Food Service τ. 141
79 Ο ανταγωνισμός στον χώρο των delivery επιχειρήσεων εστίασης ήταν ανέκαθεν ιδιαίτερα έντονος κι έτσι θα συνεχίσει να είναι. Την ώρα όμως που ο ανταγωνισμός είναι συ- νεχώς αυξανόμενος, το ίδιο αυξανό- μενη είναι κι η αγορά των delivery. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν όλο και περισσότερες επιλογές. Το ερώτημα που ανακύπτει είναι τι πρέπει να κάνει μια επιχείρηση, για να διατηρήσει και να αυξήσει την πελατεία της σε αυτό το δύσκολο κι ανταγωνιστι- κό περιβάλλον, καθώς και τι πρέπει να κάνει μια νεοεισερχόμενη επιχείρηση, για να εξασφαλίσει πελατεία. Η σωστή προβολή μιας delivery επιχείρησης και των δυνατοτήτων που προσφέρει είναι το πρώτο βασικό πράγμα που πρέπει να γίνεται, για να υπάρχουν ικανοποιητικές πωλήσεις, παρά τον ανταγωνισμό. Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα που έχουν οι επιχειρήσεις delivery είναι ότι διατηρούν τα στοιχεία των πελατών τους και για την επικοινωνία μαζί τους, αλλά και για τις επιλογές τους στο εστι- ατόριο. Αυτό σημαίνει ότι η επιχείρηση έχει ήδη στα χέρια της πολύτιμο υλικό, το οποίο μπορεί να εκμεταλλεύεται. Πα- ρακάτω θα αναλύσουμε έξι στρατηγικές για ένα πετυχημένο πρόγραμμα προώ- θησης του delivery μενού. Καλό θα ήταν στο πλαίσιο αυτό να υπάρξει εξοικείωση με τη νομοθεσία που αφορά τα προσω- πικά δεδομένα και τις δυνατότητες που δίνονται για διαφημιστικές εκστρατείες. Θα ξεκινήσουμε από διαδεδομέ- νες πρακτικές, που είναι όμως και βασικές για το προμοτάρισμα του delivery. Οι πρώτοι πελάτες που πρέ- πει να ενημερώνονται για τη δυνα- τότητα delivery είναι φυσικά αυτοί που έρχονται στο κατάστημα. Είτε έρχονται για να καθίσουν να φάνε, είτε για να παραγγείλουν, να παραλά- βουν και να φύγουν, θα πρέπει πάντα να γίνεται υπενθύμιση ότι έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν από το σπίτι τους. Ακούγεται αυτονόητο κι όμως υπάρχουν περιπτώσεις που οι πελάτες δεν έχουν αντιληφθεί ότι η επιχείρηση παρέχει υπηρεσίες διανο- μής, οπότε, όταν παραγγέλνουν από το σπίτι, απευθύνονται σε ανταγω- νιστές. Το μόνο που χρειάζεται είναι μια υπενθύμιση ή μια ερώτηση αν γνωρίζουν πως το κατάστημα κάνει και delivery. Τα τελευταία χρόνια, με την έλλειψη ρευστότητας και τα οικονομικά προβλή- ματα που αντιμετώπισαν κι αντιμετωπί- ζουν πολλές οικογένειες, τα πράγματα έγιναν πολύ δύσκολα και για τις επιχειρή- σεις delivery. Για να αντέξουν στον αντα- γωνισμό, πολλές επιχειρήσεις επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν αναλώσιμα χωρίς το λογότυπό τους πάνω, προκειμένου να ρίξουν το κόστος λειτουργίας. Αυτή ήταν μια κίνηση ανάγκης και σε πολλές περιπτώσεις ίσως να αποδείχτηκε και σω- τήρια κι αυτό είναι απόλυτα κατανοητό. Όσο, όμως, τώρα τα πράγματα προχωρά- νε και, έστω και με αργό ρυθμό, βελτιώ- νονται, θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι η δύναμη του logo πάνω στα προϊόντα που διανέμουμε είναι εξαιρετικά σημαντική. Το ιδανικό είναι ό,τι εξέρχεται από το κατάστημα για να πάει στους πελάτες να έχει πάνω το logo της επιχείρησης, με τα τηλέφωνα, τις ώρες διανομής και την ηλεκτρονική διεύθυνση. Ο πιο εύ- κολος τρόπος για να αυξήσουμε τις πα- ραγγελίες είναι να ενθαρρύνουμε τους υπάρχοντες πελάτες να παραγγέλνουν συχνότερα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε τον κανόνα 80/20. Το 80% των παραγγελιών έρχεται από το 20% των πελατών. Πάντα τις παραγγελίες πρέπει να τις συνοδεύ- ουμε με ένα διαφημιστικό φυλλάδιο με το delivery μενού, ή με ένα flyer που δια- φημίζει τις online παραγγελίες, μέσω του ιστότοπου που διατηρεί η επιχείρηση. #1 Η διαφήμιση ξεκινάει από το κατάστημα #2 Η δύναμη του logo “Το ιδανικό είναι ό,τι εξέρχεται από το κατάστημα προς τους πελάτες να έχει πάνω το logo της επιχείρησης!”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=