λογική της κατάρτισης πιάτων ενός μενού που θα «γρά- φει» καλά σε βίντεο και φυσικά θα σημειώνει αναρίθμητα views! Μια ακόμη αναδυόμενη πτυχή έχει να κάνει με τα μικρότερου μεγέθους εστιατόρια που δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες να απολαμβάνουν το φαγητό τους στο πάσο γύρω από το μπαρ, ενώ δυναμική είναι η πορεία που καταγράφουν και οι κουζίνες «ανοικτού» χώρου, αλλά και τα tasting μενού, τα οποία με τη σειρά τους επιτρέ- πουν στους σεφ να αναδεικνύουν το αυθόρμητο στοιχείο του μαγειρικού τους χαρακτήρα! Μην διστάζετε να επενδύετε σε περισσότερο υγιεινές γεύσεις, με τον περιορισμό βλαβερών συστατικών και τη χρήση φυτικών στοιχείων. Παράλληλα, καθώς ολοένα και περισσότεροι πελάτες δηλώνουν ευαισθητοποιημένοι ως προς τη διάθεσή τους να πληροφορούνται τα πάντα σε ό,τι αφορά την… καταγωγή του φαγητού Δείπνο για… postάρισμα – Out of the box εμπειρίες! ‘ ‘ Eπιβάλλεται η υιοθέτηση του κατάλληλου menu mix που θα στηρίζεται σε σημαντικό ποσοστό και στην εποχικότητα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=