Food Service τ. 139

2 Φυτικά προϊόντα με γεύση κρέατος; Τα burgers, ο κιμάς και τα λουκάνικα αποτελούν τα εναλλακτικά προϊόντα κρέα- τος που εμφανίζουν τον μεγαλύτερο βαθ- μό ζήτησης από μέρους της αγοράς σή- μερα. Μάλιστα, οι ηγέτιδες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο έχουν καταφέρει να εξελίξουν τα προϊό- ντα τους σε τέτοιο σημείο, ώστε ακόμη κι η γεύση τους να θυμίζει κρέας, παρότι βα- σίζονται σε φυτικά συστατικά. Είναι κοι- νός τόπος πως ο γευστικός παράγοντας θα αποτελέσει το απόλυτο make-or-break στοιχείο για την επιτυχή πορεία τόσο των προϊόντων όσο και των ίδιων των επιχει- ρήσεων στην αγορά κατά το εγγύς μέλλον. Γι’ αυτό κι η ερώτηση «Πόσο κρεάτινη εί- ναι η γεύση τους;» ανάγεται σε επίπεδο αξίας σε αυτό του 1 εκατομμυρίου ευρώ! Μέχρι στιγμής, όπως ενδεχομένως ανα- μενόταν κιόλας, οι food reviewers έχουν μεταφέρει μια μεικτή εικόνα, ωστόσο η πλειοψηφία αυτών που κινούνται προς θετική κατεύθυνση αποθεώνουν τα προϊ- όντα, ακόμη κι έναντι των veggie burgers ή και των αυθεντικά κρεάτινων! Εάν, λοιπόν, οι εξειδικευμένοι όσο κι εκπαιδευμένοι ουρανίσκοι των γευσιγνω- στών δηλώνουν ικανοποιημένοι με το τε- λικό αποτέλεσμα, είναι περίπου σίγουρο πως οι τελικοί καταναλωτές θα ενθουσια- στούν. Φτάνει να συνοδεύονται κι από το κατάλληλο branding! 3 Υπάρχει κάποιο «μυστικό» σχετικά με το timing; Καταλυτικό ρόλο παίζει το περίφημο και πολλαπλώς επιθυμητό timing, καθώς εν προκειμένω στην αγορά δείχνει να επικρα- τεί ένας ενάρετος κύκλος από την πλευρά των καταναλωτών, οι οποίοι δείχνουν πε- ρισσότερο ανήσυχοι σε ό,τι έχει να κάνει με την υγεία και τη βιωσιμότητα. Περισ- σότερο παρά ποτέ, μάλιστα! Αποτέλεσμα; Να επιζητούν ανάλογα προϊόντα, τα οποία θα πληρούν μια σειρά από υγιεινά όσο και φιλικά προς το περιβάλλον και τη φύση στοιχεία και χαρακτηριστικά, με εμφανή ευαισθησία στις μελλοντικές γενιές. Εάν στη σχετική εξίσωση προστεθεί κι ο παράγοντας της ταχείας τεχνολογικής εξέλιξης, τότε το παραγωγικό αποτέλεσμα είναι δεδομένο! 4 Πόσο υγιεινή κρίνεται η κατανάλωση meatless κρέατος; Παραδοσιακά υπάρχει μια θεμελιώδης διατροφική αξία, σύμφωνα με την οποία η κατανάλωση λαχανικών είναι θετικό πρό- σημο για την υγεία. Κάνοντας, λοιπόν, μια αυθαίρετη αναγωγή, ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών θεωρεί πως το φυτικό κρέας είναι καλύτερο και πιο υγιεινό, εν συγκρίσει με το κανονικό κρέας. Ωστόσο, αυτή η διαπίστωση ενέχει ση- μαντικά ψήγματα αναλήθειας. Μπορεί το φυτικό κρέας να είναι εξαι- ρετικά ασφαλές, όμως αυτό δεν σημαίνει πως είναι και μια υγιεινή τροφή, καθώς υπάρχει υψηλός βαθμός αβεβαιότητας στην διατροφική επιστήμη. Το meatless κρέας ενδεχομένως να συμβάλλει στην αποφυγή του ρίσκου του καρκίνου που εκτιμάται πως συνδέεται με την κατανά- λωση του κόκκινου κρέατος, ωστόσο, κατά το πλείστον, είναι τόσο καλό για τον αν- θρώπινο οργανισμό όσο και το αντίστοιχο του κρέατος που -ουσιαστικά- μιμείται; Πολλοί διατροφολόγοι ισχυρίζονται πως το γεγονός ότι ένα προϊόν βασίζεται σε φυτικές πρώτες ύλες κι εν γένει συστα- τικά δεν σημαίνει πως εξισώνεται λ.χ. με την κατανάλωση μιας σαλάτας! Κι αυτό, καθώς είναι αποτέλεσμα επεξεργασμένων συστατικών. Υπό αυτό το πρίσμα, είναι σαφώς λιγότερο υγιεινό εν συγκρίσει λ.χ. με την κατανάλωση μη επεξεργασμένων λαχανικών. 50 “Tο μεγάλο στοίχημα σε διεθνές επίπεδο βρίσκεται στις αλυσίδες γρήγορης εστίασης” INSIDE STORY

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=