Food Service τ. 139
6 Ε ίναι αλήθεια πως η εστιατορική αγορά στη χώρα μας κατά τη διάρκεια της τελευταίας οκταετίας έχει αλλάξει. Εάν κάποιος επιχειρήσει μια συνολικότερη αποτίμηση, θα κα- ταλήξει στο ρηξικέλευθο -για πολλούς- συμπέρασμα, «προς το καλύτερο». Πριν βιαστείτε να ξεκινήσετε τον λεκτικό... πετροβολισμό, εξηγούμαι: όταν κάποιος επι- σκέπτεται έναν χώρο εστίασης, το κύριο μέλημά του είναι η γεύση. Σε αυτό το πλαίσιο, αναμ- φίβολα, η εξέλιξη που έχει συντελεστεί είναι σημαντική. Η γνώση έχει πολλαπλασιαστεί, το επίπεδο της κατάρτισης βρίσκεται σε αρκούντως υψηλό σημείο, η αναζήτηση της δημιουργι- κότητας ανάγεται σε καθημερινή αναγκαιότητα, η τριβή με νέα ρεύματα, τεχνοτροπίες, μεγα- λύτερη ποικιλία πρώτων υλών κι οι σύγχρονες προσεγγίσεις παράγουν θετικά αποτελέσματα. Ένα δεύτερο ζητούμενο κατά την επίσκεψη σε ένα εστιατόριο έχει να κάνει με το setting του μαγαζιού, την αισθητική και την ατμόσφαιρα που αποπνέει. Και σε αυτό το πλαίσιο τα πράγ- ματα κινούνται σε ιδιαίτερα ικανοποιητικό επίπεδο. Μόνο ως υπερβολή δεν μπορεί να εκλη- φθεί το γεγονός ότι σε πλείστες περιπτώσεις η επένδυση κι η σημασία που έχει δοθεί στον χώρο, τη διακόσμηση και τον εξοπλισμό υπερβαίνει κατά πολύ την αντίστοιχη που αφορά την ικανοποίηση του ουρανίσκου των πελατών. Ενδεχομένως, μάλιστα, να πρέπει να επανεξετα- στεί η σχετική ποσόστωση κι η εν γένει ισορροπία… Όσον αφορά το τρίτο σημείο, την εξυπηρέτηση, τον επαγγελματισμό, την προσοχή στη λε- πτομέρεια, στην πράξη αποδεικνύεται ως η «Αχίλλειος πτέρνα» της αγοράς εστίασης σήμερα. Ορισμένες φορές, φταίει η ουσιαστική απουσία ενός ανθρώπου που επιτελεί τον ρόλο του μαιτρ, επιτηρώντας τη σάλα και δίνοντας τις τόσο αναγκαίες κατευθύνσεις επιτόπου και τη στιγμή που πρέπει. Πολλές φορές, η… ρίζα του προβλήματος έγκειται στην εμφανή, όσο και διαρκώς εντεινόμενη, απουσία καταρτισμένων στελεχών περί των εστιατορικών δρώμενων. Κάποιες άλλες φορές, η ευθύνη βαρύνει την ιδιοκτησία του καταστήματος, καθώς αποτυχαί- νει, αμελεί ή αδυνατεί να θέσει ένα πλαίσιο κανόνων λειτουργίας, που θα περιγράφει εν είδει play book τα «if, then, else» της αντιμετώπισης συνηθισμένων, καθημερινών περιπτώσεων. Εάν παρατηρήσετε προσεκτικά, το σύνολο των προαναφερθέντων τομέων βασίζεται στην πληροφορία. Ή και στην έλλειψή της! Επίσης, στην απουσία μιας περισσότερο επαγγελματι- κής δομής λειτουργίας κι εξυπηρέτησης των πελατών, με αμφίβολα αποτελέσματα. Το «FOOD SERVICE», θέλοντας να λειτουργεί εμπράκτως ως εργαλείο διάχυσης επαγγελμα- τικής γνώσης, επιχειρεί να ενδυναμώσει περαιτέρω τη θεματολογία του, εμπλουτίζοντάς την με «how to» λογικής αρθρογραφία. Παράλληλα, προσπαθεί να διευρύνει τους δεσμούς του με την αγορά, εστιάζοντας σε πρόσωπα, προϊόντα, προμηθευτές και καταστήματα. Καλή συνέχεια, καλές πωλήσεις και καλή δύναμη! Π. Μαρκέτος Αρχισυντάκτης Ο Ουίνστον Τσόρτσιλ ισχυριζόταν πως: «Η επιτυχία δεν είναι οριστική, ούτε κι η αποτυχία θεωρείται μοιραία. Αντιθέτως, το κουράγιο να συνεχίσει κάποιος την προσπάθειά του είναι εκείνο που μετρά!» The show must (and will) go on! Compupress A.E. Κεντρικά Γραφεία: 2 ο χλμ. Λεωφ. Μαρκοπούλου, 19400 Κορωπί, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847 ΚΩΔΙΚΟΣ: 015812 ΕΚΔΟΤΗΣ: Nίκος Μανούσος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Ιωάννης Πατρίκος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ MARKETING: Λουκία Ταλιαδώρου ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Παναγιώτης Μαρκέτος ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ: Βάγια Μπιζιλιώτη ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ: Δέσποινα Προβιδάκη ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ DTP: Δημήτρης Μελένιος DTP: Αδάμ Σάμιος ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ: Αρτεμησία Παπαδάκη ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: Παυλίνα Μπεθάνη ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: Iωάννης Τζίφας ΕΚΤΥΠΩΣΗ-ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ: Μ. ΣΠΥΡΟΥ ΔΙΑΘΕΣΗ-ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΡΓΟΣ A.E.-Πρακτορείο Διανομής Τύπου ΚΩΔΙΚΟΣ ISSN: 1108-9520 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή/απόδοση του περιεχομένου του Food Service, με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Compupress A.E., όπως ορίζει ο νόμος 2121/1993, η Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης περί πνευματικής ιδιοκτησίας και οι κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=