Food Service τ. 141

80 Ένας απλός τρόπος για να διαφημι- στεί μια επιχείρηση delivery είναι μέσω του email. Είναι μια διαδικασία που χρειάζεται κάποιον χρόνο, αλλά έχει σημαντικά πλεονεκτήματα. Για να μπο- ρέσει μια επιχείρηση να φτιάξει μια βάση δεδομένων με email, θα πρέπει να έχει τη συναίνεση των κατόχων, προ- κειμένου να μην έχει προβλήματα με τον κανονισμό GDPR. Ένας τρόπος να γίνει αυτό είναι να δημιουργηθεί λίστα εγγραφών κι ενημερώσεων στην ιστο- σελίδα της επιχείρησης. Επιπλέον, μπο- ρεί να γίνεται ενημέρωση των πελατών στο κατάστημα ή τηλεφωνικά, ώστε να παραχωρούν το email τους. Για τις εγγραφές στη λίστα, θα μπο- ρούσε να δοθεί ένα κίνητρο, όπως μια παροχή από το μενού ή μια προσφορά 1+1. Ο λόγος που αξίζει να γίνει μια τέτοια προσπάθεια είναι ότι άπαξ κι η επιχείρηση συγκεντρώσει έναν σεβα- στό αριθμό email στην περιοχή όπου δραστηριοποιείται, θα μπορεί να ορ- γανώνει διαφημιστικές καμπάνιες πολύ φτηνότερα από τις κλασικές διανομές φυλλαδίων και με πολύ μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Πέραν αυτού, θα αποκτήσει έναν σύγχρονο τρόπο επι- κοινωνίας με τους πελάτες, οικολογικό, που θα είναι και περισσότερο μετρή- σιμος. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να γίνεται έλεγχος αν τα emails δια- βάστηκαν από τους παραλήπτες, αν ανοίχθηκαν ή όχι, και να προσφέρεται πάντα η δυνατότητα μετάβασης στo website της επιχείρησης για online πα- ραγγελίες. Οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν μια σειρά από σημαντικές δυνατότητες, αλλά κι οι κλασικές μέθοδοι προώθη- σης ενός delivery μενού συνεχίζουν να διατηρούν την αξία τους. Η εκτύπωση και διανομή φυλλαδίων έχει κόστος και δεν μπορεί να μετρηθεί η αποτελεσμα- τικότητά της. Ωστόσο, εδώ έχουμε να κάνουμε με τη δύναμη της συνήθειας, αφού οι καταναλωτές είναι εξοικειω- μένοι με αυτό τον τρόπο προώθησης καταστημάτων. Εξ άλλου, οι πιο μεγά- λες ηλικίες που δεν έχουν ή δεν μπο- ρούν να χρησιμοποιήσουν υπολογιστή ή smartphone θα πρέπει να πιάσουν ένα φυλλάδιο στα χέρια τους, για να προχωρήσουν σε παραγγελία. Χρήσιμη είναι κι η διαφήμιση σε τοπικά ΜΜΕ, είτε έντυπα εί- τε διαδικτυακά. Συνήθως, πλέ- ον, όλα τα τοπικά ΜΜΕ συνδυ- άζουν και τις δύο δυνατότητες, που λιγότερο ή περισσότερο δεν πρέπει να μένουν ανεκ- μετάλλευτες. Να μην ξεχνάμε ότι οι συνεργασίες με ανθρώ- πους που γνωρίζουν καλά τις τοπικές κοινωνίες μπορούν να έχουν βαθύτερα και σημαντικό- τερα οφέλη, που δεν περιορί- ζονται μόνο στην τοποθέτηση μιας μακέτας σε ένα έντυπο. #3 Στο παιχνίδι και το email #4 Τοπικά ΜΜΕ και διανομή φυλλαδίων SALES “Ένα από τα μεγάλα ατού που έχουν οι επιχειρήσεις delivery είναι ότι δια- τηρούν τα στοιχεία των πελατών τους.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=