Food Service τ. 140

ταξύ του συνόλου των υπαλλήλων του εστιατορίου, ανεξαρτήτως του πόστου που καλύπτουν. Μάλιστα, όσο πιο απομονωμένος είναι ένας τομέας, τόσο αυξάνεται η ανάγκη για προσοχή, επιβράβευση και στήριξη. Κατ’ επέκταση, η κουζίνα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή ενδιαφέροντος. Εάν αναρωτιέστε με ποιον τρόπο θα καταφέρετε να καθιερώσετε μια «στενή» σχέση με τα στελέχη της κουζίνας σας, αναπτύσσοντας μια κοινή κουλτούρα, προτείνονται τα εξής: Θεμελιώστε μια σταθερή κουλτούρα επικοινωνίας Θα πρέπει να καθιερώσετε έναν διαρκή δίαυλο επικοινωνίας με το σύνολο των μελών της επιχείρησής σας, ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, εμπειρίας ή ρόλου. Χρή- σιμο είναι να τηρείτε μια σχετική από- σταση, καθώς έχετε να κάνετε με συνερ- γάτες-εργαζομένους κι όχι φίλους σας. Επιβραβεύστε την ξεχωριστή προσπάθεια Σε περίπτωση που εφαρμόζετε κάποιο πρόγραμμα επιβράβευσης για τους σερ- βιτόρους της σάλας, τολμήστε να υλο- ποιήσετε ένα αντίστοιχο και για την κου- ζίνα και τα στελέχη της. Το μόνο σίγουρο είναι πως θα εκτιμηθεί δεόντως, καθώς αφενός δεν συνηθίζεται αφετέρου οι ερ- γαζόμενοι στην κουζίνα θα νιώσουν πως κάποιος τους σκέφτεται και θέλει να τους επιβραβεύσει. Αποτέλεσμα; Να αυξήσουν το επίπεδο της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητάς τους, κάνοντας το ζητούμενο extra mile. Επιμονή στο consistency! Η συνέχεια κι η συνέπεια, σε συνδυα- σμό με τη διάρκεια, την επανάληψη και τη σταθερότητα, δύναται να θεμελιώσουν μια υγιή σχέση με τους πελάτες, οι οποίοι θα γνωρίζουν πάντοτε τι θα βιώσουν και γευτούν στην επιχείρησή σας. Στοιχεία, τα οποία απαιτούν εκτενή κι αναλυτικά προγράμματα εκπαίδευσης, που θα δί- νουν έμφαση στη λεπτομέρεια κι όχι στη γενικότητα και που θα πρέπει να εμπλου- τίζονται διαρκώς και να συμπεριλαμβά- νουν τις πλέον πρόσφατες τάσεις. Όλοι είναι ίσοι, ανεξαρτήτως εμπειρίας Στις ημέρες μας και με την εκρηκτική ανάπτυξη που βιώνει ο τουρισμός, οι ανά- γκες που υπάρχουν σε επίπεδο στελέχω- σης των εστιατορίων, και δη στην κουζίνα, έχουν οδηγήσει στη συνεργασία με προ- σωπικό που έχει διαφορετικά χαρακτηρι- στικά σε επίπεδο εθνικότητας, γλώσσας, εμπειρίας, και προϋπηρεσίας. Υπό αυτό το πρίσμα, αποφύγετε εντόνως να ακολου- θήσετε διαφορετική συμπεριφορά, προ- σέγγιση ή αντιμετώπιση. Ακόμη κι η τυχόν ύπαρξη φυσικών εμποδίων, όπως η γλώσ- σα ή οι συνήθειες, μπορεί να λειτουργήσει δημιουργικά και να σας οδηγήσει να μά- θετε λ.χ. μια ξένη γλώσσα. Η ισότιμη αντι- μετώπιση θα επιτρέψει στο προσωπικό να εκφράζει τις απορίες του, να μοιράζεται ιδέες και να προτείνει βελτιώσεις προς όφελος της ίδιας της επιχείρησης. Ζήτημα ψυχολογίας Επαγγελματική κουζίνα η οποία δεν διέπεται από κάποιου είδους ή τύπου ιε- ραρχία, με ξεκάθαρους ρόλους κι επίπε- δο υπευθυνότητας, δεν νοείται. Βέβαια, η προσωπικότητα του head chef ορίζει και την πολιτική που επικρατεί εντός της κουζίνας. Ωστόσο, το στοιχείο που πρέπει να… ενώνει τις διαφορετικές αντι- λήψεις δεν είναι άλλο από την ισότιμη αντιμετώπιση του συνόλου των μελών της κουζίνας. Μην αμελείτε, λοιπόν, να ρωτάτε διαρκώς κι όλους σχετικά με τις ιδέες και τις προτάσεις τους, αναφορικά με το πώς μπορεί να βελτιωθεί η ίδια η επιχείρηση κι η λειτουργία της. Επιπρο- σθέτως, προκειμένου να ενισχύσετε το κλίμα συνεργασίας και να δημιουργήσετε μεγαλύτερο δέσιμο, χρήσιμο θα ήταν να γιορτάζετε με το σύνολο της ομάδας την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων, όσο μι- κροί κι ασήμαντοι κι εάν φαίνονται. Η στοχοθεσία εξελίσσει τους εμπλεκόμενους Όταν οι εργαζόμενοι γνωρίζουν πως μια επιχείρηση έχει ξεκάθαρους στό- χους κι απαιτήσεις από καθέναν ξεχωρι- στά, αυτομάτως, αντιλαμβάνονται πως οφείλουν να επιδείξουν απόλυτα επαγ- γελματική νοοτροπία, φροντίζοντας να βελτιώνουν διαρκώς την απόδοσή τους και να διακρίνονται από εντονότερο εν- διαφέρον για την πορεία του ίδιου του εστιατορίου όπου κι εργάζονται. Χρή- σιμο είναι να τους επικοινωνείτε τυχόν feedback, αλλά και τις προϋποθέσεις επι- βράβευσης θετικής απόδοσης και συμπε- ριφοράς. < 57

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=