Food Service τ. 140

Φυτικά προϊόντα με γεύση κρέατος! Τα burgers, ο κιμάς και τα λουκάνικα αποτελούν τα εναλλακτικά προϊόντα κρέα- τος που εμφανίζουν τον μεγαλύτερο βαθ- μό ζήτησης από μέρους της αγοράς σήμε- ρα. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά έχουν καταφέρει να εξελίξουν τα προϊόντα τους σε τέτοιο σημείο, ώστε ακόμη κι η γεύση τους να θυμίζει κρέας. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι βασίζονται σε φυτικά συστατικά. Ωστόσο, είναι απο- λύτως θεμιτό όσο και λογικό, καθώς ο πα- ράγοντας της γεύσης αποτελεί το απόλυτο make-or-break στοιχείο για την επιτυχή πορεία των προϊόντων στην αγορά. Η εξέλιξη των εναλλακτικών του κρέ- ατος προϊόντων αλλά και των vegan λύ- σεων όχι μόνο συνεχίζεται, αλλά και με ορατά αποτελέσματα. Απώτερος σκοπός είναι η περαιτέρω βελτίωση της γεύσης, ενισχύοντας τη συνολικότερη διάθεση και τις τελικές πωλήσεις τους. Οι ίδιοι οι καταναλωτές, με τις διαρκώς εντεινόμενες περί της υγιεινής διατρο- φής ανησυχίες τους και του εν γένει well being, ουσιαστικά, ωθούν κι ενισχύουν την τάση των vegan και του εναλλακτι- κού κρέατος burger. Άρα, το timing είναι θετικό και σίγουρα δεν λειτουργεί ως εμπόδιο στην επιλογή των προϊόντων από μέρους των καταναλωτών. Ένας από τους βασικούς πυλώνες στους οποίους στηρίζεται η δυναμική διείσδυ- ση των vegan και των εναλλακτικών του κρέατος προϊόντων δεν είναι άλλος από την υγιεινή διάσταση του ζητήματος. Πόσο μάλλον, όταν σύμφωνα με μια θεμελιώδη διατροφική αξία, η κατανάλωση λαχανικών έχει θετικές επιπτώσεις για την υγεία του καταναλωτή. Υπό αυτό το πρίσμα, οι τελευ- ταίοι θεωρούν πως το φυτικό ή το vegan κρέας είναι ποιοτικότερο όσο και περισσό- τερο υγιεινό σε σχέση με το κανονικό κρέας. Βέβαια, πρόκειται για μια ελαφρώς αυ- θαίρετη διαπίστωση, καθώς σίγουρα οι φυτικές εκδοχές του κρέατος δύναται να είναι εξαιρετικά ασφαλείς, συμβάλλοντας στην αποφυγή του ρίσκου του καρκίνου, όμως αυτό δεν σημαίνει αυτομάτως πως είναι και μια υγιεινή τροφή. Για παράδειγ- μα, το γεγονός ότι ένα προϊόν βασίζεται σε φυτικές πρώτες ύλες δεν ισοδυναμεί με την κατανάλωση μιας σαλάτας! Πόσο μάλ- λον, από τη στιγμή κατά την οποία είναι αποτέλεσμα επεξεργασμένων συστατικών. Υπό αυτό το πρίσμα, είναι σαφώς λιγότερο υγιεινό εν συγκρίσει λ.χ. με την κατανά- λωση μη επεξεργασμένων λαχανικών. Συν τοις άλλοις, η πλειοψηφία των εναλλακτι- κών προς το κρέας προϊόντων επιχειρεί να αντιγράψει το κρέας σε όσο κατά το δυνα- τόν μεγαλύτερο βαθμό, συμπεριλαμβάνο- ντας μακροπροστατευτικό προφίλ κι αυξη- μένο επίπεδο περιεχομένου σε θερμίδες. Μόνο κατ’ αυτό τον τρόπο ικανοποιούνται οι απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού που επιθυμεί να γευτεί κρέας, το οποίο ωστόσο βασίζεται σε φυτικές α’ ύλες. Σε μια (συνήθη, πλέον) υπερβολή της στιγμής και στη διαδικασία αναζήτησης… catchy φράσεων, στην αγορά έχει ξεκινήσει συζήτηση μήπως οι συνολικότερες εξελί- ξεις στον τομέα των εναλλακτικών προ- ϊόντων κρέατος και των veggie εκδοχών τους σηματοδοτούν το τέλος του κρέατος. Η απάντηση, ωστόσο, δεν μπορεί παρά να είναι μονολεκτικά κατηγορηματική: «Όχι». Τι μέλλει γενέσθαι στην Ελλάδα; Το ερώτημα που πάντοτε προκύπτει σε ό,τι αφορά τις επερχόμενες εξελίξεις στο διεθνές εστιατορικό επίπεδο δεν είναι άλλο από το ποιος μπορεί να είναι ο αντί- κτυπος στην εγχώρια αγορά και πώς αυτή ανταποκρίνεται στα νέα κελεύσματα, τις καινούριες προκλήσεις, τα προϊόντα και τα trends. Ο Βαγγέλης Ντάσης, Marketing 36 Mπορεί στην αγορά να έχει ξεκινήσει συζήτηση μήπως έρχεται το τέλος του κρέατος. Η απάντηση, είναι κατηγορηματικά: «Όχι». inside story

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=