Food Service τ. 138
34 τητα και παραδοσιακή δομή. Ωστόσο, το Internet, τα social media και το ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνε- ται πως παίζουν καταλυτικό ρόλο στην ευρύτερη μετεξέλιξη της βιομηχανίας. Σήμερα, λοιπόν, η αυξημένη μαγειρική συνείδηση επηρεάζει σημα- ντικά την παγκόσμια διατροφή, τις σχετικές τάσεις και τον χώρο των υπερτροφών, καθιστώντας τη βιομηχανία πιο δυναμική από ποτέ! Καθώς οι κα- ταναλωτές υπαγορεύουν –ουσιαστικά– και ταυτό- χρονα επιβάλλουν τις προτιμήσεις, τα εστιατόρια και τα εν γένει brands τροφίμων, οι επαγγελματίες προσπαθούν να εντοπίζουν νέες τάσεις και να ανταποκρίνονται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες… ορέξεις των πελατών. Εκεί, λοιπόν, που τα μενού των εστιατορίων άλλαζαν με την πάροδο διετί- ας (και βάλε…), σήμερα –πλέον– τα νέα πιάτα αντικαθιστούν τα υπάρχοντα κάθε δίμηνο! Πώς προέκυψε η ιδέα; Όσο κι εάν ηχεί περίεργα, όλα ξεκίνησαν χάρη σε ένα WhatsApp group που δι- ατηρούσε η οικογένεια του κ. Chen. «Κάθε Παρα- σκευή βράδυ τα μέλη της οικογένειάς μου μαζεύο- νται σε ένα παραδοσιακό δείπνο. Την προηγούμενη ημέρα ή ακόμη και το πρωί κάθε Παρασκευής, η μητέρα μου επικοινωνούσε μαζί μας, προκειμένου να μας ρωτήσει τι θα θέλαμε να φάμε. Αυτομάτως, συνειδητοποίησα πως εάν η ίδια μου η οικογένεια αδυνατούσε να παρακολουθήσει τις διατροφικές συνήθειες, ανάγκες και προτιμήσεις κάθε μέλους της, τότε αυτού του είδους η διαδικασία θα πρέπει να κινείται στη σφαίρα του αδύνατου από μέρους των εστιατορίων και των εν γένει brands τροφί- μων σε ό,τι έχει να κάνει με την επισήμανση, την παρακολούθηση και την ανάλυση των επιμέρους food trends. Σε συνεργασία με τον Eyal ήρθαμε σε επαφή με τα στελέχη της βιομηχανίας τροφίμων και διαπιστώσαμε ότι η υπερευαίσθητη συνείδηση των καταναλωτών δημιουργεί μεγάλες προκλήσεις κι ακόμη μεγαλύτερες ευκαιρίες! Παράλληλα, συ- νειδητοποιήσαμε ότι τους ήταν εξαιρετικά δύσκολο να παρακολουθούν με συνέπεια και διάρκεια τις αλ- λαγές. Σε αυτό το πλαίσιο, προέκυψε η Tastewise», σημειώνει χαρακτηριστικά ο Alon Chen. Οι καταναλωτικές συνήθειες κινούνται στη σφαίρα των social media Όσο για τη συνεισφορά και, συνάμα, τον βαθ- μό επίδρασης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο τοπίο της διατροφής, των τροφίμων και των πρώτων υλών, ο κ. Chen θεωρεί πως παίζουν καταλυτικό ρόλο! «Για την ακρίβεια, έχει μετατρα- πεί σε κεντρικής σημασίας κομμάτι στη διαδικα- σία λήψης αποφάσεων εκ μέρους των καταναλω- τών, σχετικά με το πού θα δειπνήσουν και τι θα επιλέξουν να φάνε. Για παράδειγμα, η τάση του “restaurant hopping” είναι ιδιαίτερα καινοτόμος, φέρνοντας αίσθηση ανανέωσης, ενώ ταυτόχρονα αναμένεται να επιφέρει σημαντικές μεταβολές στο τοπίο της εστίασης. Μάλιστα, έχει σημειώσει ανά- πτυξη της τάξεως του 160% σε ετήσια βάση, κι αυ- τό ενώ ακόμη βρίσκεται σε… νηπιακό στάδιο. Πλέ- ον, είναι δεδομένο πως οι καταναλωτές δεν τρώνε έξω, για να ικανοποιήσουν τους μύχιους πόθους τους. Αντιθέτως, αναζητούν μια πλήρη εμπειρία! Έτσι, αντί να δειπνούν εξ ολοκλήρου σε μια επιχεί- ρηση μαζικής εστίασης, επιλέγουν να πάνε σε τρία διαφορετικά εστιατόρια, προκειμένου να γευτούν το signature πιάτο του καθενός! Επιπροσθέτως, κατά τη συγκεκριμένη διαδικασία, έχουν την ευκαιρία να αξιοποιούν περισσότερες Instagrammable στιγμές! Οπότε, η γνώση που προσφέρει η Tastewise στο… τραπέζι είναι μοναδικής όσο κι απτής αξίας!» DISRUPTION ‘ ‘ Η Tastewise, που αποτελεί δημιούργημα των Alon Chen και Eyal Gaon, εισέρχεται σε μια αγορά, η αξία της οποίας ξεπερνά τα 5,75 τρισεκατομμύρια δολάρια σε διεθνές επίπεδο!
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=