Food Service τ. 137

66 δημοσιότητας και marketing είτε σε διορθωτικές κινήσεις σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο των όσων παρέχετε στην αγορά. 7. Έντονη αδυναμία περαιτέρω κλιμάκωσης! Ακόμα και στην περίπτωση κατά την οποία τα οικονομικά δεδομένα και στοιχεία κινούνται προς τη θετική κατεύθυνση, ο επιχειρηματίας οφείλει να σκέφτεται και να προγραμματίζει το επόμενο βήμα, τη μετεξέλιξη της επιχείρησής του. Βέβαια, σε αυτό το σημείο γεννάται το ερώτημα εάν η ίδια η επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να ακολου- θήσει την οδό της ανάπτυξης και της περαιτέρω κλιμάκωσής της κι αυτό, δίχως να χάσει τα στοι- χεία και τον «χαρακτήρα» που την κατέστησαν επιτυχημένη σε πρώτη φάση. Στην πράξη απο- δεικνύεται πολλάκις πως δεν καταφέρνουν να ισορροπήσουν σε αυτή τη βάση, με αποτέλεσμα το concept να φθίνει σταδιακά και κάποια στιγμή να τίθεται στη λήθη των καταναλωτών και στο παρελθόν της επιχειρηματικής λειτουργίας! 8. «Φτωχό» marketing Δυστυχώς, η αναγκαιότητα διαχείρισης πολ- λαπλών πτυχών κι εργασιών, η στενότητα σε επί- πεδο διαθέσιμου χρόνου και πόρων, η έλλειψη της κατάλληλης στάθμισης και της εστίασης σε ό,τι έχει σημασία οδηγούν τους επαγγελματίες να παραμελούν την αναγκαιότητα της ύπαρξης κι εφαρμογής μιας marketing στρατηγικής. Πόσο μάλλον, εάν αναζητούν τρόπους να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση... 9. Οι πελάτες δεν βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος! Πολλές φορές οι επαγγελματίες στην αγωνία, το άγχος και τη σκληρή προσπάθεια που κατα- βάλλουν, προκειμένου να δώσουν «σάρκα και οστά» στα όνειρά τους, δείχνουν να αγνοούν πλήρως ή έστω να παραμελούν τη διαπίστωση πως μια επιχείρηση οφείλει να εκπληρώνει, να φροντίζει και να ικανοποιεί πρωτίστως τις ανάγκες και τα «θέλω» των πελατών της. Πάντοτε πρέπει να λαμβάνει χώρα ένα… reality check από μέ- ρους των δυνητικών πελατών, με την ταυτόχρονη αποτίμηση της κατάστασης σε τακτά χρονικά δια- στήματα, με βάση το feedback που λαμβάνεται από τους υφιστάμενους πελάτες. Εξάλλου, όπως ισχυρίζονται και τα στελέχη της CBI, ένα τέτοιο «μείγμα» αντανακλά με τον πλέον αποκαλυπτικό τρόπο και από κάθε πλευρά τα όσα κάνει ορθώς μια επιχείρηση, καθώς επίσης κι όσα πρέπει να έχει υπόψη για τα προσεχώς... < ‘ ‘ Σύμφωνα με τη μελέτη, ο τομέας της τιμολογιακής πολιτικής συχνά–πυκνά αναδεικνύεται σε… μαύρη τρύπα κι έναν άγνωστο όσο και «σκοτεινό» κόσμο για τις newbie επιχειρήσεις του κλάδου. Η δυσκολία έγκειται στον σωστό υπολογισμό της ποσόστωσης του κόστους. STRATEGY

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=