Food Service τ. 139
66 Σε αρκετές περιπτώσεις στο εξωτερικό, σε αλυσίδες ή ακόμη και σε μεμονωμέ- νες εστιατορικές επιχειρήσεις που είτε εξειδικεύονται σε σημαντικό βαθμό σε καταναλωτές νεαρής ηλικίας είτε η συ- ντριπτική πλειοψηφία της πελατείας τους αφορά οικογένειες με παιδιά, μέρος των γαστριμαργικών προσπαθειών για τους μικρούς φίλους βασίζεται στην… πατάτα, ως αντικαταστάτρια των εύκολων όσο και νόστιμων τσιπς. Γιατί μπορεί τα τε- λευταία να θεωρούνται σημείο αναφοράς (και… ευτυχίας) για τους νεαρής ηλικίας πελάτες, ωστόσο η πραγματική ευκαιρία διαφοροποίησης και μεγιστοποίησης του κέρδους για τις επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης «κρύβεται» στις τηγανητές πατάτες. Για παράδειγμα, μια μείξη τηγα- νητής γλυκοπατάτας και skin-on τηγανη- τής πατάτας, όχι μόνο δείχνει θελκτική, μα αποδεικνύεται κι αρκούντως νόστιμη, δίνοντας και με μια premium αίσθηση στους γονείς. Αυτομάτως, έχει επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα: από τη μια η επιχείρηση να ξεχωρίσει έναντι του ανταγωνισμού από την άλλη το ίδιο το παιδικό μενού να είναι engaging! Ορισμένες επιχειρήσεις, όπως μια αλυ- σίδα με μεξικάνικο φαγητό στις ΗΠΑ, έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα, δίνοντας τη δυνατότητα στους νεαρής ηλικίας πελάτες να σχεδιάσουν ή ακόμη και να δομήσουν το γεύμα από μόνοι τους, στηριζόμενοι σε πρακτικές όπως αυτή του build-your-own τάκος, απολαμ- βάνοντας την ελευθερία των κινήσεων στο να επιλέγουν τα υλικά που επιθυ- μούν να περιέχει το τάκος τους! Μάλιστα, αρκετοί επαγγελματίες του κλάδου θεω- ρούν πως, δίνοντας στους ίδιους τους μι- κρούς φίλους την ευθύνη και την τελική απόφαση του τι θα φάνε, κάνουν μια έξυ- πνη κίνηση, μέσω της οποίας οι νεαρής ηλικίας πελάτες εξελίσσουν έτι περαιτέ- ρω τις γευστικές τους γνώσεις, εικόνες κι εμπειρίες. Υπό αυτό το πρίσμα, οι κουζί- νες και οι επικεφαλής τους θα πρέπει να καταφεύγουν στη φαντασία, τη χαρά, την πρωτοτυπία, προκειμένου να αντλούν έμπνευση για τις δημιουργίες τους. Νόστιμο κι υγιεινό! Ο περιορισμός της χρήσης του αλατι- ού, και δη στα πιάτα που απευθύνονται στα παιδιά, έχει λάβει σημαντικές δια- στάσεις σε διεθνές επίπεδο τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, κυβερνήσεις, φορείς κι οργανώσεις έχουν αναλάβει σειρά δράσε- ων και πρωτοβουλιών ενημέρωσης για το θέμα. Παρ’ όλα αυτά, αρκεί να αναφερθεί πως, ενώ το 2015 στο 29% των πιάτων των παιδικών μενού ανιχνεύθηκε ποσό- τητα αλατιού που ξεπερνούσε κατά μέσο όρο τα 2 γραμμάρια ανά μερίδα, το 2018 η ίδια μελέτη κατέδειξε πως το ποσοστό αυτό είχε αυξηθεί στο 37%! Σε αντίθεση με το προαναφερθέν στοι- χείο, οι επιχειρήσεις μαζικής εστίασης νιώθουν και βρίσκονται υπό έντονη πίεση τελευταία από το καταναλωτικό κοινό, κα- θώς αυξάνεται το ενδιαφέρον που επιδει- κνύουν σχετικά με τα πιάτα, τις γεύσεις, καθώς επίσης και τις πρώτες ύλες που καταναλώνουν τα παιδιά τους και κατ’ επέκταση οι ίδιοι. Ένα από τα ζητήματα που δείχνει να τους απασχολεί είναι το πόσο υγιεινά είναι αυτά τα πιάτα. Την ίδια στιγμή, οι γονείς αναμένουν περισσότερο υγιεινές επιλογές, πόσο μάλλον από τη στιγμή κατά την οποία δειπνούν ολοένα και συχνότερα με τα παιδιά τους εκτός σπιτιού. Για αυτό κι επιθυμούν να μπορούν να δειπνήσουν και να απολαύσουν την όλη διαδικασία, νιώθοντας ασφαλείς, καθώς, όχι απλώς θα γνωρίζουν, αλλά θα είναι και σίγουρο πως τα παιδιά τους καταναλώνουν υγιεινό φα- γητό. Σε αυτό το πλαίσιο, συνιστάται στις επιχειρήσεις, τους σεφ και τις κουζίνες εν γένει να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν στα μενού και τα πιάτα τους υγιεινές ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΕΝΟΥ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=