Food Service τ. 142

του μάγειρα-εκπαιδευτή, τότε αυτή η αίσθηση διαχέεται και μεταδίδεται στην ατμόσφαιρα, δημιουργώντας ένα ιδανικό κλίμα εκπαίδευσης. Ένας «έξυπνος» τρόπος να μάθετε πληροφορίες από πρώτο χέρι σχετικά με το ίδιο σας το εστιατόριο, τις οποί- ες και θα μπορέστε να αξιοποιήσετε άμεσα, είναι να ζητήσετε από τους μα- θητές-πελάτες να προετοιμάσουν ή να προτείνουν ένα πιάτο το οποίο είτε δεν διαθέτετε στο μενού σας είτε θα ήθελαν να συμπεριληφθεί σε αυτό. Έμφαση στο πρόγραμμα και το περιεχόμενο Χρήσιμο θα ήταν να προετοιμάσετε ένα «σφικτό» όσο και περιεκτικό πρό- γραμμα εκπαίδευσης, το οποίο θα έχει λάβει υπ’ όψιν του τον χρόνο που απαι- τείται για λογαριασμό των συμμετεχό- ντων πελατών-μαθητών. Η προετοιμασία θα πρέπει να περι- λαμβάνει τόσο το τμήμα της παρου- σίασης και των συνταγών όσο και το πρακτικό κομμάτι. Έτσι, φροντίστε να διαθέτετε το σύνολο των πρώτων υλών, αξεσουάρ, σκευών και μαγειρικών ερ- γαλείων που θα χρειαστείτε, αποφεύ- γοντας τα φαινόμενα ανοργανωσιάς κι αναζήτησής τους την τελευταία στιγμή, αναδύοντας μια κάθε άλλο παρά επαγ- γελματική εικόνα, η οποία μπορεί να πλήξει ακόμη και τη ροή της πελατείας προς το κατάστημά σας. Μην διστάσετε να καταφύγετε στη χρήση μαγειρικών σκευών που έχουν γυάλινα ή διάφανα καπάκια και μπολ, προκειμένου οι μα- θητές-πελάτες να μπορούν να βλέπουν τι ακριβώς συμβαίνει με το φαγητό κατά την προετοιμασία του, αλλά και να νιώ- θουν έναν μεγαλύτερο βαθμό οικειότη- τας, θεωρώντας πως βρίσκονται στην κουζίνα του σπιτιού τους. Αναζητήστε πολλαπλές όσο κι αποδοτικές συνεργασίες Μια ακόμη πτυχή που θα μπορούσατε να εξετάσετε κι η οποία μπορεί να σας αποφέρει πολλαπλά κέρδη είναι το «πά- ντρεμα» με κάποιον προμηθευτή ή δι- ανομέα σας ή η άμεση συμμετοχή ενός παραγωγού με τον οποίο συνεργάζεστε, ακόμη και σε αποκλειστική βάση. Κατ’ αυτό τον τρόπο, ενισχύετε περαιτέρω τη σχέση με τον άμεσο συνεργάτη σας, προβάλλετε τα προϊόντα του σε ένα νέο κοινό, προσθέτετε ποικιλία στο περιεχό- μενο των μαθημάτων, ενώ ενδεχομένως να μοιραστείτε μέρος των εξόδων ή ακό- μη και να ζητήσετε μια πιο προνομιακή σχέση σε εμπορικό ή οικονομικό επίπε- δο. Το κοινό που συμμετέχει σε αυτού του είδους τα μαθήματα είθισται να επι- ζητά να μάθει και πολύ λιγότερο να ψυ- χαγωγηθεί. Σε αυτό το πλαίσιο, χρήσι- μο θα ήταν να αποφύγετε εξεζητημένες ενέργειες ή συνταγές, «πινελιές» που δεν ταιριάζουν με την κοινή λογική κι άλλες δημιουργικές… ακροβασίες. Ακολουθή- στε την ουσία και την απλότητα και την -κατά το δυνατόν- πιο πιστή εφαρμογή των συνταγών. Μην μπαίνετε σε δια- δικασίες που περισσότερο θα μπερδέ- ψουν παρά θα διαφωτίσουν το κοινό σας, στέλνοντας λανθασμένα μηνύματα και «θολώνοντας» την εικόνα που υφί- σταται για το εστιατόριό σας! < 81 “Τα μαθήματα μαγειρικής αποτελούν μια ευκαιρία για τους συμμετέχοντες να λάβουν την πολυπόθητη γνώση, ενδυναμώνοντας το περιεχόμενο του ταμείου σας! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=