Food Service τ. 138
με τι ακριβώς χρειάζονται και απαιτούν online από μέρους μας οι ίδιοι οι πελάτες! Αυτό μπο- ρεί να προϋποθέτει την ύπαρξη εμπνευσμένου ή «ζωντανού» φωτογραφικού υλικού, «έξυ- πνων» ενημερώσεων, την παράθεση συνταγών ή ακόμη και playlists, προκειμένου να δομηθεί η απαιτούμενη κρίσιμη μάζα χρηστών που θα (παρ)ακολουθεί το brand, την επιχείρηση ή το κατάστημά σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και στο internet ευρύτερα. Αντιμετωπίστε αποτελεσματικά τα trolls Ένας από τους πλέον βασικούς λόγους, τον οποίο επικαλούνται πολλοί επαγγελματίες για να απέχουν ή να εγκαταλείψουν την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχει να κάνει με τον χρόνο απασχόλησης που απαιτείται, προκειμέ- νου –μεταξύ άλλων– να αντιμετωπιστούν δραστικά όσο και αποτελεσματικά οι φανατικοί οπαδοί των πληκτρολογίων και τα online trolls! Χρήσιμη πρακτική είναι να δημιουργήσετε μια πολιτική προσέγγισης και αντιμετώπισης τέτοιου είδους περιστατικών και να φροντίσετε να την τη- ρείτε απαρέγκλιτα! Πάντα –βέβαια– θα λαμβάνετε υπόψη σας τη μορφή και το περιεχόμενο κάθε περιστατικού, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις θα πρέπει να απαντάτε, άλλες να τις αγνοείτε πλήρως, ενώ τις πλέον… τραβηγμένες να τις μπλοκάρετε. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι να μην επιτρέπετε στα trolls, και δη σε όσα εμφανίζουν εκδικητικές τάσεις για τους δικούς τους λόγους, να βρίσκονται επί μακρόν στους λογαριασμούς social media που διαθέτετε και διαχειρίζεστε. Επίσης, φροντίστε ώστε να μην εξελιχθούν σε προσωπική σας εμμο- νή, «παίζοντας» με το μυαλό σας και αποσπώντας την προσοχή σας από τα ζητήματα της καθημερι- νότητας που είναι καίριας σημασίας για την επιτυ- χημένη λειτουργία του καταστήματός σας. Επεξεργαστείτε και καθιερώστε τη γραμμή της πολιτικής σας Πολλοί χώροι εστίασης, μπαρ, κλαμπ κ.ά. επιλέγουν να αναθέσουν τη συνολικότερη διαχεί- ριση των social media και του περιεχομένου τους σε κάποια εταιρεία δημοσίων σχέσεων, αντί να το κάνουν οι ίδιοι εσωτερικά. Βέβαια, η συγκεκριμένη επιλογή ενέχει και κιν- δύνους, καθώς ο καταλληλότερος χειριστής των social media μιας επιχείρησης μοιάζει να είναι κάποιος που περνάει πολλές ώρες σε έναν επαγ- γελματικό χώρο και συνομιλεί με το προσωπικό, εκπέμποντας ένα συγκεκριμένο στυλ, που διαθέ- τει αυτόνομη προσωπικότητα όσο και ξεχωριστό «τόνο και φωνή»! Στην περίπτωση, λοιπόν, που αυτά τα στοιχεία δεν αντανακλώνται ή εκφράζονται και online από αυτόν που έχει επιφορτιστεί με τη διαδικασία ανανέωσης των social media, τότε μπορεί να προ- κύψει σημαντικό χάσμα και να χαθεί σε μια στιγμή ο βαθμός διασύνδεσης με τους πελάτες-χρήστες. Γι’ αυτό και όταν ανακαλύψετε τον τόνο και τη «φωνή» σας, που καθορίζουν εν πολλοίς το συνολικότερο στυλ σας, θα έχετε καταφέρει να ενδυναμώσετε περαιτέρω την πραγματική αίσθη- ση που εκπέμπει ο χώρος σας, δημιουργώντας ταυτόχρονα μια αποδοτική όσο και ξεκάθαρη διασύνδεση από το offline στο online! Οι δε πε- λάτες σας θα αντιληφθούν την αυθεντικότητα της προσπάθειάς σας και θα το εκτιμήσουν δεόντως. Δώστε έμφαση στην εμπειρία οn και offline Μια από τις –συνήθεις, δυστυχώς– αρνητικές όσο και ατυχείς περιστάσεις που συμβαίνουν στην καθημερινότητα των χρηστών προκύπτει όταν «ερωτεύονται» online ένα κατάστημα, έναν χώρο ή ένα brand και απογοητεύονται οικτρά από τη φυσική τους επίσκεψη ή/και την εμπειρία που βίωσαν σ’ αυτό. Εάν θεωρείται από τον κόσμο των social media πως ακολουθείτε μια «φρέσκια» προσέγγιση, με «έξυπνες» ατάκες και posts, φωτογραφίες… κομμένες και ραμμένες για την έκθεσή τους στο Instagram κ.ά., χρήσιμο θα ήταν αυτό να… με- ταφράζεται σε μια αντίστοιχα εξαιρετική εμπειρία και offline, ήτοι στους χώρους σας! Γιατί, σε αντί- θετη περίπτωση, θα έχετε καταφέρει να χύσετε την καρδάρα με το γάλα που με τόσο κόπο και επιμέλεια συλλέξατε. MARKETING 74 ‘ ‘ Δίχως αμφιβολία, το εάν και πού θα διαθέτετε social media παρουσία εντάσσονται σε μια συνολικότερη στρατηγική που έχετε επεξεργαστεί και εφαρμόζετε.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=