Food Service τ. 142

77 Ταξινομήστε το ντεκόρ, τη μουσική και γενικά τα χαρακτηριστικά του χώρου που έχετε δημιουργήσει. Ταιριάζουν με την ταυτότητα του χώρου που θέλετε να έχε- τε; Κάντε μια λίστα με τα εστιατόρια και τους χώρους εστίασης γενικότερα που σας ενέπνευσαν για τη δική σας επιχεί- ρηση κι επιχειρήστε να ανακαλύψετε τα στοιχεία που εντάξατε στο εγχείρημά σας. Η «ταυτότητα» των πελατών - Ποιοι είναι και τι σκέφτονται Σε αυτό το σημείο είναι καλό να αφή- σουμε στην άκρη τις κατηγοριοποιήσεις. Το φύλο ή η καταγωγή είναι μικρά ζη- τήματα μπροστά στην εικόνα που έχει καθένας για τον εαυτό του. Το πώς φα- νταζόμαστε τον εαυτό μας λειτουργεί καθοριστικά για τις επιλογές που κά- νουμε και σε αυτές περιλαμβάνεται και το εστιατόριο που θα επισκεφτούμε. Αν ένα άτομο είναι ή αισθάνεται ότι είναι μέλος της υψηλής κοινωνίας, θα επιλέ- ξει ένα πολυτελές εστιατόριο. Αν έχει ευαισθησία σε κοινωνικά ζητήματα, θα προτιμήσει ένα εστιατόριο που δείχνει ήθος στη λειτουργία του. Όταν η εικόνα της επιχείρησης ευθυγραμμίζεται με την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους οι πελάτες, γίνεται ένα σημαντικό βήμα προς την επιτυχία. Παρατηρήστε το κοινό που επιλέγει το εστιατόριο κι επιχειρήστε να συμπε- ράνετε ποιος είναι ο μέσος πελάτης. Του αρέσει να δοκιμάζει νέα πράγματα; Κά- νει συντηρητικές επιλογές; Είναι επιδει- κτικός; Αυτή θα είναι η ταυτότητα των περισσοτέρων πελατών που επιλέγουν τον χώρο. Η ταυτότητα του εστιατορίου κι η ταυτότητα των πελατών αλληλεπι- δρούν σαν δύο κομμάτια παζλ. Σε αυτή τη διαδικασία, θα βοηθούσε μια ματιά στους λογαριασμούς που δια­ τηρούν οι πελάτες στα social media. Πώς περιγράφουν και παρουσιάζουν τον εαυ- τό τους στα προφίλ τους; Μπορούμε να συζητήσουμε με τους πιο συχνούς πε- λάτες, να τους γνωρίσουμε και ως αν- θρώπους. Τι κοινό έχουν μεταξύ τους; Μπορούμε να συζητήσουμε και με το προσωπικό για τα είδη των πελατών κι ανθρώπων που επιλέγουν το εστιατόριο. Είναι οι πελάτες που προσελκύει το εστι- ατόριο κοντά στις προσδοκίες που μπορεί εμείς να έχουμε για τον «ιδεατό πελάτη»; “Η ταυτότητα του εστιατορίου πρέπει να είναι περισσότερο προσανατολισμένη στο ανθρώπινο στοιχείο και λιγότερο στο design, ώστε οι πελάτες να μπορούν να συνδεθούν ψυχικά με τον χώρο” μένος φίλος που θέλουμε να βγούμε μα- ζί του το Σαββατόβραδο; Η απάντηση κρύβει την ταυτότητα του εστιατορίου, η οποία ενδέχεται μέχρι τώρα να μην έχει αποκαλυφθεί όσο θα έπρεπε. Για να απαντήσουμε σωστά σε αυτή την ερώτηση, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη κάποια στοιχεία και κυρίως πληροφορίες από τους πελάτες. Να διερευνήσουμε τι λένε στις κριτικές τους στο διαδίκτυο, ποιες είναι οι λέξεις που χρησιμοποιούν πιο συχνά για να περιγράψουν το εστια- τόριο. Μπορούμε να ρωτήσουμε ευθέως τους πιο συχνούς και πιστούς πελάτες να περιγράψουν το εστιατόριο με δικά τους λόγια και να διαπιστώσουμε αν η αίσθη- ση που έχουν ταιριάζει με την ιδέα που έχουμε εμείς για την επιχείρηση.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=