Food Service τ. 140

Επικοινωνήστε με πάθος κι ενδιαφέρον! Στην πράξη αποδεικνύεται αρκούντως αποδοτικό, εάν ενθαρρύνετε τους σερβι- τόρους σας να αναφέρονται περισσότε- ρο και με χαρακτηριστικές λεπτομέρειες στα νέα πιάτα του μενού σας. Ωθήστε τους να είναι «ανοικτοί», παθιασμένοι και να αναφέρονται σε αυτά με ενθουσιασμό και με θετικές εκφράσεις και κριτικές, προκειμένου να πείσουν τους πελάτες να κάνουν το απαιτούμενο βήμα προς την κατεύθυνση της επιλογής κι εν τέλει της παραγγελίας τους. Πείστε τους σερβιτό- ρους σας να δημιουργήσουν μια θετική ατμόσφαιρα κι ένα είδος προσμονής, όσο κι επιθυμίας στους πελάτες, ώστε αυτό από μόνο του να λειτουργήσει προς την κατεύθυνση της παραγγελίας του πιάτου. Προσφέρετε κίνητρα στο προσωπικό σας Μην διστάσετε στιγμή να σχεδιάσε- τε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επι- βράβευσης για το προσωπικό σας, με βάση το ποσοστό ή τον όγκο των νέων γεύσεων και πιάτων επί των συνολικό- τερων πωλήσεων. Κατ’ αυτό τον τρόπο οι σερβιτόροι θα αποκτήσουν ένα πρό- σθετο κίνητρο να προωθήσουν τα νέα «καλούδια» που δύναται να αποτελέσουν ιδανικά «όπλα» στη… φαρέτρα των πωλή- σεών τους. Μόνο, φροντίστε να μην το παρακάνουν, φτάνοντας στην ακριβώς αντίθετη… όχθη, ήτοι να προωθούν σε επίπεδο μονομανίας κι εμμονής τα και- νούρια πιάτα έναντι του υπολοίπου με- νού. Χρειάζεται η επίτευξη μιας «χρυσής» ισορροπίας, η οποία δεν θα διαταράξει, αντιθέτως θα διαφυλάξει, την ομαλή λει- τουργία της επιχείρησής σας. Αναφορικά με τα κέρδη από τον άτυ- πο «διαγωνισμό» παροχής κινήτρων, χρήσιμο θα ήταν να θέσετε ένα επαρκές όσο και ξεκάθαρο χρονικό πλαίσιο, ενώ σε επίπεδο επιβράβευσης φροντίστε να υπάρχει η ανάλογη ποικιλία που θα ενέ- χει ξεκάθαρη διαστρωμάτωση, με βάση την αποτελεσματικότητα κάθε σερβιτό- ρου ξεχωριστά. Συνεργαστείτε με τα μέλη της ομάδας σας Ο Όσκαρ Ουάιλντ συνήθιζε να ισχυρί- ζεται πως: «Εάν δεν ρωτήσεις, η απάντη- ση είναι πάντα “όχι”»! Σε αυτό το πλαίσιο, επιλέξτε να κινηθείτε με περισσότερο «επιθετική» διάθεση, φροντίζοντας να επικοινωνείτε ουσιαστικά με το προσω- πικό σας. Προσπαθήστε, λοιπόν, να θε- μελιώσετε μια σταθερή όσο κι «ανοικτή» γραμμή επικοινωνίας με τους υπαλλή- λους σας. Δημιουργήστε τις κατάλλη- λες συνθήκες, προκειμένου με τη σει- ρά τους να νιώσουν άνετα, ώστε να σας «ανοιχτούν» και να σας αποκαλύψουν τα πραγματικά δεδομένα, το feedback, καθώς επίσης και τη ρεαλιστική εικόνα σχετικά με το μενού του εστιατορίου σας. Ρωτήστε για την πορεία και την εν γένει απόδοση τυχόν νέων επιλογών, τον τρόπο που εκλαμβάνονται από τους πε- λάτες σας, το πώς τα σταθμίζουν σε σχέ- ση με την ποιότητά τους, τη γεύση, την ποσότητα, τις πρώτες ύλες στις οποίες και βασίζονται κ.ο.κ. Ακόμη περισσότερο, μην διστάσετε να ζητήσετε να σας μετα- φέρουν σχόλια κι επισημάνσεις που προ- έρχονται από τους ίδιους τους πελάτες σας ή ακόμη και τους λόγους για τους οποίους επέλεξαν το δείνα πιάτο έναντι κάποιου άλλου που μπορεί να τους είχαν προτείνει οι ίδιοι οι σερβιτόροι. Δίχως άλλο, πρόκειται για στοιχεία πολύτιμης γνώσης, τα οποία δύσκολα μπορούν να εξαχθούν, ακόμη και σε πε- ρίπτωση κατά την οποία μια επιχείρηση πλήρωνε, ώστε να πραγματοποιήσει μια οργανωμένη όσο και επαγγελματικά σχε- διασμένη έρευνα από μέρους ειδικών του συγκεκριμένου τομέα. Μάλιστα, τα σχετικά δεδομένα δύναται να αποτελέ- σουν μοναδικούς… οδηγούς για τα επό- μενα βήματά σας σε ό,τι αφορά πρωτί- στως το μενού και το περιεχόμενό του και δευτερευόντως την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσετε προσεχώς! < 68 NEW MENU

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=