Food Service τ. 142
76 2+1 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ « ΟΔΗΓΟΥΝ » ΣΤΟ ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ « KτΙΖΟΝΤΑΣ » εστιατόρια με ταυτότητα Αν το εστιατόριο ήταν ένα πρόσωπο, ποιο θα ήταν αυτό; Υπάρχουν ερωτήματα που αν απαντηθούν μπορούν να αποκαλύψουν πολλά για την εικόνα που έχει ένα εστιατόριο, την αίσθηση που αφήνει στους πελάτες και την επίδραση που ασκούν κι εκείνοι με τη σειρά τους στον χώρο που επιλέγουν να γευματίσουν! OPERATION Του Γιάννη Αποστολόπουλου Το να «χτίσεις» το όνομα ενός εστιατο- ρίου μοιάζει πολύ με τη μαγειρική. Κατά ένα μέρος είναι επιστήμη και κατά ένα μέρος χρειάζεται δουλειά. Απαιτεί στατι- στικές πληροφορίες για την αγορά όπου δραστηριοποιείται η επιχείρηση, για το κοινό στο οποίο στοχεύει και για την πε- ριοχή όπου βρίσκεται. Επίσης, χρειάζεται δημιουργική σκέψη κι αντίληψη του περιβάλ- λοντος. Όταν λαμβάνονται υπόψη αυτά τα στοιχεία και γίνονται οι κατάλληλες κινήσεις στο μάρκετινγκ, εμφανίζονται όλο και περισ- σότεροι πελάτες, οι οποίοι κατόπιν μόνοι τους διαφημίζουν το εστιατόριο, τα τραπέζια είναι όλο και πιο γεμάτα και το εισόδημα αυξάνεται. Πώς μπορούμε, όμως, να το κάνουμε σωστά; Μια καλή εκκίνηση είναι να απαντηθούν τρία κρίσιμα ερωτήματα που έχουν στόχο τη θεμε- λίωση της ταυτότητας ενός εστιατορίου. Ποια είναι η «προσωπικότητα» του εστιατορίου; Ας ξεκινήσουμε από εδώ. Αν το εστιατόριο ήταν ένα πρόσωπο, ποιο πρόσωπο θα ήταν αυτό; Μπορούμε να πάρουμε για παράδειγμα έναν διάσημο σεφ ή έναν αρχέτυπο χαρακτήρα. Θα μπορούσε να είναι η γιαγιά που προσφέρει θαλπωρή κι ασφάλεια στο τέλος μιας κουραστι- κής μέρας. Θα μπορούσε να είναι ο εκκεντρικός σεφ που εξιτάρει τους πελάτες με γαστρονομι- κές περιπέτειες. Η ταυτότητα του εστιατορίου πρέπει να είναι περισσότερο προσανατολισμέ- νη στο ανθρώπινο στοιχείο και λιγότερο στο design, ώστε οι πελάτες να μπορούν να συνδε- θούν ψυχικά με τον χώρο. Με λίγα λόγια, επιχειρήστε να περιγράψετε το εστιατόριο σαν να ήταν ένας άνθρωπος. Τι άνθρωπος θα ήταν αυτός; Ένας πειραματικός καλλιτέχνης; Μια μητρική φιγούρα; Ο αγαπη-
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=