Food Service τ. 142

57 Η Βρετανία είναι μία από τις χώρες όπου η κατανάλωση αλκοόλ έχει πα- ράδοση. Ας σκεφτούμε μόνο το τζιν και το ουίσκι, που κατάγονται κιόλας από τη συγκεκριμένη χώρα, για να μη συζητήσουμε για τις ποσότητες μπί- ρας που καταναλώνουν οι Βρετανοί, πράγματα που έχουμε διαπιστώσει κι εμείς εδώ σε τουριστικές περιοχές, και μάλιστα κάποιες φορές όχι και με πολύ ευχάριστο τρόπο. Σήμερα, όμως, 43% των Βρετανών έχουν συνειδητά μειώσει την ποσότητα αλκοόλ που καταναλώνουν, επιδιώκο- ντας να ακολουθούν πιο υγιεινές επιλο- γές. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με μελέτες, η πλειονότητα των καταναλωτών δείχνει πιο «ανοιχτή» σε επιλογές ποτών χωρίς ή με λίγο αλκοόλ και τις επιλέγει σε πολύ περισσότερες περιπτώσεις απ’ ό,τι το έπραττε στο παρελθόν. Επιπλέον, η νέα γενιά δεν δείχνει το ίδιο ενδιαφέρον για τα αλκοολούχα πο- τά, όπως συνέβαινε παλιότερα. Πίνει λιγότερο σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές και πιο επιλεκτικά και το ποσοστό των νέων που απέχει εντελώς από την κατανάλωση αλκοόλ είναι μεγαλύτερο. Κρίνεται, μάλιστα, πως αυτοί οι νεαροί ενήλικες αποτελούν την κοινωνική ομά- δα που καθοδηγεί τη νέα τάση κι έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη και προσφορά νέων προϊόντων που έρχονται να κα- λύψουν τις αναδυόμενες ανάγκες. Τα στατιστικά δείχνουν, επίσης, ότι από το πρώτο εξάμηνο του 2016 μέχρι την αντίστοιχη περίοδο του 2017 οι απο- μιμήσεις κοκτέιλ, τα επονομαζόμενα mocktails που δεν περιέχουν αλκοόλ, γνώρισαν άνοδο 13%. Ακόμη ένα στοι- χείο είναι ότι τα τελευταία χρόνια εμφα- νίζονται όλο και περισσότερα προϊόντα, ιδίως μπίρες, που δεν περιέχουν αλκοόλ ή έχουν πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Σε αυτό το σημείο θα μπορού- σε κανείς να αντιτείνει ότι στην αγορά κυκλοφορούν και πολλά αναψυκτικά και άρα προς τι ο λόγος που γράφονται αυ- τές οι γραμμές. Εδώ θα πρέπει να προ- σέξουμε κάτι ιδιαίτερα σημαντικό. Κα- ταρχάς, τα αναψυκτικά γενικά περιέχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης, άρα το κοινό που δεν επιθυμεί το αλκοόλ για λόγους υγείας και σωστής διατροφής δεν θα στραφεί στο αναψυκτικό, ακόμη ίσως και αν αυτό διαφημίζεται για χαμηλή περι- εκτικότητα σε σάκχαρα. Τα αναψυκτικά με στέβια, ίσως, βρίσκονται σε κάπως καλύτερη μοίρα, σε σχέση πάντα με το συγκεκριμένο κοινό, όμως το θέμα είναι πως αυτοί οι πελάτες ψάχνουν κάτι μο- “Η νέα γενιά δεν δείχνει το ίδιο ενδιαφέρον για τα αλκοολούχα ποτά, όπως συνέβαινε παλιότερα.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=